AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #1 Skrevet 27. september 2014 Hei. I dag fikk jeg lyst på kålrotstappe med svineknoke, men siden jeg bor alene, så blir det mye av kjøttet til overs. Har kjøpt Gilde og det er ca 1200 kg av kjøttet. Kan noen tipse meg om hva annet kan jeg bruke kjøttet til? Og i hvilken rekkefølge, hvis du skjønner. :-) Takk å forhånd. Anonymous poster hash: 262c6...265
ashera Skrevet 28. september 2014 #2 Skrevet 28. september 2014 Ta vare på kokekraften og lag suppe på den, med rotgrønnsaker (ferdig lapskausblanding om du ikke gidder å kutte opp selv) og resten av kjøttet.
Gjest Rossin Skrevet 28. september 2014 #3 Skrevet 28. september 2014 Ta vare på kokekraften og lag suppe på den, med rotgrønnsaker (ferdig lapskausblanding om du ikke gidder å kutte opp selv) og resten av kjøttet. Godt tips. Men å bruke ferdig lapskausblanding når man først har giddet å koke en knoke, neeeei
MarianneE Skrevet 28. september 2014 #4 Skrevet 28. september 2014 Jeg kokte en slik knoke idag. Da den var ferdig hadde jeg i gulrøtter, potet, kålrot og sellerirot i terninger som jeg kokte i krafta. Så kuttet jeg opp kjøttet og hadde det i. Lapskaus!
AnonymBruker Skrevet 28. september 2014 #5 Skrevet 28. september 2014 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=873901 Anonymous poster hash: 1c49e...cd3
Gjest Sitronmelisse Skrevet 28. september 2014 #6 Skrevet 28. september 2014 Jeg har prøvd svineknoke flere ganger i det siste, og det er oppkuttet i lapskaus det passer best til, etter min smak. Kjøttet blir for tørt til å være hovedattraksjonen i (ihvertfall iht. min koke"kunst"..kjøttet blir grått?!), så da smaker det best når det er kutta i småbiter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå