Gå til innhold

posttraumatisk stress ?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Tror jeg har møtt veggen litt, hadde en traumatisk opplevelse for noen år tilbake dær noen som sto meg nær i familien døde. Jeg var den eneste som var tilstede da denne persjonen gikk bort i mine armer. Klarte ikke og berge livet hans.

Sjokket og opplevelsen gjorde at jeg fikk diagnosen posttraumatisk stress.

Jeg måtte være sterk for alle siden jeg hadde en datter.

Gikk på cipralex og solbril lenge og var en levende zombie. Fikk aldri noe hjelp psykisk fra et kriseteam og ble sendt rett hjem etter .

Årene etter har jeg hatt økonomiske problemer, sluttet i min faste jobb og går nå på nav. Rart egentlig, hadde en 100% stilling i helsevesenet. Har en haug med ubetalte regninger og ligger etter med 2 husleier. Husverten lager masse styr og føler at jeg ikke kan synke lavere en dette.... Livet mitt har gått fra og være trykt og godt til et rent økonomisk mareritt. Noen som har det opplevd det samme? Som lever med posttraumatisk stress?? :)

Endret av Gypsy22
Videoannonse
Annonse
Skrevet

lever med det. var medisinert lenge og har gått i terapi siden 17 års alderen. 24 år nå. sluttet på medisiner og klarer meg fint uten (nå). er ikke ute i jobb enda. men for min del har det blitt bedre med tiden. mye med jobbingen/terapien og, men tiden har vært stor hjelp. Også ytre stress får det til å blusse litt opp da.

siden du allerede er inkludert i nav kan du ikke søke om supplering(sosial hjelp)? Å ligge etter sånn med husleien er jo bare fryktelig stressende. Jeg hater økonomiske problemer. og som en nav avhengig er det masse av dem! jeg tror man fint kan komme seg ut i jobb igjen, etter tilfriskning. men da må det legges til rette for det. apparatet rundt deg bør hjelpe til så det ikke blir ekstra stress rundt deg.

Leste hi igjen og du går visst ikke til psykolog? dette vil etter min mening få deg gjennom dette dobbelt så fort (minst) gjerne i kombinasjon med støttegrupper, men kommer jo an på hvilken person type du er og hva du selv føler du har behov/nytte av. jeg elsker jo å prate, så jeg må nok til slutt bli kasta ut av sånne tiltak :fnise:

nei huff

Anonymous poster hash: 81306...e0c
Skrevet

Svært stressende med det økonomiske, fikk tilbud om psykolog rett etter hendelsen men klare ikke og møte opp. Lå bare i senga de første ukene. Fikk bersked av fast legen at jeg måtte søke selv siden jeg ikke hadde møtt til avtalen. La det bare ifra meg :) orket ikke stresset med papirer. Hadde sikkert vært en enkel sak men bare tanken på det stressende gjør at jeg prøver og unngå situasjoner som egentlig er svært enkle.. Var ikke slik før. Klarer ikke visse lyder eller hendelser.

Nav er behjelpelig men mistet dagpenger i en periode siden jeg ikke klarte og gå

På kurs som jeg var pålagt til og gjøre. Slik jeg havnet i uføret :/

Selv er jeg en person som elsker og prate og er veldig sosial ;)

Kanskje man må se litt på om det er noe søttegrupper eller tilbud i vår kommune.

Jeg har sikkert utbytte av det :D det rare er at jeg også tenker at jeg ikke trenger hjelp, hehe uff

Hjelper gjerne mine venninner med klarer ikke og takle mine egne problemer..

Selv er jeg 26 år, livet er lang og håper at jeg klarer og komme meg i jobb igjen.

Koselig at du svarte, godt og høre at jeg ikke er den eneste :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...