Gå til innhold

Gal av naboens fuglemating

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den ene naboen mater fugler hele jævla året. Det bråker og skvaldrer hele tiden.

Må jeg finne meg i det så lenge hun driver med dette på egen eiendom? Flyr en del katter rundt her, men det gjør ingen forskjell.

Er det noen lov mot dette?

Anonymous poster hash: 85898...6cd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den ene naboen mater fugler hele jævla året. Det bråker og skvaldrer hele tiden.

Må jeg finne meg i det så lenge hun driver med dette på egen eiendom? Flyr en del katter rundt her, men det gjør ingen forskjell.

Er det noen lov mot dette?

Bor du i et borettslag? Jeg tror at de fleste har regler som forbyr mating.

Skrevet

Bor du i et borettslag? Jeg tror at de fleste har regler som forbyr mating.

Nei, kun eneboliger rundt her.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Nei, kun eneboliger rundt her.

Da har du ingenting du skal ha sagt mht. at du mener fuglene skvalder og kvitrer og er.... nettopp fugler.

• Liker 19
Skrevet

Da har du ingenting du skal ha sagt mht. at du mener fuglene skvalder og kvitrer og er.... nettopp fugler.

Det var vel egentlig det jeg fryktet.

Så på egen eiendom kan man mate og holde alle de "husdyr" man måtte ønske?

Skrevet

Den ene naboen mater fugler hele jævla året. Det bråker og skvaldrer hele tiden. Må jeg finne meg i det så lenge hun driver med dette på egen eiendom? Flyr en del katter rundt her, men det gjør ingen forskjell.Er det noen lov mot dette? Anonymous poster hash: 85898...6cd

Er du naboen min? Hahahahaha

Anonymous poster hash: 205a1...ac0

• Liker 9
Skrevet

Ja, selvfølgelig.

Her er det kun du som virker sær.

Skulle du anmeldt naboen din for å mate fugler da eller? HAHAHAHA.

Anonymous poster hash: 8b311...c37

• Liker 9
Skrevet

Herlighet, hvor lite som skal til før enkelte irriterer seg. Skal ikke folk få lov til å mate fugler på sin egen eiendom nå liksom? Slutt å henge deg opp i bagateller, og forsøk heller å passe dine egne saker.

Anonymous poster hash: 77c8f...421
  • Liker 16
Skrevet

Ja, selvfølgelig.

Her er det kun du som virker sær.

Skulle du anmeldt naboen din for å mate fugler da eller? HAHAHAHA.

:fnise:

Anonymous poster hash: c58e2...06f

Skrevet

Vet ikke. Det er mulig at det går an å klage om naboen begynner å holde haner midt i byen, slik at man blir vekket av hanegal grytidlig hver morgen :)

Anonymous poster hash: c58e2...06f

Skrevet

Ikke helt. Man kan ikke holde typiske landbruksdyr uten videre i boligfelt. Men man kan naturligvis mate alle fugler, samt løse hunder og katter i området.

Anonymous poster hash: 5a977...614

Skrevet

Problemet er at det sitter 50 små gærninger og tjatrer av gangen. Og innimellom lander det en hel haug med skjærer og annen drit også.

Jeg får prøve å klage litt, tror jeg. Ikke jobber hun heller, så hun har all verdens tid til å holde å med dette.

Skrevet

Jeg skal innrømme at jeg også hadde blitt irritert. Naboen vår har flere slike "uroer" som klimprer og klambrer til alle døgnets tider. Når det blåser om natta, må jeg lukke vinduene...

Er ikke dette noe man egentlig burde kunne si ifra om? Det mener jeg også om at naboen tiltrekker seg alle fuglene i nabolaget. Dessuten skiter de over alt..

Anonymous poster hash: 60a7b...b57
Skrevet

Du kan si fra så mye du orker, men vanlig mating av ville fugler på egen eiendom er fullt tillatt. Heldigvis! Men i Norge finnes det nok av steder å bo som ligger langt fra nærmeste nabo. Dessverre vil det alltid kunne finnes ugler som tuter, rev som bjeffer og elg som bæsjer... ;)

• Liker 11
Gjest Badebuksa
Skrevet

Ikke annet enn hvis de bråker etter et visst klokkeslett (det er vel gjerne 23)

Skrevet

Tror ikke det nytter å ringe politiet å klage på fuglesang uansett...

• Liker 10
Skrevet

Jeg skal innrømme at jeg også hadde blitt irritert. Naboen vår har flere slike "uroer" som klimprer og klambrer til alle døgnets tider. Når det blåser om natta, må jeg lukke vinduene...

Er ikke dette noe man egentlig burde kunne si ifra om? Det mener jeg også om at naboen tiltrekker seg alle fuglene i nabolaget. Dessuten skiter de over alt..

Anonymous poster hash: 60a7b...b57

Enkelte ting må man bare akseptere, uansett hvor irritert man blir.

Sånn er det faktisk å bo blandt andre mennesker....

Vær heller takknemlig for at det ikke holdes fest 24/7, eller er en hund som konstant bjeffer. Det finnes det og.

Evt flytt på landet. Meeeen, der er det forsåvidt også fugler. Du kan rett og slett ikke vinne denne :fnise:

• Liker 7
Skrevet

hva med å låne en jakthund noen dager? :-)

Skrevet

Selv fuglehunder er dårlige til å fly, så jakthund hjelper ikke. Jeg har flere hunder i hagen, men masse besøk av fugler! ;)

• Liker 9
Skrevet

Hvor stor sjanse er det for at denne matingen vil dra til seg mus og rotter da? Og om så skjer, kan jeg da klage?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...