Gå til innhold

Borte 4 uker - leie ut leiligheten?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal bort 4 i høst. Leier en trivelig liten leilighet. Er det noe poeng i å undersøke mulighetene for fremleie mens jeg er borte? F.eks. via AirBnb eller liknende sider? Hva ville dere gjort?

I så fall, hvordan fungerer det? Noen med erfaringer?

Så fremt utleierne synes det er greit, så klart.

Anonymous poster hash: 930e8...521
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du eier ikke denne leiligheten, men leier selv?

Selv reiser jeg en del, men tenker aldri på å leie ut boligen mens jeg er borte. For mye styr og risiko. De som evt. skal leie er da sannsynligvis turister eller noe slikt. Hvem ellers har lyst til å leie i bare noen uker?

Da blir det for risikabelt med tanke på hvilke skader de kn gjøre eller depositum.

Å leie til venner eller familien var heller ikke et alternativ, for de ville fått bruke leiligheten gratis.

Så jeg ville ikke ha leid ut i en så kort periode. Enda mer styr hvis dette er snak om at du leier allerede.

• Liker 4
Skrevet

De aller fleste utleiere (i Norge) tillater ikke fremleie. Dette fremkommer av kontrakten, så det kan du sjekke med en gang.

Utleie over kortere perioder er en del jobb og sjelden noe som er verdt det for så korte perioder som 1 mnd og under.

Dersom kontrakten tillater fremleie så kan du jo se an Airbnb.

• Liker 1
Skrevet

Skal bort 4 i høst. Leier en trivelig liten leilighet. Er det noe poeng i å undersøke mulighetene for fremleie mens jeg er borte? F.eks. via AirBnb eller liknende sider? Hva ville dere gjort?

I så fall, hvordan fungerer det? Noen med erfaringer?

Så fremt utleierne synes det er greit, så klart.

Anonymous poster hash: 930e8...521

Husk at hvis du fremleier leiligheten så må du tømme den for ALLE personlige eiendeler som du ikke vil skal bli borte.

Er det verdt det?

Anonymous poster hash: f9d98...631

• Liker 1
Skrevet

Folk flest er allrighte, men det er selvsagt en risiko.

Og det er en risiko som ikke dekkes av forsikrinsselskapet, dersom det verst tenkelige skulle skje.

Skulle jeg ha gjort noe slikt, ville jeg satset på å rette tilbudet mot firmaer i nærmiljøet, som gjerne har en del utgiftskostnader på ansatte som kommer inn fra andre landsdeler for en gitt periode.

Tror dessuten det vil være enklere, dersom det absolutt verst tenkelige skulle skje.

Anonymous poster hash: 6e4d3...61c
Skrevet

Folk flest er allrighte, men det er selvsagt en risiko.

Og det er en risiko som ikke dekkes av forsikrinsselskapet, dersom det verst tenkelige skulle skje.

Skulle jeg ha gjort noe slikt, ville jeg satset på å rette tilbudet mot firmaer i nærmiljøet, som gjerne har en del utgiftskostnader på ansatte som kommer inn fra andre landsdeler for en gitt periode.

Tror dessuten det vil være enklere, dersom det absolutt verst tenkelige skulle skje.

Ser den. Men de fleste firmaer er ikke interesserte i å leie en "trivelig liten leilighet".

Skrevet

Ser den. Men de fleste firmaer er ikke interesserte i å leie en "trivelig liten leilighet".

De fleste firmaer med en viss størrelse disponerer slike " trivelige leiligheter ".

Standard og størrelsene varierer selvsagt.

De leies ut internt i firmaet og som brukes til overnattinger ved konferanser, overnattinger, osv.

Jeg hadde heller leid ut til sykehuset, et teknologifirma, en høgskole, en forening eller en politisk organisasjon, enn å legge ut leiligheten på Finn / facebook.

Skrevet

På facebooksiden "Svenskar i Oslo" er det f.eks mange som søker bolig for korte perioder. Finnes sikkert lignende i andre byer i Norge. Jeg har vurdert det selv da jeg reiser mye. Men er vanskelig å vite hvem som er til å stole på. Er max kjipt å komme hjem også er tv'n herpa, og det er bilder av peniser å veggen..

Anonymous poster hash: 3e59b...4f1
Skrevet

Jeg ville bare lagt ut et tilbud på min egen facebookside.

Da kjenner du jo de som leier, om det så bare er for en helg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...