Gå til innhold

Lege - referanse til fysio

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

De gangene jeg har vært til fysio/kiropraktor etc. har jeg alltid bare ringt og ordnet time selv direkte.

Jeg har nå en greie jeg var til lege for for 1 uke siden for en migrenesak. Jeg hadde stiv nakke som følge av problemet (noe jeg nevnte for ham), men jeg trodde ikke jeg hadde behov for noe behandling da ting generelt var på bedringens vei på det tidspunkt.

Nå etter en uke har nakke/rygg/arm ikke blitt bedre, men egentlig verre og jeg har funnet ut jeg må gå til noen.

Bør jeg gå tilbake til legen og få en henvisning eller er det like greit å bare ringe direkte til fysio? Hva er egentlig fordelen med en henvisning?

Anonymous poster hash: 070dc...f20
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan få dekket bittelitt om man har henvisning hos en fysio og noen tar deg også raskere inn.

Men man kan fint ringe. Manuell terapeut, kiropraktor, naprapat, osteopat ol trenger man ikke å ha henvisning til.

Anonymous poster hash: 3c922...c78
Skrevet

Hvor mye snakker man om at man kan få dekket da?

Er så lenge siden jeg har vært hos noe slikt at jeg verken vet hva en time der koster.

Skrevet

Jeg fikk dekket alt når jeg fikk henvisning, men da var jeg gravid da så sikkert derfor.

Skrevet

skulle være ltit mer på forrige innlegget mitt

...eller hvilken jeg skulle velge. Kan aldri huske det var problemer med å få komme til før, men er vel kanskje noen steder det er køer.

Kommer man ikke til fysio uten henvisning?

Skrevet

Hvor mye snakker man om at man kan få dekket da? Er så lenge siden jeg har vært hos noe slikt at jeg verken vet hva en time der koster. Anonymous poster hash: 070dc...f20

Om du får henvisning betaler du egenandel (ca kr 315) frem til du når et egenandelstak 2 (husker ikke hva det er, men det er litt mer enn egenandelstak 1)), og etter det får du frikort, også til fysio. Vil tro egenandelene er rimeligere enn å gå privat. Særlig om du trenger mange timer, er dette viktig.

Om du bare går privat, betaler du alt selv, du når aldri noe egenandelstak.

Anonymous poster hash: 4c5c6...25d

• Liker 1
Skrevet

Ok, takk for svar.

Ser utfra priser at det går fra 500kr/timen og oppover, så det vil være 200 kr timen å spare i tilfelle.

Jeg regner ikke med å måtte ha mange timer, så er kanskje like grei å bare gå direkte da.

Men som typisk mann jeg er så utsetter jeg det vel til det går over eller blir så ille at jeg må innom legen likevel :-)

Skrevet

Jeg fikk henvisning fra lege til fysio, men det var så lang ventetid at jeg bare bestilte privat selv.

Anonymous poster hash: 59c71...b12

Skrevet

Da jeg fikk det via lege fikk jeg dekket alt, men det har vel kanskje noe med hvor og hvilken type fysioterapeut man går til. Det er vel også lenger ventetid via fastlege enn å bestille privat på egenhånd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...