AnonymBruker Skrevet 28. september 2014 #1 Skrevet 28. september 2014 Jeg skal begynne i ny regnskapsjobb, og det ble sagt i en bisetning at de bruker SQL.Jeg har aldri vært borti dette, og har kikket litt på nett, og jeg synes det ser omfattende ut. Anonymous poster hash: f3c53...108
Rinta90 Skrevet 28. september 2014 #2 Skrevet 28. september 2014 Regner med du vil få full opplæring, men lurt av deg å kikke på det allerede nå
AnonymBruker Skrevet 28. september 2014 #3 Skrevet 28. september 2014 Om det var viktig at du kunne mye om SQL hadde du garantert fårr spørsmål om det før ansettelsen. Anonymous poster hash: 077ba...0ef
murray Skrevet 28. september 2014 #4 Skrevet 28. september 2014 (endret) Jeg skal begynne i ny regnskapsjobb, og det ble sagt i en bisetning at de bruker SQL.Jeg har aldri vært borti dette, og har kikket litt på nett, og jeg synes det ser omfattende ut. Anonymous poster hash: f3c53...108 Mente de ikke at de bruker et program som heter noe med SQL? Feks http://www.sql.com.my/sqlacc.intro Hvis du googler sql så finner du masse informasjon om selve programmeringsspråket og det er ganske langt unna ditt fagområde, så jeg tipper de mente at de bruker et bestemt program som heter noe med sql. Endret 28. september 2014 av murray
AnonymBruker Skrevet 28. september 2014 #5 Skrevet 28. september 2014 Jeg tror de mente at man tar et søk på SQL når man skal lage rapporter, hente informasjon etc TS Anonymous poster hash: f3c53...108
murray Skrevet 28. september 2014 #6 Skrevet 28. september 2014 Jeg tror de mente at man tar et søk på SQL når man skal lage rapporter, hente informasjon etc TS Anonymous poster hash: f3c53...108 Ok, men jeg ville ikke vært bekymret. Du vil nok uansett bli kurset og få opplæring. Gratulerer med ny jobb!
Tropic Skrevet 28. september 2014 #7 Skrevet 28. september 2014 Hvis det ikke er et krav for å få jobben får du nok hjelp til det. SQL kan være vanskelig, men siden du skal kun gjøre søk med SQL ville jeg ikke vært bekymret, det er ikke det vanskeligste delen av SQL å lære seg
Heart Skrevet 28. september 2014 #8 Skrevet 28. september 2014 Jeg skal begynne i ny regnskapsjobb, og det ble sagt i en bisetning at de bruker SQL.Jeg har aldri vært borti dette, og har kikket litt på nett, og jeg synes det ser omfattende ut. Anonymous poster hash: f3c53...108 Så godt som alle rengskapssystemer lagrer dataene i en SQL-database. Det betyr ikke at du må kunne noe om SQL-språket (Structured Query Language) for å bruke regnskapsprogrammet, for det er programmet som snakker med databasen, ikke du som bruker. De som må kunne SQL, er de som utvikler slike programmer eller tillegg til disse. Det er f.eks. mulig å lage egne rapporter i Excel e.l. som henter ut data direkte fra regnskapssystemet ved hjelp av SQL-spørringer. Sannsynligheten for at du som regnskapsmedarbeider får en slik problemstilling i fanget, er tilnærmet 0. Når det er sagt, er SQL slett ikke vanskelig å lære hvis man interesserer seg for denslags. (KG bruker forresten en SQL-database til å lagre alle trådene og postene i dette forumet.)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå