adiiida Skrevet 29. september 2014 #1 Skrevet 29. september 2014 Jeg fikk nettopp vite at jeg har PCOS og insulinresistens. Har selvfølgelig ikke klart å la være å google dette og leser mye forskjellig. Jeg har mange symptomer som passer med dette, som hårtap, akne, overvekt, noe økt behåring, og generelt dårlig sinnsstemning. Jeg føler meg stort sett som en selvsikker person, men har i de siste to årene merket at jeg har blitt mer og mer usikker på meg selv. Har merket et økt behov for anerkjennelse fra familie, eventuelle partnere, arbeidsgiver og kolleger. Har lurt på om jeg muligens er deprimert, men har ikke på en måte ikke latt meg selv tenke den tanken helt ut... Føler at jeg ikke strekker til, er redd for å skuffe andre, føler jeg skuffer meg selv hele tiden og generelt ikke er bra nok. I tillegg ble jeg syk i fjor sommer, med noe som legene ikke helt klarer å forklare, hadde alt for høye levertall. Det var snakk om fettlever, men tallene har nå over halvert seg selv uten at jeg har gått ned i vekt, så det kan det heller ikke være... Når jeg har lest om PCOS har det virket som om metformin er svaret på mange problemer, men fikk vite at legene var skeptiske til å gi meg dette pga. leverprøvene. Det jeg egentlig lurer på er om noen har noen erfaringer med metformin, i forhold til depresjon og i forhold til innvirkning på leveren. Tusen takk for svar!
AnonymBruker Skrevet 29. september 2014 #2 Skrevet 29. september 2014 Det er jo godt mulig at du har noe mer på den psykiske siden enn den fysiske. Det jeg mener er at du kanskje trenger noe mot depresjon ikke metformin. Forskjell på å være litt variabel i humøret og rett og slett være deprimert. Anonymous poster hash: d3e30...148
Kosemose Skrevet 30. september 2014 #3 Skrevet 30. september 2014 kjære Trådstarter Vi har ingen mulighet til å vite noe om kompetansen som ligger til grunn for de svar du får på medisinspørsmålet ditt. Tråden stenges derfor, og jeg ber deg ta opp problemstillingen med din fastlege. Mvh kosemose, mod
Fremhevede innlegg