AnonymBruker Skrevet 28. september 2014 #1 Skrevet 28. september 2014 Hei. Sikkert en dum tråd, men jeg må blose ut litt. Jeg har slitt med depresjon og angst (med periodevis selvskading og selvmordstanker) så lenge jeg kan huske på grunn av traumer i barndommen. Nå, tidlig i 20-årene, har jeg endelig skjønt at det er en kamp jeg ikke kan være alene om. Jeg går jevnlig hos psykolog på DPS, men har ikke fått diagnose. Jeg har også vært hos fastlegen der jeg har fortalt om det jeg sliter med og store søvnvansker. Sist jeg hadde time spurte jeg endelig om å få prøve medisin, og forklarte at jeg har slitt med dette så utrolig lenge at jeg helst vil få det bedre så fort som mulig. Det eneste jeg fikk til svar var at det finnes teknikker og måter å overvinne dette på, men ikke noe spesifikt. Ikke får jeg noen diagnose, ikke får jeg medisiner, ikke får jeg vite noe som helst om hva som kan gjøres for at jeg skal klare å se lys i tunnelen. Det kjennes ut som om jeg ikke blir tatt seriøst, og jeg vet ikke hvordan jeg kan forandre det. (Og ja - jeg VET at medisiner kun fikser ting midlertidig, men er det umulig å få en midlertidig løsning til jeg finner noe annet som fungerer?)Anonymous poster hash: 1dc48...f47
Mental Skrevet 28. september 2014 #2 Skrevet 28. september 2014 Finn en ny psykolog, et nytt sted. Respekt for at du allerede har tatt tak i det så mye som du alleredr har gjort. Ikke gi opp nå, fortsett til du får hjelpen du trenger
AnonymBruker Skrevet 28. september 2014 #3 Skrevet 28. september 2014 Jeg har byttet fastlege tre ganger nå, og jeg har fått samme svar fra alle - "Du må jobbe med deg selv, du er for ung til å få medisiner". Ja, så hjelp meg og vis meg måter jeg kan jobbe med meg selv i stedet for å få meg til å angre på at jeg i det hele tatt åpnet kjeften! Psykologen min har jeg utrolig god kjemi med, og har det for meg at om jeg bytter, risikerer jeg lang ventetid for så å komme til en jeg ikke trives med.Anonymous poster hash: 1dc48...f47
Gjest Gjest_Erica Skrevet 28. september 2014 #4 Skrevet 28. september 2014 Har du sagt dette til psykologen? Ta opp dine frusterasjoner ang. fastlegen din og medisiner. Kanskje psykologen kan snakke med fastlegen. Si til psykologen at du ønsker å få stilt en diagnose. Det hjelper ikke å klage det ut her på forumet, du må si det til dine hjelpere.Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 28. september 2014 #5 Skrevet 28. september 2014 Jeg vet det nytter lite, men jeg skriver her for å kanskje få råd fra andre som muligens har opplevd det samme.. Og jeg vet ikke en gang om det er "lov" å kreve en diagnose eller medisiner.Anonymous poster hash: 1dc48...f47
AnonymBruker Skrevet 28. september 2014 #6 Skrevet 28. september 2014 Psykologen på dps har nok satt en diagnose, for det er de forpliktet til. Unntaket er om han fremdeles utreder deg, nettopp for å finne ut hva diagnosen(e) er. Bra du har god kjemi med han. Dette er du selvsagt i din fulle rett til å spørre om. Anonymous poster hash: 60ecb...586
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå