Gå til innhold

Er det vanskelig med SQL?


Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal begynne i ny regnskapsjobb, og det ble sagt i en bisetning at de bruker SQL.Jeg har aldri vært borti dette, og har kikket litt på nett, og jeg synes det ser omfattende ut.



Anonymous poster hash: f3c53...108
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner med du vil få full opplæring, men lurt av deg å kikke på det allerede nå :)

Skrevet

Om det var viktig at du kunne mye om SQL hadde du garantert fårr spørsmål om det før ansettelsen.



Anonymous poster hash: 077ba...0ef
Skrevet (endret)

Jeg skal begynne i ny regnskapsjobb, og det ble sagt i en bisetning at de bruker SQL.Jeg har aldri vært borti dette, og har kikket litt på nett, og jeg synes det ser omfattende ut.

Anonymous poster hash: f3c53...108

Mente de ikke at de bruker et program som heter noe med SQL? Feks http://www.sql.com.my/sqlacc.intro

Hvis du googler sql så finner du masse informasjon om selve programmeringsspråket og det er ganske langt unna ditt fagområde, så jeg tipper de mente at de bruker et bestemt program som heter noe med sql.

Endret av murray
Skrevet

Jeg tror de mente at man tar et søk på SQL når man skal lage rapporter, hente informasjon etc

TS



Anonymous poster hash: f3c53...108
Skrevet

Jeg tror de mente at man tar et søk på SQL når man skal lage rapporter, hente informasjon etc

TS

Anonymous poster hash: f3c53...108

Ok, men jeg ville ikke vært bekymret. Du vil nok uansett bli kurset og få opplæring. Gratulerer med ny jobb!

Skrevet

Hvis det ikke er et krav for å få jobben får du nok hjelp til det. SQL kan være vanskelig, men siden du skal kun gjøre søk med SQL ville jeg ikke vært bekymret, det er ikke det vanskeligste delen av SQL å lære seg :)

Skrevet

Jeg skal begynne i ny regnskapsjobb, og det ble sagt i en bisetning at de bruker SQL.Jeg har aldri vært borti dette, og har kikket litt på nett, og jeg synes det ser omfattende ut.

Anonymous poster hash: f3c53...108

Så godt som alle rengskapssystemer lagrer dataene i en SQL-database. Det betyr ikke at du må kunne noe om SQL-språket (Structured Query Language) for å bruke regnskapsprogrammet, for det er programmet som snakker med databasen, ikke du som bruker.

De som må kunne SQL, er de som utvikler slike programmer eller tillegg til disse. Det er f.eks. mulig å lage egne rapporter i Excel e.l. som henter ut data direkte fra regnskapssystemet ved hjelp av SQL-spørringer. Sannsynligheten for at du som regnskapsmedarbeider får en slik problemstilling i fanget, er tilnærmet 0.

Når det er sagt, er SQL slett ikke vanskelig å lære hvis man interesserer seg for denslags. (KG bruker forresten en SQL-database til å lagre alle trådene og postene i dette forumet.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...