AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #1 Skrevet 27. september 2014 For litt over en uke siden, så merket jeg at avføringen min var løsere og mer fluffy enn vanlig, pluss at den inneholdt litt slim (henger igjen på papiret når jeg tørker meg). Den siste uken har avføringen vært helt løs, ikke vandig igrunn, men har ingen form. Den er lysebrun. Kanskje den heller litt mot oransj/gul også... Og det er mer og mer slim på papiret når jeg tørker meg. Må tørke mange ganger for å få vekk all avføring, og det virker som om avføringen er innkaprslet I slim, som nå er blitt ganske lik farge som avføringen. Idag kunne jeg se en liten blodstripe i slimet. Jeg har i lenger tid liksom kjent noe på venstre siden litt ovenfor lysken. Ikke smerte - men har følelsen av at det ligger noe der, litt som et ubehag. Har ikke tenkt så mye på det før nå. Kan det ha en sammenheng? Jeg skal til legen mot slutten av neste uke for noe annet, og tenkte å ta det opp da. I mellomtiden spør jeg her, om det er noen som har hatt noe tilsvarende? Anonymous poster hash: 0268b...1df
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #2 Skrevet 27. september 2014 For litt over en uke siden, så merket jeg at avføringen min var løsere og mer fluffy enn vanlig, pluss at den inneholdt litt slim (henger igjen på papiret når jeg tørker meg). Den siste uken har avføringen vært helt løs, ikke vandig igrunn, men har ingen form. Den er lysebrun. Kanskje den heller litt mot oransj/gul også... Og det er mer og mer slim på papiret når jeg tørker meg. Må tørke mange ganger for å få vekk all avføring, og det virker som om avføringen er innkaprslet I slim, som nå er blitt ganske lik farge som avføringen. Idag kunne jeg se en liten blodstripe i slimet. Jeg har i lenger tid liksom kjent noe på venstre siden litt ovenfor lysken. Ikke smerte - men har følelsen av at det ligger noe der, litt som et ubehag. Har ikke tenkt så mye på det før nå. Kan det ha en sammenheng? Jeg skal til legen mot slutten av neste uke for noe annet, og tenkte å ta det opp da. I mellomtiden spør jeg her, om det er noen som har hatt noe tilsvarende? Anonymous poster hash: 0268b...1df Har du endret kostholdet i den siste tiden (f.o.m. før forandringene kom)? Anonymous poster hash: 063a7...3cc
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #3 Skrevet 27. september 2014 Har du endret kostholdet i den siste tiden (f.o.m. før forandringene kom)? Anonymous poster hash: 063a7...3cc Nei, kostholdet er tilnærmet det samme. Men kan tilføye at jeg har hatt litt magesmerter rett før jeg går på do, hovedsaklig på kveldene, de siste dagene. Anonymous poster hash: 0268b...1df
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #4 Skrevet 27. september 2014 Nei, kostholdet er tilnærmet det samme. Men kan tilføye at jeg har hatt litt magesmerter rett før jeg går på do, hovedsaklig på kveldene, de siste dagene. Anonymous poster hash: 0268b...1df Har du hard avføring? Det kan jo være en uskyldig irritasjon i tarmen pga hard avføring eller annet Anonymous poster hash: 063a7...3cc
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #5 Skrevet 27. september 2014 Har du hard avføring? Det kan jo være en uskyldig irritasjon i tarmen pga hard avføring eller annet Anonymous poster hash: 063a7...3cc Nei, det er BARE løs avføring. Har ikke vært hard eller hatt noen som helst form på ca en uke. Anonymous poster hash: 0268b...1df
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #6 Skrevet 27. september 2014 For litt over en uke siden, så merket jeg at avføringen min var løsere og mer fluffy enn vanlig, pluss at den inneholdt litt slim (henger igjen på papiret når jeg tørker meg). Den siste uken har avføringen vært helt løs, ikke vandig igrunn, men har ingen form. Den er lysebrun. Kanskje den heller litt mot oransj/gul også... Og det er mer og mer slim på papiret når jeg tørker meg. Må tørke mange ganger for å få vekk all avføring, og det virker som om avføringen er innkaprslet I slim, som nå er blitt ganske lik farge som avføringen. Idag kunne jeg se en liten blodstripe i slimet. Jeg har i lenger tid liksom kjent noe på venstre siden litt ovenfor lysken. Ikke smerte - men har følelsen av at det ligger noe der, litt som et ubehag. Har ikke tenkt så mye på det før nå. Kan det ha en sammenheng? Jeg skal til legen mot slutten av neste uke for noe annet, og tenkte å ta det opp da. I mellomtiden spør jeg her, om det er noen som har hatt noe tilsvarende? Anonymous poster hash: 0268b...1df Jeg har også opplevd slim, og det har gått over av seg selv. Fint om du tar opp dette med legen. Anonymous poster hash: 063a7...3cc
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #7 Skrevet 27. september 2014 Nei, det er BARE løs avføring. Har ikke vært hard eller hatt noen som helst form på ca en uke. Anonymous poster hash: 0268b...1df Ok. Jeg vet ikke hva det kan være.Det er også så mye forskjellig virus man kan få som også går over av seg selv. Dette du lurer på kan vel bare en lege gi svar på. Anonymous poster hash: 063a7...3cc
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #8 Skrevet 27. september 2014 Nei, det er BARE løs avføring. Har ikke vært hard eller hatt noen som helst form på ca en uke. Anonymous poster hash: 0268b...1df http://www.kk.no/livsstil/dette-visste-du-ikke-om-avf%C3%B8ring-23907 Her er litt info om forskjellige farger m.m. på avføring og hva det kan være Hva består ditt kosthold av? Anonymous poster hash: 063a7...3cc
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #9 Skrevet 27. september 2014 http://www.kk.no/livsstil/dette-visste-du-ikke-om-avf%C3%B8ring-23907 Her er litt info om forskjellige farger m.m. på avføring og hva det kan være Hva består ditt kosthold av? Anonymous poster hash: 063a7...3cc Hovedsaklig brødskiver eller kornblanding til frokost. Melk, kaffi, pålegg som ost, kjøtt eller makrell i tomat. Tilsvarende til lunsj Litt frukt eller grønsaker innimellom Middag; kjøtt eller fisk. Poteter, pasta eller ris, alt ettersom. Kokte eller wokede grønsaker. Til kvelds; yogurt/frukt/korn Drikker vann til alle andre måltider enn frokost og lunsj. Anonymous poster hash: 0268b...1df
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #10 Skrevet 27. september 2014 Du spiser veldig mye kornprodukter, og det er ikke helt bra. Anonymous poster hash: b9831...b07
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #11 Skrevet 27. september 2014 Du spiser veldig mye kornprodukter, og det er ikke helt bra.Anonymous poster hash: b9831...b07 Hvorfor er ikke det helt bra? Hvilken skade kan det evt gjøre? Anonymous poster hash: 063a7...3cc
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #12 Skrevet 27. september 2014 Hovedsaklig brødskiver eller kornblanding til frokost. Melk, kaffi, pålegg som ost, kjøtt eller makrell i tomat. Tilsvarende til lunsj Litt frukt eller grønsaker innimellom Middag; kjøtt eller fisk. Poteter, pasta eller ris, alt ettersom. Kokte eller wokede grønsaker. Til kvelds; yogurt/frukt/korn Drikker vann til alle andre måltider enn frokost og lunsj. Anonymous poster hash: 0268b...1df Det høres ut som et normalt kosthold synes jeg Anonymous poster hash: 063a7...3cc 4
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #13 Skrevet 27. september 2014 Hovedsaklig brødskiver eller kornblanding til frokost. Melk, kaffi, pålegg som ost, kjøtt eller makrell i tomat. Tilsvarende til lunsj Litt frukt eller grønsaker innimellom Middag; kjøtt eller fisk. Poteter, pasta eller ris, alt ettersom. Kokte eller wokede grønsaker. Til kvelds; yogurt/frukt/korn Drikker vann til alle andre måltider enn frokost og lunsj. Anonymous poster hash: 0268b...1df Prøv å ikke bekymre deg. Man kan ofte få variasjoner i avføringen uten at det er noe galt. Anonymous poster hash: 063a7...3cc
