Gå til innhold

Dagens episode av Puls

Fremhevede innlegg

Skrevet

I dagens episode av Puls møter vi en voksen mann som føler at han vet bedre enn leger. Jeg fikk sjokk over at han ikke engang hadde vurdert fusioterapi! Og da legen, som jobber på det sykehuset i Norge som har best kompetanse på slike plager, mener han ikke behøver operasjon er hans første tanke å kjøpe operasjon privat! Er dette virkelig vanlig oppførsel?

Anonymous poster hash: b5c59...507

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg så ikke episoden, men opplever mange pasienter som ikke stoler på legen sin. Og tror de vet best selv. Fysioterapi burde være første post før operasjon, så rart hvis han ikke har prøvd dette. Mange tror en operasjon er en kjapp fikser på ting og tenker ikke på risikoer og komplikasjoner...

Anonymous poster hash: 51b93...64c
  • Liker 1
Skrevet

Jeg tenker dte er ganske normalt - man vil ha en enkel og rask løsning. Skal han trene seg opp vil han jo bruke litt tid på det og er ikke i stand til å løpe imens. Litt usikker på hvor lang tid etter en evnt. operasjon han ikke kan løpe men det tenker man sikkert ikke på.

Han så jo ikke ut til å ha trent veldig mye styrke & stabilitet fra før så vil anta han har bra utbytte av den treningen på andre områder også.

Dette er vel noe av ulempen med private sykehus - de får jo ikke betalt hvis kunden velger trening istedenfor operasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...