Gå til innhold

Pepsi Max, igjen.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt at dette var en konspirasjonsteori, men nå er jeg ikke så sikker lengre.

Jeg har slitt med depresjon i åresvis helt til ei vennine ba meg slutte med Pepsi Max bare for å se hva som skjedde. Depresjonen løste seg opp og jeg ble også kvikkere i tankegangen.

Nå har jeg sprukket og drukket nesten 3 liter over 2 dager og alt er mørkt i hode igjen.

Tilfeldig? Ja, det kan det helt klart være.

Det sis at aspartan ikke er farlig, men hva med i kombinasjon med koffein? Hva tenker dere?

(Uansett, bedre føre var, best å ikke røre den brusen mer).

Anonymous poster hash: f5655...576
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at du er følsom for aspartam. Men da vet du det og kan jo bare unngå det :)

Skrevet

Får høyt blodtrykk av Pepsi Max. Det er målbart og merkbart forhøyet. Slutter og sprekker inni mellom med noen flasker og har det ille i kroppen.

Folk kan si og skrive hva de vil, men Pepsi Max er ikke noe å drikke på mer enn en skjelden gang.

Anonymous poster hash: 0636f...437

• Liker 3
Skrevet

Pepsi Max smaker for jævlig - prøv CC Zero eller Fanta Zero.

Skrevet

Gjentar det KG dama sa, og legger til at uansett hvorfor det fungerte.. Så fungerte det! Og som du selv sier, kanskje på tide å stå over den brusen fra nå av. Depresjon er likevel noe dritt, så lykke til videre :klem:

Skrevet

Jeg har tenkt at dette var en konspirasjonsteori, men nå er jeg ikke så sikker lengre.

Jeg har slitt med depresjon i åresvis helt til ei vennine ba meg slutte med Pepsi Max bare for å se hva som skjedde. Depresjonen løste seg opp og jeg ble også kvikkere i tankegangen.

Nå har jeg sprukket og drukket nesten 3 liter over 2 dager og alt er mørkt i hode igjen.

Tilfeldig? Ja, det kan det helt klart være.

Det sis at aspartan ikke er farlig, men hva med i kombinasjon med koffein? Hva tenker dere?

(Uansett, bedre føre var, best å ikke røre den brusen mer).

Jeg tror nok at det er mer enn Pepsi Max som spiller inn her. Når hadde du den første depressive episoden, og drakk du Pepsi Max den gangen eller kom brusen inn i bildet senere? I tillegg får jeg inntrykk av at Pepsi Max kan ha en symbolsk verdi for deg, noe som må fylles opp inni deg som er tomt.

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror nok at det er mer enn Pepsi Max som spiller inn her. Når hadde du den første depressive episoden, og drakk du Pepsi Max den gangen eller kom brusen inn i bildet senere? I tillegg får jeg inntrykk av at Pepsi Max kan ha en symbolsk verdi for deg, noe som må fylles opp inni deg som er tomt.

Dette ble da veldig dypt :rolleyes:

• Liker 2
Skrevet

Jeg var veldig avhengig av Coca-Cola og bytta den avhengigheten i Pepsi Max. Etter noen år fikk jeg en moderat depresjon. Jeg slutta med Pepsi Maxen i sommer, depresjonen glei over, helt til den slo ned i meg som en flodbølge igjen i dag, etter 3 liter av denne brusen.

Jeg skjønner ikke helt hva du mener med symbolsk verdi?

Skrevet (endret)

Jeg var veldig avhengig av Coca-Cola og bytta den avhengigheten i Pepsi Max. Etter noen år fikk jeg en moderat depresjon. Jeg slutta med Pepsi Maxen i sommer, depresjonen glei over, helt til den slo ned i meg som en flodbølge igjen i dag, etter 3 liter av denne brusen.

For å være brautende og ta over svaret for den dype fyren:

F.eks. noe som alltid er lett tilgjengelig og kan få deg til å føle deg bedre, føle noe i det hele tatt, eller som har på en eller annen måte hatt en betydning for deg gjennom episoden(e)?

