Harlekin Skrevet 29. september 2014 #21 Skrevet 29. september 2014 Jeg sa til henne at dette med legging er slike ting mamma og pappa bestemmer. Jeg fortalte henne at jeg alltid er glad i henne, uansett hva. Og vi leste eventyr før legging. Anonymous poster hash: 4856c...ec5 Det høres veldig fint ut Dette ordner seg!
AnonymBruker Skrevet 29. september 2014 #22 Skrevet 29. september 2014 Jeg skjønner godt hva du mener og tro meg, de aller aller fleste med treåringer har vært der selv Oppdragelse i det hele tatt er en evig stor balansegang og jeg forsøker i grunnen å tenke at det lønner seg å velge sine kamper med omhu. For meg blir det litt feil å si nei bare for å si nei og kun fordi man skal sette grenser. Jeg tror ofte vi foreldre kan gjøre det litt på automatikk uten at vi tenker over hva barna faktisk spør om. Da har jeg større tro på å si nei til de riktige og viktige tingene og holde seg til det når et nei først er gitt. Jeg synes du er flink som snakker med datteren din og gir henne en begrunnelse, vi gjør det selv og har gjort det siden før han egentlig skjønte hva vi sa og han er flink til å akseptere begrunnelsen vi kommer med selv om han kanskje er midt i et trassanfall. På den måten må vi som foreldre tenke litt gjennom hvorfor vi gir det svaret vi også gir, men som sagt de trenger ingen lang avhandling. I ditt tilfelle i kveld ville det vært tilstrekkelig med at kvelden var over og kveldsstellet ventet på begge spørsmål. Synes ikke du skal slå deg selv i hode over dette. Du gjør nok en mye bedre jobb enn du tror Takk! Tråden er bokmerket, og jeg skal gå inn å lese og ta til meg råd når jeg bli usikker Anonymous poster hash: 4856c...ec5
AnonymBruker Skrevet 29. september 2014 #23 Skrevet 29. september 2014 Det er vel det å finne den linjen jeg syns er vanskelig å finne. Jeg ser at jeg handlet feil. Og at jeg var urettferdig mot henne. Uff, nå sitter jeg å gråter og tenker på hva jeg har gjort mot henne. Hva burde jeg gjort da hun ble sint. Bare si at nå er det nattatid, og latt henne være sint og gråte. Jeg er ikke selv så god på å takle ulike følelser, så det er kanskje en sammenheng Anonymous poster hash: 4856c...ec5 Du trenger ikke å ha dårlig samvittighet. Du virker som en sympatisk mamma som bare vil det beste for jenta si Nå kan du jo bare gjøre det bedre neste gang Kanskje du føler deg bedre om jeg forteller at jeg ropte til sønnen min på snart 4 år i dag fordi han slo opp kjøleskapsdøra så hardt at plastikken knakk… Fordi jeg sa nei til melk før middag. Han snakket ikke på to timer etterpå. Jeg føler meg ihvertfall dårlig, kvalm.. Vi har hatt en samtale om det som skjedde da, og har skværet opp Alle kan gjøre feil! Anonymous poster hash: e016c...657
AnonymBruker Skrevet 29. september 2014 #24 Skrevet 29. september 2014 Du trenger ikke å ha dårlig samvittighet. Du virker som en sympatisk mamma som bare vil det beste for jenta si Nå kan du jo bare gjøre det bedre neste gang Kanskje du føler deg bedre om jeg forteller at jeg ropte til sønnen min på snart 4 år i dag fordi han slo opp kjøleskapsdøra så hardt at plastikken knakk… Fordi jeg sa nei til melk før middag. Han snakket ikke på to timer etterpå. Jeg føler meg ihvertfall dårlig, kvalm.. Vi har hatt en samtale om det som skjedde da, og har skværet opp Alle kan gjøre feil! Anonymous poster hash: e016c...657 Det var faktisk litt godt å lese. Ikke at du følte deg kvalm og dårlig. Men at andre også kan reagere litt mer enn hva man kanskje burde. Takk for at du skrev det! Anonymous poster hash: 4856c...ec5
Gjest Blomsterert Skrevet 29. september 2014 #25 Skrevet 29. september 2014 Ikke få se mer barnetv på en stund? Det var snakk om før leggetid, og ikke noe mer tv den dagen uansett. Noe jeg ikke forstår i den setningen? Men jeg tar til meg det andre du skriver. At hun ikke skal straffes for å utrykke følelsene hennes. Og godt mulig jeg forklarte litt ekstra fordi jeg følte jeg var litt for streng. Dette traff meg veldig. Jeg er redd jeg nok, for ofte, kanskje reagere med å straffe henne ved lik type oppførsel. Jeg skal virkelig ta til meg det du skriver og tenke godt over det neste gang. Jeg føler vel egentlig jeg er for streng. Jeg syns det er vanskelig å finne en balansegang på hva som er rett. Jeg er redd for å være for slapp. Samtidig som jeg er redd for å være for streng, med de konsekvenser det er. Æsj, nå sitter jeg med en litt vond følelse i meg... Anonymous poster hash: 4856c...ec5 Misforsto med barne-tv. Husk at alle foreldre gjør feil. Og dette er glemt i morgen. Det er ikke lett å vite alltid,og spesielt ikke første gang en må ta stilling til noe. Dette var ikke noe datteren din vil tenke mer på tror jeg :-)
AnonymBruker Skrevet 29. september 2014 #26 Skrevet 29. september 2014 Misforsto med barne-tv. Husk at alle foreldre gjør feil. Og dette er glemt i morgen. Det er ikke lett å vite alltid,og spesielt ikke første gang en må ta stilling til noe. Dette var ikke noe datteren din vil tenke mer på tror jeg :-) Håper det, at hun ikke kommer til å tenke mer på det. Hun har hvertfall fått masse koser og stryking på kinnet i kveld, etter hun sovnet.. Anonymous poster hash: 4856c...ec5
minister-mio Skrevet 29. september 2014 #27 Skrevet 29. september 2014 Det er vel det å finne den linjen jeg syns er vanskelig å finne. Jeg ser at jeg handlet feil. Og at jeg var urettferdig mot henne. Uff, nå sitter jeg å gråter og tenker på hva jeg har gjort mot henne. Anonymous poster hash: 4856c...ec5 Du overreagerer, dette kommer ikke til å prege datteren din. Er du usikker i rollen som mor? Det kan hjelpe å snakke med noen om det f. eks helsesøster
Gjest extra Skrevet 29. september 2014 #28 Skrevet 29. september 2014 Barna er som hunder, får med seg ting èn gang. Du skal ikke behøve å forklare gang på gang så lenge du er tydelig nok den første Anonymous poster hash: b8e73...aaa Barna er som hunder??? Er du seriøs som sammenlikner et barn med en hund? 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2014 #29 Skrevet 29. september 2014 Du overreagerer, dette kommer ikke til å prege datteren din. Er du usikker i rollen som mor? Det kan hjelpe å snakke med noen om det f. eks helsesøster Da jeg skrev det med at jeg tenker på hva jeg har gjort mot henne så tenker jeg på at jeg har gjort tilsvarende før. Straffet henne for å uttrykke følelsene hennes. Tenkte ikke bare på denne ene gangen. Litt usikker føler jeg meg nok ja. Anonymous poster hash: 4856c...ec5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå