Gå til innhold

noen som hsr erfaring med nobligan ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du må ikke dele kapsler. Det påvirker måten medikamentet tas opp i kroppen.

Anonymous poster hash: 1aeb3...edf

Anonymous poster hash: 690e0...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonymous poster hash: 690e0...572

Det skjønte jeg ikke!! Man kan vell ta en halv pille for å ikke få den for sterk?

Anonymous poster hash: 690e0...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymous poster hash: 690e0...572

det skjønte jeg ikke! Man kan vel ra en galv pille for å ikke få den for sterk?

Anonymous poster hash: 690e0...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser denne tråden tas jeg tilbake til en svunnen tid da jeg var 16 og opptatt av puppene til frisøren min. Hu var 26 noe jeg den gang syntes var kjempegammelt. Akk.



Anonymous poster hash: 450eb...8bd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk så innmari vondt i ryggen, og lurte bare om jeg kunne ta det som et engangstilfelle, men her blir man jo skremt til å ikke ta de.kan jo ikke akkurat ringe legen på svarte natta :-)

TsAnonymous poster hash: 690e0...572

Ja, du må ikke spørre om sånt her inne, da kommer kg og tar deg :) Jeg er selv kvinne (tenker på kroppsstørrelse i fht styrke på tabletten) og fikk selv Nobligan 100 mg etter en operasjon. Utrolig nok lever jeg den dag i dag. Men ble kjempekvalm, og ville ikke tatt det om du ikke har ulidelige smerter - og da ville jeg vel heller ringt ambulanse eller dratt på legevakta. Og for all del gå til legen og få rett behandling. Vil selvsagt ikke anbefale å ta andres medisiner. Men å si at du nærmest dør, blir å ta i...

Anonymous poster hash: fab93...01d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønte jeg ikke!! Man kan vell ta en halv pille for å ikke få den for sterk?Anonymous poster hash: 690e0...572

Nobligan kommer vel ikke som tabletter, men som kapsler. Disse hverken kan eller skal deles fordi det fører til at virkestoffet tas opp mye raskere, og effekten påvirkes. 100 mg. kapsler tror jeg dessuten er depotkapsler, og disse skal aldri deles opp. De er laget for langsom frigjøring av virkestoff over tid, for å sikre smertelindring gjennom døgnet.

Jeg synes du skal holde deg vekk fra dette. Ring legevakten om du trenger råd - ikke kg.

Anonymous poster hash: 1aeb3...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skjønte jeg ikke!! Man kan vell ta en halv pille for å ikke få den for sterk?Anonymous poster hash: 690e0...572

Det er faktisk riktig, de kan ikke deles.

Anonymous poster hash: fab93...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du må ikke spørre om sånt her inne, da kommer kg og tar deg :) Jeg er selv kvinne (tenker på kroppsstørrelse i fht styrke på tabletten) og fikk selv Nobligan 100 mg etter en operasjon. Utrolig nok lever jeg den dag i dag. Men ble kjempekvalm, og ville ikke tatt det om du ikke har ulidelige smerter - og da ville jeg vel heller ringt ambulanse eller dratt på legevakta. Og for all del gå til legen og få rett behandling. Vil selvsagt ikke anbefale å ta andres medisiner. Men å si at du nærmest dør, blir å ta i...

Anonymous poster hash: fab93...01d

Hsr ikke sagt at jeg nærmest dør, men skal rådføre meg med lege om det ikke er bedre i morgen ;-)

Anonymous poster hash: 690e0...572

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke dele kapsler. Det påvirker måten medikamentet tas opp i kroppen.Anonymous poster hash: 1aeb3...edf

100 mg Nobligan er ikke kabsel. Kapsel er bare for 20 mg.

Tablettene skal ikke brukes av andre enn den de er skrevet ut til, og heller ikke deles!

Anonymous poster hash: 7fafd...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 mg Nobligan er ikke kabsel. Kapsel er bare for 20 mg.

Tablettene skal ikke brukes av andre enn den de er skrevet ut til, og heller ikke deles!Anonymous poster hash: 7fafd...0aa

Hvor har du det fra?

Jeg dobbeltsjekket med felleskatalogen, og der finnes kun nobligan i 50 mg. kapsel, og nobligan retard som depottabletter i 100, 150 og 200 mg.

Er du sikker på at du ikke har en utenkandsk forskrivning i tankene?

Ellers er det helt riktig. Disse skal ikke deles - hverken som i å dele med noen andre enn de er forskrevet til, eller fysisk deles for å redusere dosen.

Anonymous poster hash: 1aeb3...edf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner heller ingen synonympreparater i 20 mg. dosering.

Tramadol kommer som kapsler i 50 mg.

Tramalgetic kun som depottabletter, og ikke under 100 mg.

Det nærmeste jeg finner er trampalgin, som er et kombinasjonspreparat i tablettform, med 37.5 mg. tramadolhydroklorid og 325 mg. paracetamol.

Anonymous poster hash: 1aeb3...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hsr ikke sagt at jeg nærmest dør, men skal rådføre meg med lege om det ikke er bedre i morgen ;-)Anonymous poster hash: 690e0...572

Nei, det var en annen som hevdet at du nærmest døde, ikke du :) men bra du rådfører deg med lege.

Anonymous poster hash: fab93...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Erica

Jeg fikk 100 mg Nobligan etter en operasjon, og sovnet etter hver dosering (x3 i døgnet).

I dag går jeg på 50-100 mg Nobligan sporadisk pga. smerter i ryggen. Når jeg ikke ligger i sengen, sovner jeg ikke og blir ikke sløv...

Men som tidligere sagt, skal du ikke bruke andres medisiner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nobligan/Tramadol er i samma gata som Paralgin Forte. Det vanligste er å gi Tramadol 50mg. Den bruker lang tid på å virke, så er ikke den beste mot gjennombruddsmerter. Selv om den blir skrevet ut som det.

Bivirkningene i starten er ofte kvalme, hodepine og døsighet.

Om man er frisk ellers så er ikke Tramadol farlig. Men man bør jo ikke ta andres medisiner. Samtidig så skjønner jeg godt at du tenker på det siden det er helg. Har du prøvd med Ibux/Voltaren først?



Anonymous poster hash: 81103...069
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KG - hvorfor er ikke denne tråden stengt. Den bryter mit reglene deres, og det kan potensielt få konsekvenser.

Jeg bemerker videre at Ibux og Voltaren ikke må kombineres.

Til alle som poster her:

Ingen av oss kjenner ts' helsetilstand. Det betyr at alle råd kan være potensielt farlige.

Anonymous poster hash: 1aeb3...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nobligan kommer vel ikke som tabletter, men som kapsler. Disse hverken kan eller skal deles fordi det fører til at virkestoffet tas opp mye raskere, og effekten påvirkes. 100 mg. kapsler tror jeg dessuten er depotkapsler, og disse skal aldri deles opp. De er laget for langsom frigjøring av virkestoff over tid, for å sikre smertelindring gjennom døgnet.

Jeg synes du skal holde deg vekk fra dette. Ring legevakten om du trenger råd - ikke kg.

Anonymous poster hash: 1aeb3...edf

Jo - de er også å få i tabletter. Ikke uttal deg om ting du ikke vet noe om.

Anonymous poster hash: a7a03...ebd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jo - de er også å få i tabletter. Ikke uttal deg om ting du ikke vet noe om. Anonymous poster hash: a7a03...ebd

Som nevnt, så sjekket jeg FK. 100 mg. Nobligan er depottabletter. De skal ikke deles.

Anonymous poster hash: 1aeb3...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært gjennom fem uker på avrusning pga de pillene, så anbefaler deg å ligge langt langt unna.

Greit nok i en akuttfase, men ring heller legevakten og spør der. De er flinke, vet hva som kan være ok dose og de er oppe døgnet rundt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Jeg vil avslutte denne tråden.jeg har skrevet tidligere at jeg vil forhøre meg med lege, trenger derfor ikke flere kommentarer! !!!!

Anonymous poster hash: 690e0...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Jeg vil avslutte denne tråden.jeg har skrevet tidligere at jeg vil forhøre meg med lege, trenger derfor ikke flere kommentarer! !!!!Anonymous poster hash: 690e0...572

Takk!

KG - steng eller slett denne tråden. Den bryter med reglene, og har utspilt sin rolle.

Anonymous poster hash: 1aeb3...edf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...