AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #1 Skrevet 26. september 2014 Hvorfor er det kun noen som får være det? Jeg har vært ut og inn i mange ganger, og det er alltid noen faste som er der hele tiden. Kan jeg spørre hva som feiler disse, uten og virke frekk? Jeg er bare nyskjerrig, men tør ikke akkurat å spørre. De virker da ikke akkurat så veldig mye sykere enn meg... jeg føler de får mye mer hjelp enn meg. Det er spesielt en person. Både på ungdomsavdelinga var vi samme og på voksen. Hun var ikke ute av ungdomsavdeling, i mens jeg var ut og inn mange ganger. Nå ser jeg hun har vært innlagt på dps i sikkert et år?? jeg trodde ikke dps var et bo-sted. Anonymous poster hash: 10520...3c6
Mersh23 Skrevet 26. september 2014 #2 Skrevet 26. september 2014 Hvorfor er det kun noen som får være det? Jeg har vært ut og inn i mange ganger, og det er alltid noen faste som er der hele tiden. Kan jeg spørre hva som feiler disse, uten og virke frekk? Jeg er bare nyskjerrig, men tør ikke akkurat å spørre. De virker da ikke akkurat så veldig mye sykere enn meg... jeg føler de får mye mer hjelp enn meg. Det er spesielt en person. Både på ungdomsavdelinga var vi samme og på voksen. Hun var ikke ute av ungdomsavdeling, i mens jeg var ut og inn mange ganger. Nå ser jeg hun har vært innlagt på dps i sikkert et år?? jeg trodde ikke dps var et bo-sted. Anonymous poster hash: 10520...3c6 Det blir helt sikkert ikke frekt , men du bør ikke gå rett på sak. Vurder heller å begynne med å vise interesse for andre ting som angår dem. Du nevner at dere har vært i samme avdeling i en god stund nå, så det kan jo hende at samtalen utvikler seg naturlig til et punkt hvor du føler at det er enklere å stille slike spørsmål.
Gjest Vevila Skrevet 26. september 2014 #3 Skrevet 26. september 2014 De sliter vel med mye psykoser og vrangforestillinger da, eller av andre grunner ikke fungerer hjemme i hverdagen.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #4 Skrevet 26. september 2014 Tor neppe det er noe å være misunnelig på. Om du har behov for mer hjelp, så kan man også få det ved polikliniske samtaler. Anonymous poster hash: 336d1...a44 2
Mental Skrevet 26. september 2014 #5 Skrevet 26. september 2014 Vær heller glad for at du er en av dem som ikke bor der fast 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #6 Skrevet 26. september 2014 Jeg har ikke tenkt å spørre de/dem. Men spør dere, fordi jeg er nyskjerrig Anonymous poster hash: 10520...3c6
Gjest Gjest_Erica Skrevet 26. september 2014 #7 Skrevet 26. september 2014 De har sikkert sine grunner, og med god grunn siden legene lar de bli, for det er ofte stort press på DPS-avdelinger. Muligens jeg tolker feil, men jeg synes å ane mellom linjene at du er litt misunnelig, når du skriver:"De virker da ikke akkurat så veldig mye sykere enn meg... jeg føler de får mye mer hjelp enn meg."Jeg tror du skal være glad for at du slipper å være innlagt i lengre tid. Jo lengre man er innlagt, jo vanskeligere blir overgangen til det vanlige livet med å bo for seg selv og få dagene til å fungere. Jeg har vært innlagt mer enn 60 ganger (har kommet ut av tellingen...), og jeg er glad de fleste innleggelsene kun er på 2-3 uker. På det lengste var jeg innlagt i 11 mnd. og da var det hardt å skulle fungere, og måtte være dagpasient noen måneder for å klare overgangen. Ingenting å misunne!
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #8 Skrevet 26. september 2014 Ja, jeg er det. For de får langvarig hjelp, i mens jeg blir pasient som går ut og inn hele tiden. Det burde ikke være nødvendig når ikke avdelingen engang er full. Anonymous poster hash: 10520...3c6
AnonymBruker Skrevet 27. september 2014 #9 Skrevet 27. september 2014 Du som starter den andre tråden om å bli kastet ut av dps regner jeg med... Anonymous poster hash: 07ed1...061
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå