Gå til innhold

26 år og husker ingenting..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg sliter sånn med hukommelsen! Noen ganger husker jeg ikke hva jeg spiste til middag dagen før, noen ganger glemmer jeg viktige detaljer når jeg skal forklare noe og her om dagen husket jeg ikke navnet på skolen jeg går på en gang! Det satt virkelig bom fast!

Til daglig må jeg skrive ned alt av gjøremål i og utenfor hjemmet for å ikke glemme noe, og jeg har ikke sjangs til å f.eks handle uten handleliste.

I tillegg har jeg ett barn i barnehagealder, så naturligvis er det mye å huske og holde styr på der og, så det blir lister med alt jeg må huske å pakke og sende med der og. Huset er snart fullt av huskelapper!

Nå er jeg student også, og lurer på hvordan jeg skal klare meg når eksamen kommer, når jeg har begynt å slite så mye med hukommelsen..

Dette kan vel ikke være vanlig? Jeg husker jo ingenting! Er det noe å gjøre med det?

Anonymous poster hash: 974a5...b5c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kom deg til lege. Slikt kan være veldig alvorlig.. du må få tatt en MR av hodet ditt..

Anonymous poster hash: 1e29a...bc1
  • Liker 2
Skrevet

ring legekontoret å krev å få time i morgen!

Anonymous poster hash: 1e29a...bc1
  • Liker 1
Skrevet

Kanskje du skal snakke med legen om det?

Men for meg høres det ut at dette er forårsakket av stress,for er egentlig en selvfølge at en blir glemsk når en har mye å huske på :)

anskje prøve å ta det litt med ro, selv om du har det ganske hektisk? kanskje få noen andre til å passe på barnet ditt mens du studerer?

• Liker 1
Skrevet

Høres absolutt ikke normalt ut. Kontakt lege snarest :O

• Liker 1
Skrevet

Jeg er også sånn. Noen ganger glemmer jeg tilogmed hvor gammel jeg er.

Mannen min kan komme hjem og spørre hva jeg har gjort den dagen og det er helt blankt. Jeg glemmer hva jeg skulle si om jeg ikke får sagt det med en gang osv.

Jeg har ADHD og tror det er årsaken til at hukommelsen er så elendig. Så mange andre tanker som tar plass i hodet mitt og roter til for de viktige tingene.

Jeg har ikke blitt hørt av lege eller fått inntrykk av at det er bekymringsverdig (ift å bli henvist for å sjekke det) men syns uansett du bør ta en prat med lege og høre om det bør sjekkes. Har du alltid vært sånn?

Anonymous poster hash: f1b85...b37

Skrevet

Stress kan få en til å glemme ting man ikke ville ha glemt hvis man ikke var stresset. Men lege er nok nødvendig i dette tilfellet for å være på den sikre siden at det ikke er noe alvorlig fatt.

Anonymous poster hash: 816ed...6a6

• Liker 2
Skrevet

Hukommelsen kan forsvinne ved mye stress/påkjenninger.

Kan være lurt å snakke med legen uansett om stress er årsak eller ikke.

Anonymous poster hash: 917a1...940
  • Liker 2
Skrevet

Få legetime med en gang. Kan være symptom på alt mulig bla. depresjon.

Anonymous poster hash: 42993...94d
Skrevet

Jeg er også slik, og har fått time til MR av hodet. Det burde du også få.

• Liker 1
Skrevet

Føler meg ikke veldig stresset heller egentlig. Jeg og far har delt omsorg, og jeg har god tid til å jobbe med studiet og pusle med mitt.

Når vi snakker hoderelatert, har jeg vel i perioder slitt med "tikking" i hodet. Vanskelig å utdype, men en slags tikking som varer i timesvis før det som oftest går over til sterk migrene.

Tenker som regel at "det er sikkert ingenting", også ender jeg opp med å ikke gå til legen med det. Greit å høre om flere opplever dette, og ikke ser det som vanlig glemsomhet..

TS

Skrevet

Sjekk stoffskifte med en gang! (Blodprøve hos legen).

Anonymous poster hash: 70213...c3e

Gjest Blomsterert
Skrevet

Kanskje du skal snakke med legen om det?

