Gå til innhold

Bestilt reise for date, hva om avlyses?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det har vært ett treff og begge ytret ønske om å treffes igjen. Er litt avstand, så flyreise må til. Hva om jeg avlyser daten etter at billetter er bestilt (ikke jeg som hadde tenkt å reise), kan personen da kreve at jeg betaler?

Og spiller det noen rolle hva grunnen til avlysning er, om det er sykdom, at det ikke passer pga. andre planer eller om man ikke lenger er interessert eller har funnet en annen?



Anonymous poster hash: d4370...2af
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Avbestillingsbeskyttelse er en fin ting...

Dekker ikke avbestillingsforsikring ofte bare det man uansett vil få dekket gjennom en normal reiseforsikring (som de fleste har?). Type akutt sykdom, pårørende dør osv. Sånn sett betaler man jo gjerne bare ekstra for noe man allerede har krav på. Eller er det en annen type avbestillingsbeskyttelse du tenker på?

Men uansett - det går jo an å vente med å bestille disse billettene lengst mulig da, med mindre det betyr at prisen går veldig opp. Kommer jo an på destinasjon.

Ellers er det vel dumt å avtale å treffe noen som må reise langt, med mindre man er sikker i sin sak. Når trådstarter da allerede er usikker, så tenker jeg at hun bør gi beskjed om tvilen sin.

Jeg tenker at det er realt å betale halve reisen, om det er du som avlyser. Men tviler på at han kan kreve det. Risikoen er det han som velger å ta her. Og hvis han utelukkende kommer for å besøke deg, så er jo risikoen for at du avlyser til stede (og synlig), særlig om dere ikke dater fast eller sånn.

Men jeg hadde nok prøvd å være grei i så fall. Er det du som feiger ut, og i tillegg ikke har gitt uttrykk for en viss skepsis i forkant, så mener jeg man bør dele regningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekker ikke avbestillingsforsikring ofte bare det man uansett vil få dekket gjennom en normal reiseforsikring (som de fleste har?). Type akutt sykdom, pårørende dør osv. Sånn sett betaler man jo gjerne bare ekstra for noe man allerede har krav på. Eller er det en annen type avbestillingsbeskyttelse du tenker på?

Spørs jo hva reiseforsikringen dekker. Dekker en reiseforsikring en avbestilling pga dårlig stemning til daten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, "andre planer", "ikke interessert" og "funnet en annen" burde vel være uaktuelt når en person flyr for å møte deg. Synes du skal være helt klar på at du skal treffe denne personen og sette av tid til det. Veldig kjipt å bruke penger på flybillett og muligens hotell, også hadde daten "andre planer".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har vært ett treff og begge ytret ønske om å treffes igjen. Er litt avstand, så flyreise må til. Hva om jeg avlyser daten etter at billetter er bestilt (ikke jeg som hadde tenkt å reise), kan personen da kreve at jeg betaler?

Og spiller det noen rolle hva grunnen til avlysning er, om det er sykdom, at det ikke passer pga. andre planer eller om man ikke lenger er interessert eller har funnet en annen?

Anonymous poster hash: d4370...2af

Jeg har avlyst en gang. Det var han som hadde betalt, men jeg kjente bare plutselig at jeg IKKE VILLE. Tilbød meg å betale, men det måtte jeg ikke. Men han ble ikke så blid.....Råder deg til å være HELT sikker før flybillett bestilles.

Anonymous poster hash: 2fdab...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs jo hva reiseforsikringen dekker. Dekker en reiseforsikring en avbestilling pga dårlig stemning til daten?

Nei, poenget mitt var vel at en avbestillingsbeskyttelse heller ikke dekker noe sånt...? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke skal til Kuuala Lumpur så hadde jeg ikke stressa så mye med det.



Anonymous poster hash: e61d7...b19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, poenget mitt var vel at en avbestillingsbeskyttelse heller ikke dekker noe sånt...? :P

I så fall er jeg enig i det du sier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dumpet en fyr før han skulle komme på besøk. Tilbød meg å betale billetten. Men den kostet bare 500 kr så han gikk ikke akkurat konkurs.



Anonymous poster hash: daae0...e38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...