Gå til innhold

noen som hsr erfaring med nobligan ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har fått meg kink i ryggen, mannen min hadde det tidligere og fikk nobligan 100mg.jeg tenkte å ta en, men har ikke erfaring med den tablett, noen som har..er alltid skeptisk til å ta medisin jeg ikke har hatt før:-)

Anonymous poster hash: 690e0...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hjelper mot akutte smerter, men selv blir jeg så kvalm av dem at jeg spyr. Det er ikke noe man bør ta på permanent basis pga avhengighet og toleranseutvikling. Ville heller anbefale Voltaren, eventuelt med Paracet. Spør legen.

Anonymous poster hash: fab93...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KG!

Når skal dere begynne å håndheve reglene om medikamentdiskusjoner?????

TS!

Dette må du spørre legen din om. Andres erfaringer kan du ikke nyttiggjøre deg, og her risikerer du å få råd som er farlige.

Du skal aldri ta medisin som er skrevet ut til andre.

Anonymous poster hash: 1aeb3...edf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KG!

Når skal dere begynne å håndheve reglene om medikamentdiskusjoner?????

TS!

Dette må du spørre legen din om. Andres erfaringer kan du ikke nyttiggjøre deg, og her risikerer du å få råd som er farlige.

Du skal aldri ta medisin som er skrevet ut til andre.Anonymous poster hash: 1aeb3...edf

Huff og huff!

Anonymous poster hash: fab93...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bruker ikke andre sine medisiner og særlig ikke B-preperater som Nobligan og i den styrken!

Kjøp NSAIDs reseptfritt på apoteket eller kom deg til lege.

Anonymous poster hash: 7fafd...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo derfor jeg spør, for har ikke erfaring med de. .

Anonymous poster hash: 690e0...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du bruker ikke andre sine medisiner og særlig ikke B-preperater som Nobligan og i den styrken!

Kjøp NSAIDs reseptfritt på apoteket eller kom deg til lege.

Anonymous poster hash: 7fafd...0aa

Er 100mg sterk?

Anonymous poster hash: 690e0...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 100mg sterk? Anonymous poster hash: 690e0...572

For Nobligan er 100 mg. Sterkt. Minste styrke er 20 mg. Og selv det er sterke saker.

Kreftpasienter får 50 eller 100 mg, om det skulle si deg noe.... Nobligan er og sterkt vanedannende.

Anonymous poster hash: 7fafd...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne medisinen MÅ tas i samråd med legen. Ikke noe å leke seg med.



Anonymous poster hash: aae68...740
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor må ta sin nobilgan mens hun sitter på sengekanten, for hun sovner omtrent tvert når hun har den. Det er ikke noe du skal ta om du ikke har snakket med legen. Kink i ryggen er ikke noe å ta så sterke medisiner mot. Ta voltaren, ibux, paracet - gir det seg ikke - gå til legen.



Anonymous poster hash: a01c9...530
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo derfor jeg spør, for har ikke erfaring med de. .Anonymous poster hash: 690e0...572

Det er derfor de skal tas etter forskrivning og instruksjon fra lege.

Disse er ikke skrevet ut til deg. Om noe skjer med deg, er det den som ga deg medikamentet som er juridisk ansvarlig.

Ikke rør dette før du har snakket med en lege!

Anonymous poster hash: 1aeb3...edf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er derfor de skal tas etter forskrivning og instruksjon fra lege.

Disse er ikke skrevet ut til deg. Om noe skjer med deg, er det den som ga deg medikamentet som er juridisk ansvarlig.

Ikke rør dette før du har snakket med en lege!Anonymous poster hash: 1aeb3...edf

Det er ikke cellegift vi snakker om her. Herregud, for et hysteri...

Anonymous poster hash: fab93...01d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke cellegift vi snakker om her. Herregud, for et hysteri...

Anonymous poster hash: fab93...01d

Fikk så innmari vondt i ryggen, og lurte bare om jeg kunne ta det som et engangstilfelle, men her blir man jo skremt til å ikke ta de.kan jo ikke akkurat ringe legen på svarte natta :-)

Ts

Anonymous poster hash: 690e0...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, det kan være greit å få med seg at denne tabletten bør du IKKE ta mens du går på SSRI.



Anonymous poster hash: 450eb...8bd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, det kan være greit å få med seg at denne tabletten bør du IKKE ta mens du går på SSRI.

Anonymous poster hash: 450eb...8bd

Går ikke på noen medisiner:-)

Anonymous poster hash: 690e0...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har tatt lavest styrke i de. Funker gull det. Tror ikke jeg hadde hevet innpå med 100 mg uten videre.

Hvis jeg tar en hal en, da vil det jo tilsvare 50mg?

Anonymous poster hash: 690e0...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke cellegift vi snakker om her. Herregud, for et hysteri...Anonymous poster hash: fab93...01d

Det er ikke hysteri.

Du sier jo selv at du ikke aner hva som er riktig dosering, og du har ikke tatt det før. Hvordan vet du da at du tåler det, og hvordan vet du at du tåler den dosen du eventuelt tar?

Dette er en medisin som kan være svært arlig om den ikke brukes riktig, og det er gode grunner for at den er reseptpliktig.

Du har ingen grunn til å være sur. Har du smerter som ikke kan avhjelpes med reseptfrie medikamenter, bør du henvende deg til legevakt.

Nobligan er ikke førstevalg ved den type smerter du har.

Anonymous poster hash: 1aeb3...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg tar en hal en, da vil det jo tilsvare 50mg? Anonymous poster hash: 690e0...572

Du må ikke dele kapsler. Det påvirker måten medikamentet tas opp i kroppen.

Anonymous poster hash: 1aeb3...edf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...