Men for meg høres det ut at dette er forårsakket av stress,for er egentlig en selvfølge at en blir glemsk når en har mye å huske på :)

anskje prøve å ta det litt med ro, selv om du har det ganske hektisk? kanskje få noen andre til å passe på barnet ditt mens du studerer?

Enig i dette. Høres ut som om jo mer du glemmer,jo mer stresset blir du av det også.

Ville bestilt time hos lege uansett.

Skrevet

Du husker jo tydeligvis veldig mye mer enn "ingenting". Tror det er lurt å ikke overdrive så mye når du snakker med legen.

Anonymous poster hash: a2b74...cd4

• Liker 1
Skrevet

Du "trimmer" hjernen? Ser du er student, hva gjorde du før det?

Husker bare at når jeg var arbeidsledig var jeg forferdelig glemsk for hjernen blir så lat.. :P har adhd i tillegg jeg da.

Men en tur til legen skader ikke, heller en gang for mye enn en gang for lite :)

Skrevet

ADHD kan gi dårlig hukommelse, men da må du har vært glemsk hele livet.

Anonymous poster hash: 4e8ce...9ef
Skrevet

Jeg har diagnosen ADHD og har har en svært traumatisk oppvekst som jeg tror at er grunnen til at jeg har veldig dårlig hukommelse. Store deler av oppveksten er slettet fra minnet mitt, selv ting som skjedde for noen år siden er helt borte. Kan også slite med å huske ting som nylig har skjedd og må skrive ned lister hvis jeg har avtaler eller gjøremål, da tankekjøret er i høygir hele tiden, og jeg også sliter med stress.

Ville gått til legen Ts. Sjekke enkle ting med blodprøver, men også utelukke om det kan være noe psykisk.

Skrevet

Jeg er også sånn. Noen ganger glemmer jeg tilogmed hvor gammel jeg er.

Mannen min kan komme hjem og spørre hva jeg har gjort den dagen og det er helt blankt. Jeg glemmer hva jeg skulle si om jeg ikke får sagt det med en gang osv.

Jeg har ADHD og tror det er årsaken til at hukommelsen er så elendig. Så mange andre tanker som tar plass i hodet mitt og roter til for de viktige tingene.

Jeg har ikke blitt hørt av lege eller fått inntrykk av at det er bekymringsverdig (ift å bli henvist for å sjekke det) men syns uansett du bør ta en prat med lege og høre om det bør sjekkes. Har du alltid vært sånn?

Anonymous poster hash: f1b85...b37

Det er ikke egentlig hukommelsen din som er ute og kjører. Det er oppmerksomheten. Aen i ADHD står også for Attention.

Skrevet (endret)

Jeg sliter sånn med hukommelsen! Noen ganger husker jeg ikke hva jeg spiste til middag dagen før, noen ganger glemmer jeg viktige detaljer når jeg skal forklare noe og her om dagen husket jeg ikke navnet på skolen jeg går på en gang! Det satt virkelig bom fast!

Til daglig må jeg skrive ned alt av gjøremål i og utenfor hjemmet for å ikke glemme noe, og jeg har ikke sjangs til å f.eks handle uten handleliste.

I tillegg har jeg ett barn i barnehagealder, så naturligvis er det mye å huske og holde styr på der og, så det blir lister med alt jeg må huske å pakke og sende med der og. Huset er snart fullt av huskelapper!

Nå er jeg student også, og lurer på hvordan jeg skal klare meg når eksamen kommer, når jeg har begynt å slite så mye med hukommelsen..

Dette kan vel ikke være vanlig? Jeg husker jo ingenting! Er det noe å gjøre med det?

Jeg anbefaler deg å skrive ned det du skrev i hovedinnlegget og vise teksten til fastlegen din. Det kan være nyttig for din del å bli utredet hos en nevropsykolog med tanke på hukommelse, og eventuelt hva som skaper problemer. Er det noen i familien din som strever med sykdommer?

Endret av extra
Skrevet

Jeg glemte alt mulig da jeg hadde B-vitaminmangel. Ta en tur til legen du.

Anonymous poster hash: 97f0b...3af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...