Gå til innhold

Mageproblemer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei hei :)

dette blir nok et langt innlegg, så jeg håper det finnes de som orker å lese alt :)

Vel som topic sier, så har jeg magetrøbbel.. men ikke hvilket som helst heller.

En kveld i oktober i fjor, så fikk jeg så vondt i magen, at jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. så begynte jeg å bli kvalm, og tilslutt begynte jeg å spy, jeg spydde å spydde, fikk diarè og hele pakka. Jeg gjor ingenting da, det gikk over av seg selv.

2 uker etterpå, fikk jeg samme greia igjen, super vondt i magen, kvalme, oppkast, diarè

så jeg ringte legevakten tilslutt. Jeg dro på legevakten, tok blodprøver osv. mens jeg var der, spydde jeg mer. Legene der trodde det var blindtarmen... så jeg ble sendt med ambulanse til sykehuset for operasjon. Men på sykehuset tok de enda mer prøver, jeg tok CT osv. de fant ut da tilslutt at det var enten magedreining, eller en annen ting jeg ikke husker.. men så fant de ut at jeg hadde en medfødt utposning på tynntarmen. Så etter all spyinga helt til jeg ikke hadde mer i kroppen, måtte jeg alikavel få slange nedover nesen for å tømme magesekken helt, men det var jo ikke mer å hente... :P (faen det var ekkelt) så ble jeg operert...

Etter 3 dager på sykehuset dro jeg hjem. tok det med ro, etter noen mnder. så får jeg samme symptomer som første gang. jeg gjor ingenting med dette.

disse symptomene oppstår fleeere ganger. jeg tar kontakt med legevakten igjen. De tar blodprøver men finner jo ingenting... de bare ga meg noe mot magen så jeg skulle få ut luft fra magen, for de syntes den var jo hard. jeg hadde faktisk ikke vært på do den dagen så derfor fikk jeg dette mot magen. så ble jeg sendt hjem liksom. men jeg vet jo at det er jo ikke det. for dette har jeg jo fått flere ganger nå, og jeg har jo hatt diarè hver gang...

Det skal sies at jeg har lagt om kostholdet mitt, begynt å trene aktivt også.. nei jeg er ikke feit, jeg er godt trent nå.. om det skulle ha noe å si.. men treningen begynte jeg ikke med før i år. så det forklarer jo heller ikke om det er treningen som gjør det, når jeg fikk symptomene FØR jeg begynte med treningen..

Jeg bestilte time i sommer hos fastlegen min, men hun var på ferie, så fikk en annen. han sa no ikke så mye, han skulle bare ha info fra meg, han sa ikke engang hva det kunne være. før jeg sa at jeg synes det høres jo ut som magedreining.. ja det syntes han også.. så han skulle få meg sendt til sykehuset..

timen på sykehuset, var en innkalling på MR røntgen. jeg fikk brev i posten noen uker etterpå at jeg skal på utredning. Så da har de jo ikke funnet noe på MR heller? Jeg har time på utredning 21.oktober.

jeg har ikke hatt dette på kjempe "lenge" nå... men...

på lørdagsnatten som var nå, begynte magen igjen...

jeg lå på sofaen og småduppet, men klarte ikke mer, så la meg i sengen, tok smertestillende og jeg kjente at jeg ville spy snart. men klarte å sovne før jeg spydde. men så kom søndagen... oppkast, kvalme, diarè. jeg klarte ikke spise noe før på kvelden. så ble jeg ganske ok form.. men på natten igjen, så ble det påan igjen. vondt i magen, med vondt så mener jeg ordentlig verk i magen. begynte å kaste opp å alt det her.. så er dagen idag kommet.. jeg føler meg bedre idag.. idag har jeg faktisk klart å spist frokost.. havregryn og banan.. men jeg kjenner jo at jeg er jo ikke i fin form enda...

er det noen andre som har hatt det her? eller vet om noen? eller aner hva dette kan være? jeg er så lei av det her nå, at jeg snart blit å ta skjære av meg magen.. eller rett å slett ta selvmord. for jeg klarer ikke det her mer...

Anonymous poster hash: 56487...c20
Videoannonse
Annonse
Skrevet

glemte å si at ene gangen jeg var på legevakten, så hadde jeg kastet opp blod. og jeg fikk da noe mot magen, som man IKKE skal ha når man kaster opp blod. jeg husker ikke hva det heter. nei jeg ringte ikke legevakten i helgen, for jeg sitter igjen med at de ikke kan noe som helst... og de sa at sykehuset helst ikke tar imot ambulanser med mindre man er døende.. var den oppfatningen jeg satt igjen med..

Skrevet

ingen som har noe?

Skrevet

Kjære Trådstarter

Du er nødt til å ta opp spørsmålene dine med fastlegen din eller legevakten. Vi har ingen mulgihet til å verifisere de råd du måtte få her eller vite noe om kompetansen som ligger til grunn for svarene du får.

Tråden stenges.

Kosemose, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...