Gå til innhold

Skal begynne på golf kurs -hjelp


Minette

Anbefalte innlegg

Jeg og ett par veninner skal begynne på golfkurs til neste uke. Det jeg lurer på er: er grønt kort kurset vanskelig å klare? jeg har aldri spilt golf før;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I grunnen ikke. Lær deg etiketten og kotymene på banen så er mye i havn. Slagene får du til i god tid før grønt kort prøven. LYKKE TIL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har også hørt det samme. Skal selv begynne på kurs i august :)

En bekjent fortalte meg det at han hadde spurt kurslæreren om han hadde strøket mange før, og han hadde i sin tid aldri strøket noen, men allikevel øves det flittig her i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste med grønt kort kurs er etter min mening ikke å bli så veldig god til å spille golf (for det blir man ikke), men å lære seg hvordan man oppfører seg på en golfbane. Men det kan være lurt å ha tatt i en golfkølle før man begynner på kurs....

Kjenner mange som spiller golf og ingen som har strøket på grønt kort-testen, men på flere steder får man ikke spille opp før pro'en (golflæreren) synes at du er god nok til å stå. Om du kjenner noen som spiller golf så gå en runde på banen med de. Beste måten å lære hvordan man spiller på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det kan være lurt å ha tatt i en golfkølle før man begynner på kurs....

Litt feil egentlig... Det som er dumt med å ha prøvd på driving range før er at man tillegger seg uvaner ved slaget. Dette lærer du grundig på kurset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...