Gå til innhold

Hvor mye eier man egentlig barna sine?

Fremhevede innlegg

Skrevet

"Du eier ikke barna dine". Jo? Gjør man ikke det, da? Hva kan man ellers kalle det å ta valg på vegne av barna i 18 år? Bestemme hva de skal spise, hva de skal ha på seg, hvor de skal bo, hvem de skal henge med (og aller helst ikke narkiser), hvor mye de skal spille på datamaskinen, osv, du skjønner poenget mitt :)

Anonymous poster hash: 87e0a...abd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du eier ikke barna dine. Du har ANSVARET for dem. Det er to helt forskjellige ting. Hvis du ser på barna dine som eiendeler har du et stort problem....

Anonymous poster hash: a7502...b69
  • Liker 11
Skrevet

Man eier ikke barna sine, man har de bare til låns.

Så får man håpe på at i løpet av de 18 årene før de blir myndige har vært en god forelder som har gitt barna den riktige bagasjen til å klare seg selv den dagen de skal stå på egne bein og forlate redet.

• Liker 4
Skrevet

Jeg eier barna mine- og det gjør jeg hele livet. Hvis noen tar de ifra meg skal de leveres tilbake til meg. Det tullet med at vi bare "låner" de til de er 18 år er kun ansvarsfraskrivelse fra de som gleder seg til å bare være seg selv igjen.

Jeg eier barna mine som sagt hele livet, men da de blir myndige og voksne kan de fint ta ansvar for seg selv og passe på seg selv helt til de kanskje trenger meg igjen en gang i mellom!! Da blir jeg mer en passiv eier og ikke ene eier i dens ordrette betydning!!

Anonymous poster hash: 7f65e...2d5

• Liker 1
Skrevet

Jeg eier barna mine- og det gjør jeg hele livet. Hvis noen tar de ifra meg skal de leveres tilbake til meg. Det tullet med at vi bare "låner" de til de er 18 år er kun ansvarsfraskrivelse fra de som gleder seg til å bare være seg selv igjen.

Jeg eier barna mine som sagt hele livet, men da de blir myndige og voksne kan de fint ta ansvar for seg selv og passe på seg selv helt til de kanskje trenger meg igjen en gang i mellom!! Da blir jeg mer en passiv eier og ikke ene eier i dens ordrette betydning!!

Ingen eier et annet menneske.

• Liker 7
Skrevet

Feil. Dersom du ikke tar godt nok vare på dem så må noen andre gjøre det. Du eier dem ikke og kan miste dem for alltid.

Anonymous poster hash: e2d96...ebf

• Liker 2
Gjest Olivia Benson
Skrevet

Neida, ingen eier et annen menneske. Slaveri driver vi ikke med lengre. Som nevnt lenger opp, man har ansvaret for de, men man eier de ikke.

• Liker 4
Skrevet

Nei, du eier ikke barna dine. Du har ANSVARET for dem. Det er to helt forskjellige ting. Hvis du ser på barna dine som eiendeler har du et stort problem....

Anonymous poster hash: a7502...b69

Ro deg ned da AB - herregud. Du tar så på vei.

Skrevet

Ingen eier et annet menneske.

tror nok de mener eier i en annen forstand enn det som blir kalt slaveri.

Anonymous poster hash: 13829...0ef

Skrevet

Man eier ikke barna sine. Man har ansvar for dem til de kan ta vare på seg selv. De er selvstendige individer og eier seg selv.

• Liker 2
Skrevet

Tror ikke man har lov til å eie andre mennesker når man er under eie selv, for jeg regner med at du fortsatt eies av dine foreldre :P

• Liker 1
Skrevet

Man eier ikke barna sine (jeg skjønner at ts ikke mente på "den" måten), men man har ansvaret for dem. Man har ansvaret for å lære dem det grunnleggende (og kanskje litt mer), sånn at de en dag skal klare å ta vare på seg selv og lære det videre til sine barn. Og man har de kun til låns, som en annen sier.

Skrevet

Eier, blir vel et litt ekstremt ord. Men det er jeg som forelder som har ansvaret og det er jeg som bestemmer over mine barn. Det er jeg som bestemmer hva de skal spise, ha på seg (det er jeg som kjøper klær), hvor lenge de får spille på nettbrettet, når de skal legge seg osv. Selvfølgelig kan de få være med å bestemme, det er jo på den måten de lærer.

Så får vi satse på at de er i stand til å ta egne avgjørelser når de blir tenåringer og etterhvert voksne. Det ser positivt ut ihvertfall ;)

Anonymous poster hash: 8abf5...d6b
Skrevet

Barn eier man ikke. Ingen kan eie et annet menneske enten det er barn eller voksent.

Barn har man til låns. Dette vil du smertelig få erfare dersom et barn dør. Ja, jeg vet hva jeg snakker om...

vi får våre barn til låns for å gjøre vårt ytterste slik at de får gode verdier og holdninger, bassert på det vi mener er bra, selv. Da vil de i de aller fleste tilfeller og sette pris på å ha oss og ha hatt oss som sine foreldre.

Anonymous poster hash: f966b...739

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...