Endret av Mental
Skrevet (endret)

Med symbolsk verdi mener jeg at vi tenderer å "fylle opp" det som er tomt inni i oss. En person som et lite barn fikk lite oppmerksomhet, kan i voksen alder ha behov for å være omkranset av mennesker hele tiden for å fylle opp ensomhetsfølelsen. Andre kan ha vedvarende behov for bekreftelser. Rusmisbruk forstås i en del faglitteratur som at en person fyller opp det tomme i seg selv for å gi livet en mening (dette gjelder jo selvsagt ikke deg).

Depresjon som en symptomlidelse er langt mer kompleks enn at den kan forenklet forklares med fravær av Pepsi Max. Men likevel vil jeg si at du kan teste dette ut igjen; unnlatt å drikke noe annet enn vann de neste 14 dagene, og observer om det er noen forskjeller.

Endret av extra
Skrevet

Dette ble da veldig dypt :rolleyes:

Egentlig ikke :) Deprimerte mennesker har oftere opplevd flere tapsopplevelser enn andre eller har fra før en tankestil som fokuserer på de negative tingene i hverdagen (derav neagative automatiske tanker, negative leveregler).

• Liker 2
Skrevet

For å være brautende og ta over svaret for den dype fyren:

F.eks. noe som alltid er lett tilgjengelig og kan få deg til å føle deg bedre, føle noe i det hele tatt, eller som har på en eller annen måte hatt en betydning for deg gjennom episoden(e)?

Hmm, kanskje? Jeg har drukket 4-5 liter om dagen i mange år, også når jeg var veldig deprimert. Det kan jo være at brusen minner meg om noe vondt, at det var det som skjedde i dag. Jeg skal tenke litt på dette.

Skrevet

Hvem er det som sier at aspartam ikke er farlig??

Syntes jeg hører støtt og stadig at man burde holde seg langt unna det jeg...

Anonymous poster hash: 5be0e...f31
Skrevet

Hvem er det som sier at aspartam ikke er farlig??

Syntes jeg hører støtt og stadig at man burde holde seg langt unna det jeg...

Anonymous poster hash: 5be0e...f31

Forskningsrapporter sier at aspartan er ufarlig.

• Liker 1
Skrevet

Pepsi Max er lavkulturdrikke. Skjønner ikke at noen kan drikke det.

Anonymous poster hash: a9289...b42
  • Liker 3
Skrevet

Jeg får ikke samme reaksjon som deg, men blir totalt avhengig av det.

Det er det første jeg tenker på om morgenen da jeg våkner.

Kuttet det ut helt, og det var tøft de første 14 dagene. Fikk skikkelig abstinenser :fnise:

Men føles så godt å ha klart å kutte det ut.

Drikker Farris i stede da jeg synes det er så godt med kulsyren.

Nå som jeg har vært syk har jeg drukket litt Coca Cola, og får absolutt ikke samme avhengighets følelsen i det hele tatt.

Ville kuttet det ut helt om jeg var deg. Det er jo tydelig at det ikke er bra for deg.

Skrevet

Forskningsrapporter sier at aspartan er ufarlig.

Kilde?

• Liker 1
Skrevet

Med symbolsk verdi mener jeg at vi tenderer å "fylle opp" det som er tomt inni i oss. En person som et lite barn fikk lite oppmerksomhet, kan i voksen alder ha behov for å være omkranset av mennesker hele tiden for å fylle opp ensomhetsfølelsen. Andre kan ha vedvarende behov for bekreftelser.

Depresjon som en symptomlidelse er langt mer kompleks enn at den kan forenklet forklares med fravær av Pepsi Max. Men likevel vil jeg si at du kan teste dette ut igjen; unnlatt å drikke noe annet enn vann de neste 14 dagene, og observer om det er noen forskjeller.

Det er litt vanskelig å helt forstå hva du mener, men jeg tror jeg forstår. Men å la være i 14 dager det skal jeg absolutt. Aldri mer faktisk.

Håper ingen tror jeg lyver nå, men jeg har også MS. Jeg ser jo det er mange som mener det er en sammenheng her. Kanskje jeg blir ekstra mørk i hode av denne brusen bare på gunn av dette?

Jeg skal lese lenkene dine. Tusen takk.

Skrevet

Kilde?

Har ikke det sånn her og nå, men vet at Fitnessbloggen er veldig på barikadene for Pepsi Max. Det er fra dem jeg har henta kunnskap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...