AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #1 Skrevet 26. september 2014 Jeg har alltid fått forholdsvis lett blåmerker. Men har ved et par anledninger hatt mange (sikkert 10 på lårene, innsiden/utsiden av knærne og noen ganger på leggene). De fleste er over 2cm. Har ikke tenkt på det tidligere - men nå slår det meg at enten så har jeg nesten ingen eller veldig mange. Hva kan dette være? Tenker at om jeg har lett for å få dem - så burde jeg jo hatt et par stykker hele tiden - og ikke enten ingen eller mange? Burde jeg sjekke det med lege?Anonymous poster hash: 191ea...e36
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #2 Skrevet 27. september 2014 Ingen som vet?Anonymous poster hash: 191ea...e36
Chizue Skrevet 27. september 2014 #3 Skrevet 27. september 2014 Jeg får ofte blåmerker men så kommer jeg på i ettertid at jeg slår meg og tryner overalt Men som alt annet er man usikker dra til legen.. Det kan hende at kroppen din ikke produsere nok blodplater, eller blodlevring det kan være ett tegn på sykdom i beinmargen, leukemi, sykdom betennelser i nyrene...det kan være mye. Men det trenger jo ikke å være ille heller Tviler at legen får gjort mye annet enn å sende deg til en spesialist
Gjest Sunshine23 Skrevet 27. september 2014 #4 Skrevet 27. september 2014 Har samme problem som deg. Jeg får blåmerke bare noen er nær meg omtrent. Har alltid blåmerker på kroppen. Når er det ikke snakk om store altså. De er som regel små. Slik har det vært i alle år. Tror ikke dette er uvanlig og mamma har akkurat samme problemet. Det er nok noen som får blåmerker lettere enn andre. Akkurat nå har jeg 3 på armen og noen på leggene.
Chizue Skrevet 27. september 2014 #5 Skrevet 27. september 2014 Men du kan dra til legen å ta en blodprøve for å finne ut om du har lav blodplate nivå Noen kan også oppleve at det blir verre under menstruasjon itillegg..
Cata Skrevet 27. september 2014 #6 Skrevet 27. september 2014 Er selvsagt litt merkelig at de kommer i perioder, men ellers er det ikke uvanlig at noen lett får blåmerker. Jeg er en slik selv også.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå