Gå til innhold

Har NULL matlyst. Ingen sykdom.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Helt siden jeg var liten har jeg slitt med sulfølelse og lite matlyst. Den dårlige matlysten kan jo tenkes at har kommet litt av at vi kun hadde posemat/boksemat til middag, og fikk som regel ganske næringsfattig mat.

Jeg har bilder av meg selv da jeg var 9-15 hvor det virkelig ser ut som jeg lider av alvorlig anoreksi. Jeg husker også jeg fikk mange kommentarer på dette da jeg gikk på ungdomsskolen. "Så SYYKT tynn du er!" o.s.v.

Jeg har aldri vært komfortabel med den lave vekten min, og jeg føler også at dette ødela masse for meg i puberteten da jeg egentlig virkelig trengte noe ekstra næring for å få litt former, dessverre er jeg snart 22 år og har nærmest usynlige pupper, hvis man kan kalle det det, og null former ellers. Det tærer veldig på selvtilliten.

Jeg ville heller vært et par kilo overvektig enn såpass undervektig som jeg er, da kunne jeg i det minste trent med god samvittighet. Nå kan jeg ikke gjøre annet enn å prøve å tvinge i meg noe mat som jeg blir kvalm av.

Problemet mitt er ihvertfall ikke at jeg ikke vil legge på meg, jeg har prøvd alt mulig hittil føler jeg, men jeg har bare så ekstremt lite lyst på mat. Jeg kan gå en hel dag uten å spise, bli kjempesulten, og forsatt ikke ha lyst på noe.

Jeg har prøvd å lage næringsrike smoothies, men klarte bare et par slurker før det ble totalt uappetittelig og ekkelt.

Jeg har prøvd proteinshaker, samme skjedde der.

Jeg har prøvd å sette opp en matplan med de få tingene jeg hadde lyst på, og prøvde å spise til faste tider. Det fungerte i omtrent 2 dager før all maten bare ble liggende å mugne i kjøleskapet.

Jeg bor også alene, og har det for øyeblikket vanskelig psykisk. Har ingen venner eller noe sosialliv, dette gjør det enda vanskeligere for meg å prøve å fokusere på å få i meg nok mat. Jeg hater å lage mat, og gidder aldri å lage noe middag til meg selv. Jeg prøvde en periode å lage en stor porsjon mat og lagre i fryseren, men ble lei av det etter kort tid.

Jeg har vurdert å dra til legen for å høre om det rett og slett er noen slags medisiner som kan øke matlysten min, men regner med jeg bare får høre at jeg kan komme til en ernæringsfysiolog, som igjen kun kan hjelpe meg å prøve å sette opp matplan igjen. Det vil hjelpe lite da jeg ikke har nok matvarer å sette opp som jeg liker, og jeg heller ikke klarer å holde meg til den..

Noen råd? Jeg har forresten også prøvd næringsdrikker, og det er det eneste jeg virkelig likte. Problemet var at det ble alt for dyrt!

Anonymous poster hash: 3ed48...f5b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Helt siden jeg var liten har jeg slitt med sulfølelse og lite matlyst."

Her mente jeg selvfølgelig også sjelden sultfølelse.

Anonymous poster hash: 3ed48...f5b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...