Gå til innhold

Bartholinitt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er ganske sikker på at jeg har bartholinitt. En betennelse i kjertel på indre kjønnsleppe. Dette har jeg hatt flere ganger de siste par årene, og det dukker opp 4-5 ganger pr. halvår (av og til oftere). Som regel forsvinner det etter en ukes tid, men det er vondt og ubehagelig mens det står på. Det oppstår både på høyre og venstre kjønnsleppe.

Nå har jeg det på nytt og det gjør selvsagt vondt.

Det jeg lurer på er om det er andre her som plages med det samme? Bør man dra til legen og be om operasjon (ser at det er mulig), eller er det bare noe man må finne seg i? Hva gjør dere?

Anonymous poster hash: 5e9e0...fe5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svarer selv jeg.

I natt våknet jeg av djevelskapet. Fikk ikke sove og det har aldri gjort så vondt tidligere. Kunne ikke ligge eller sitte i senga. Og det er sjelden at jeg våkner av at jeg har vondt noen sted. Tok noen smertestillende og stålsatte meg. Så i speilet at hevelsen/klumpen var blitt større og hvit, med andre ord puss som ville ut. Klemte det ut, og smerten ga seg nesten umiddlbart. Utrolig letta, men også litt skremt for at dette kan skje igjen. Den smerten var grusom.

Anonymous poster hash: 5e9e0...fe5
Skrevet

Hadde en sånn selv ifjor sommer, endte opp som deg med å presse ut gøgget. Men, det kom faktisk tilbake flere ganger før det ga seg helt. Altså, fyllte seg opp med puss og verk.

Får jeg det flere ganger så har jeg forstått det sånn at jeg bør oppsøke lege. Ofte må det antibiotikakur til, samt å snitte den opp for å tømme og rense den.

Hysterisk vondt er det iallefall, håper den ikke blusser opp igjen til deg! Om den så gjør så bør du kontakte legen :)

Anonymous poster hash: cffa3...f8f
  • 3 måneder senere...
Skrevet

Og der var det på an igjen.

Vondt og hovent.

Anonymous poster hash: dafb8...874

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...