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #14 Skrevet 27. september 2014 Hvorfor er ikke det helt bra? Hvilken skade kan det evt gjøre?Anonymous poster hash: 063a7...3cc Det gir lite variasjon og næring. I tillegg til mye poteter, ris og pasta som er lite næring i. Kan hende kolesterolet ditt er lavt. Jeg fikk mageproblemer slik du beskriver, pga det (og et type vitaminmangel jeg har), samt magesmerter. Mye brødmat kan senke kolesterolet. Spis mer litt fiber og proteiner, og prøv å finn en erstatning for noe av kornmaten, ikke nødvendigvis alt. Men nå sier ikke jeg at det samme har skjedd deg, men kan hende kroppen din mangler noen vitaminer eller lavt kolesterol.Anonymous poster hash: b9831...b07
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #15 Skrevet 27. september 2014 Det gir lite variasjon og næring. I tillegg til mye poteter, ris og pasta som er lite næring i. Kan hende kolesterolet ditt er lavt. Jeg fikk mageproblemer slik du beskriver, pga det (og et type vitaminmangel jeg har), samt magesmerter. Mye brødmat kan senke kolesterolet. Spis mer litt fiber og proteiner, og prøv å finn en erstatning for noe av kornmaten, ikke nødvendigvis alt. Men nå sier ikke jeg at det samme har skjedd deg, men kan hende kroppen din mangler noen vitaminer eller lavt kolesterol.Anonymous poster hash: b9831...b07 Tusen takk for info! Jeg er ikke TS men jeg spiser også mye kornprodukter. Men jeg får i meg fett gjennom pålegg. Da blir vel ikke kolesterolet for lavt? Eller kan det bli lavt pga kornproduktene selv om man spiser anbefalt mengde fett? Anonymous poster hash: 063a7...3cc
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #16 Skrevet 27. september 2014 Tusen takk for info! Jeg er ikke TS men jeg spiser også mye kornprodukter. Men jeg får i meg fett gjennom pålegg. Da blir vel ikke kolesterolet for lavt? Eller kan det bli lavt pga kornproduktene selv om man spiser anbefalt mengde fett?Anonymous poster hash: 063a7...3cc Det er bra å spise fett, da går kolesterolet opp. Er usikker på om det er nok å spise det gjennom pålegg, men om du spiser mye og ofte av det så kanskje. Tror det skal gå fint selvom du spiser kornprodukter. Jeg spiste kornmat til frokost, lunsj og kvelds og i følge legen var det for mye. Jeg måtte spise mer kjøtt og egg, og kutte litt ned på kornmaten, fikk jeg beskjed om. Anonymous poster hash: b9831...b07
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #17 Skrevet 27. september 2014 Det er bra å spise fett, da går kolesterolet opp. Er usikker på om det er nok å spise det gjennom pålegg, men om du spiser mye og ofte av det så kanskje. Tror det skal gå fint selvom du spiser kornprodukter. Jeg spiste kornmat til frokost, lunsj og kvelds og i følge legen var det for mye. Jeg måtte spise mer kjøtt og egg, og kutte litt ned på kornmaten, fikk jeg beskjed om.Anonymous poster hash: b9831...b07 Tusen takk Anonymous poster hash: 063a7...3cc
AnonymBruker Skrevet 28. september 2014 #18 Skrevet 28. september 2014 Men dette med slim da, er det normalt? Vet at man bør sjekke med lege om man observerer blod i avføringen. Hva med slim?Anonymous poster hash: 0268b...1df
AnonymBruker Skrevet 28. september 2014 #19 Skrevet 28. september 2014 Men dette med slim da, er det normalt? Vet at man bør sjekke med lege om man observerer blod i avføringen. Hva med slim?Anonymous poster hash: 0268b...1df Jeg vet ikke noe om det. Kan du spørre legen når du skal til han/henne? Anonymous poster hash: 063a7...3cc
AnonymBruker Skrevet 28. september 2014 #20 Skrevet 28. september 2014 Men dette med slim da, er det normalt? Vet at man bør sjekke med lege om man observerer blod i avføringen. Hva med slim?Anonymous poster hash: 0268b...1df Jeg har selv hatt slim flere ganger i kortere perioder uten at jeg vet hva det skyldtes. Men for sikkerhets skyld, snakk med din lege om dette, spesielt pga blod og smerte som du forteller om, og formidle til legen alt det du har skrevet her om det http://www.nettdoktor.no/sykdommer/fakta/tykktarmskreft.php Anonymous poster hash: 063a7...3cc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå