Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og ett par veninner skal begynne på golfkurs til neste uke. Det jeg lurer på er: er grønt kort kurset vanskelig å klare? jeg har aldri spilt golf før;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I grunnen ikke. Lær deg etiketten og kotymene på banen så er mye i havn. Slagene får du til i god tid før grønt kort prøven. LYKKE TIL!

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har også hørt det samme. Skal selv begynne på kurs i august :)

En bekjent fortalte meg det at han hadde spurt kurslæreren om han hadde strøket mange før, og han hadde i sin tid aldri strøket noen, men allikevel øves det flittig her i hvert fall.

Skrevet

Det viktigste med grønt kort kurs er etter min mening ikke å bli så veldig god til å spille golf (for det blir man ikke), men å lære seg hvordan man oppfører seg på en golfbane. Men det kan være lurt å ha tatt i en golfkølle før man begynner på kurs....

Kjenner mange som spiller golf og ingen som har strøket på grønt kort-testen, men på flere steder får man ikke spille opp før pro'en (golflæreren) synes at du er god nok til å stå. Om du kjenner noen som spiller golf så gå en runde på banen med de. Beste måten å lære hvordan man spiller på!

Skrevet

Men det kan være lurt å ha tatt i en golfkølle før man begynner på kurs....

Litt feil egentlig... Det som er dumt med å ha prøvd på driving range før er at man tillegger seg uvaner ved slaget. Dette lærer du grundig på kurset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...