Gå til innhold

Referat fra 26. juni - Laaangt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er vi tilbake fra bryllupsreise, og vi har hatt noen flotte dager sammen. Den største forskjellen fra å være ugift er vel ringen, og den har begynt å bli en vane :-)

Bryllupsdagen begynte for min del kl. åtte, da jeg ble vekket av min forlover. Vi hadde en god og lang frokost før vi reiste til frisøren kl. ti. Jeg ble veldig fin på håret, og siden jeg ble ferdig før henne fikk jeg tatt meg en runde på kjøpesenteret også. Det var en merkelig opplevelse. Jeg følte alle kunne se på meg at jeg skulle gifte meg, selv om jeg egentlig ikke kunne tro på det selv. Jeg fikk dessuten tatt meg en tur på et parfymeri og "prøvd" en parfyme – jeg hadde nemlig glemt å ta med min!

Tilbake hos min forlover spiste vi litt, før vi sminket oss og fikk på klærne. Alt gikk helt fint, og jeg måtte vente nesten en halv time før far kom og hentet oss. Og han var der tidligere enn planlagt. Han hadde med brudebuketten min – ni grandprix-roser med lange stilker. Flottere enn jeg hadde drømt om! Vi kjørte mot kirken, men vi var så tidlig ute at vi bestemte oss for å stoppe for å ta noen bilder. Det var veldig spontant og derfor veldig gøy, og jeg mener å huske at folk som kom forbi kikket litt… Merkelig nok var jeg ikke nervøs – jeg bare syntes det var rart at dagen var der, og at jeg skulle gifte meg.

Da vi kom til kirka kom søstrene mine og møtte oss. De hadde delt ut kirkeprogram, og var veldig spente på hvordan jeg så ut. Da ble jeg litt rørt, men kom fort til megselv igjen. De andre gikk inn, mens min far og jeg stilte oss opp bak døra og ventet på at klokkene skulle slutte å kime. Døra gikk opp, og tårene kom ganske kjapt da jeg fikk se dem som hadde kommet for å se på oss. Jeg glemte rett og slett å se på brudgommen! Jeg så opp mot ham, og han så riktig fin ut. Halvveis opp kirkegulvet var smilet på plass igjen, og jeg ga mannen en god klem da vi møttes framme ved kortrappa. Det ble en fin vielse, og da venninna vår sang "I`m gonna love you like nobody`s loved you", kom tårene igjen. Det var så fint! Og teksten passer perfekt for oss. Men jeg trodde virkelig ikke det var sant da en mobiltelefon begynte å ringe under tekstlesingen! Den ringte kjempelenge, så jeg snudde meg mot forsamligen og sa: "Kan noen skru av den telefonen?" Da ble det slutt på ringingen! Presten smilte til meg før han fortsatte, og så ringte en annen telefon! Heldigvis var det bare to pip denne gangen, og vielsen kunne fortsette.

Vi gikk ned midtgangen sammen til et stykke som organisten hadde arrangert for oss, og alle var glade. Jeg må innrømme at jeg ikke hadde den ekstremt lykkelige følelsen som mange beskriver, men jeg var glad, og jeg ser virkelig lykkelig ut på bildene  Ute på trappa ble det tatt mange bilder, og det ble en del kyssing.

Vi reiste sammen med forloverene for å ta bilder, og hadde med litt mat som ble godt mottat (anbefales!). Det var kjempegøy, og det ble mange fine bilder. Om jeg skal si det selv. Heldigvis tok det kortere tid enn vi hadde beregnet, så vi ankom hotellet i tid til frukt og jazz. Det var god stemning på hotellet, og bandet spilte bra.

Vi startet middagen med å ønske velkommen og presentere gjestene, og jeg sa noen gråtkvalte ord til min kjære. Middagen smakte ekstremt godt, og talene var flotte. Min far presenterte en ny skikk for oss: Når den som taler begynner å bli for rørt til å snakke, er det på tide med en skål. Vi skålte ca ti ganger under hans tale :-) Og det ble noen på de andre talene også. Det var fin stemning rundt bordene (vi hadde runde bord med ca 8 på hvert bord – vi har fått mye skryt for akkurat det), og toastmasterne var geniale i måten å lede det hele på.

Etter middagen hadde vi en times pause, der det ble tatt bilder av familiene. Dessuten var det flere av gjestene som benyttet sjansen til å se på fotball-EM.

Etter pausen var det brudevals (det gikk slett ikke dårlig!), kaffe&kaker, flere flotte taler og "beat for beat"-konkurranse. Jeg hadde aldri trodd det skulle bli så vellykket. Folk var veldig ivrige, og det var ingenting å si verken på sanggleden eller konkurranseinstinktet. Vi takket for oss klokka ett, og ei venninne sang til avslutning. Det hadde vært en usedvanlig vellykket fest, og vi sprettet sjampanje og spiste jordbær på brudesiuten før vi la oss, og måtte prate nesten to timer før vi klarte å sovne.

Dagen etter var det utrolig hyggelig å møte mange av gjestene til frokost på hotellet. Da fikk vi snakket med noen dem som vi gjerne ville prate med, men som det ikke var tid til dagen før. Jeg er veldig glad for at vi ikke valgte å sove på et annet hotell!

Nå er bryllupsreisen over, og gavene har kommet på plass i leiligheten. Og mannen min har reist av gårde for å jobbe :-( Gleder meg allerede til søndag når han kommer hjem!

Ønsker alle sommerens bruder lykke til med dagen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer!

Skrevet

Gratulerer så mye! Er alltid koselig å lese bryllupsreferat :).

Skrevet

Gratulerer :-) Så irriterende at ikke folk kan klare å skru av den mobiltelefonen! :evil:

Skrevet

Gratulerer! Hørtes veldig bra ut!

Fikk tips av faren din til en ekstra setning i talen min også :wink: Genialt!!

Skrevet
Gratulerer så mye! Er alltid koselig å lese bryllupsreferat :).

:Nikke:

Gratulerer så mye :D

Skrevet

Gratulerer så mye :-) Hørtes ut som dagen var perfekt, bortsett fra mobilen..hadde "kvalt" det mennesket!!!! Respektløst!

Skrevet

Gratulerer så mye! Hørtes ut som en flott dag : tommelsmil:

PS. Og det med mobilen på i kirke skjønner jeg bare ikke. Vi var i begravelse nylig, og telefonen begynte å ringe under enkens tale :o Ikke nok med det, men vedkommende slo ikke av telefonen (bare avviste samtalen). Før kranseopplesningene var over hadde telefonen ringt hele 5!!!! ganger før vedkommende hadde vett til å gå ut! :riste:

Skrevet

GRATULERER!

Så koselig å lese referater fra lykkelige bryllupsdager! :P

Skrevet

Gratulerer så mye med bryllupet!

Koselig å lese hvordan andres dag har vært.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...