AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #1 Skrevet 26. september 2014 Jeg har levert inn to urinprøver den siste mnd. Første gang var det +1 usynlig blod i urinen. I dag var det mindre, bare antydning til blod...hva kan det være. Legen sa jeg ikke skulle tenke på det, men det klarer jeg jo selvfølgelig å gjøre allikevel. .noen andre som har hatt dette , som kan roe meg..ps har ikke uiv:-)Anonymous poster hash: c761d...296
dillyduzit Skrevet 26. september 2014 #2 Skrevet 26. september 2014 Fikk så mye utslag på blod hele tiden at jeg til slutt ikke brydde meg noe særlig, de fleste gangene ble prøvene tatt ca 14 dager etter mens. Absolutt ingenting å bekymre seg over, og hadde det vært noe, ville nok legen ha sjekket deg enda nøyere.
lillemeg90 Skrevet 26. september 2014 #3 Skrevet 26. september 2014 Noen har alltid utslag på blod i urinen, og det behøver ikke å være noe farlig:) kanskje har du litt skjøre slimhinner som kan føre til at man får utslag, kanskje noe annet. Hvis legen din hadde vert bekymret så ville du blitt henvist videre til utredning. Skulle du få symptomer på uvi eller se synlig blod i urinen, så bør du kontakte lege igjen:)
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #4 Skrevet 26. september 2014 Takk skjønne damer :-) nå ble helga mi reddet, ikke så redd lenger:-)Anonymous poster hash: c761d...296
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #5 Skrevet 26. september 2014 Fikk så mye utslag på blod hele tiden at jeg til slutt ikke brydde meg noe særlig, de fleste gangene ble prøvene tatt ca 14 dager etter mens. Absolutt ingenting å bekymre seg over, og hadde det vært noe, ville nok legen ha sjekket deg enda nøyere. fant du ut hvorfor? Anonymous poster hash: c761d...296
dillyduzit Skrevet 26. september 2014 #6 Skrevet 26. september 2014 fant du ut hvorfor?Anonymous poster hash: c761d...296 På den tiden hadde jeg såre slimhinner og generelt mye rifter fra hele underlivet, så antok bare at det var det. Fikk aldri noe godt svar egentlig, men jeg lever i dag.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #7 Skrevet 26. september 2014 Noen har alltid utslag på blod i urinen, og det behøver ikke å være noe farlig:) kanskje har du litt skjøre slimhinner som kan føre til at man får utslag, kanskje noe annet. Hvis legen din hadde vert bekymret så ville du blitt henvist videre til utredning. Skulle du få symptomer på uvi eller se synlig blod i urinen, så bør du kontakte lege igjen:) Ja regner med legen hadde tatt tak i det, hadde det vært no farlig. Skulle levere inn en ny prøve om 14 dager..jeg tenker jo d værste kreft ol, men skjønner ikke helt det med +1. Det var mindre denne gangen..regner med det ikke hadde blitt mindre om det var no farlig. Tusen takk for svar:-) Ts.Anonymous poster hash: c761d...296
lillemeg90 Skrevet 26. september 2014 #8 Skrevet 26. september 2014 Ja regner med legen hadde tatt tak i det, hadde det vært no farlig. Skulle levere inn en ny prøve om 14 dager..jeg tenker jo d værste kreft ol, men skjønner ikke helt det med +1. Det var mindre denne gangen..regner med det ikke hadde blitt mindre om det var no farlig. Tusen takk for svar:-) Ts.Anonymous poster hash: c761d...296 På de fleste stix så går det fra 1+ til 3+. Det betyr i såfall at du ikke har mye utslag:) at det var mindre kan være at de ser på fargen at det ikke når helt til 1+, men at de ser at det allikevel er endring i fargen som tilsier at det er litt utslag:) betryggende å levere inn ny prøve om 14 dager:)
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #9 Skrevet 26. september 2014 Jeg er jo så dum, ,klarer å tenke det værste, og blir redd hvis det er blod neste gang også...det legen sa var at det var mikroskopisk lite, og stixene var litt for ømfintlig. .men jeg tenker, men det er jo blod..hun mente at med så lite utslag på blod, ville hun ikke sende meg til videre utredning. Anonymous poster hash: c761d...296
lillemeg90 Skrevet 26. september 2014 #10 Skrevet 26. september 2014 Det er lite vits i å bli sendt til utredning med litt utslag på blod. Nå i graviditeten har jeg hatt 2+ på blod hele veien, mest sansynlig pga skjøre slimhinner. Ingenting farlig så lenge det er kun det som er, hadd jeg hatt andr ting også så er det en annen sak. Har du noen andre symptomer?
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #11 Skrevet 26. september 2014 På de fleste stix så går det fra 1+ til 3+. Det betyr i såfall at du ikke har mye utslag:) at det var mindre kan være at de ser på fargen at det ikke når helt til 1+, men at de ser at det allikevel er endring i fargen som tilsier at det er litt utslag:) betryggende å levere inn ny prøve om 14 dager:) ] ]Anonymous poster hash: c761d...296
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #12 Skrevet 26. september 2014 Fikk vist trykka litt galt her:-)Anonymous poster hash: c761d...296
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #13 Skrevet 26. september 2014 Det er lite vits i å bli sendt til utredning med litt utslag på blod. Nå i graviditeten har jeg hatt 2+ på blod hele veien, mest sansynlig pga skjøre slimhinner. Ingenting farlig så lenge det er kun det som er, hadd jeg hatt andr ting også så er det en annen sak. Har du noen andre symptomer? Jeg hadde utskrapning for en måned siden, og har sånn av og på hatt et ubehag nedentil, enten ytterst i urinrør eller skjeden.litt vanskelig å finne ut hvor.derfor leverte jeg inn en urinprøve for å se om det kunne vare uiv, men det var det ikke.ubehaget ksn være borte i flere dager, for så å komme tilbake et par dager:-) har hatt gynekologisk alt ok.Anonymous poster hash: c761d...296
masekopp Skrevet 26. september 2014 #14 Skrevet 26. september 2014 Når det har vært blod i min urin har det stort sett vært UVI hvis de har sendt på dyrkning, selvom det ikke vistes på den prøven de gjorde på legekontoret.
lillemeg90 Skrevet 26. september 2014 #15 Skrevet 26. september 2014 Da er det jo stor sjanse for at utslaget kommer etter utskrapingen. Det går nok over skal du se:)
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #16 Skrevet 26. september 2014 Jeg hadde bitte litt brunlig utflod ved første urinprøve, nå har jeg ikke hatt blødning på en uke.men utslag som sagt veldig lite ved sist uriprøve:-) mye mas på meg i dag he he:-)Anonymous poster hash: c761d...296
lillemeg90 Skrevet 26. september 2014 #17 Skrevet 26. september 2014 Jeg hadde bitte litt brunlig utflod ved første urinprøve, nå har jeg ikke hatt blødning på en uke.men utslag som sagt veldig lite ved sist uriprøve:-) mye mas på meg i dag he he:-)Anonymous poster hash: c761d...296 Det kan henge litt igjen og du kan. Som sagt ha skjøre slimhinner, igjen, så er det mange som har utslag på blod nærmest hele tiden og det betyr ikke at det er noe galt allikevel:) du trenger ikke å bekymre deg. Nå skal du som du sier levere en ny prøve om 14 dager for kontroll og er det utslag på den også så betyr ikke det at du er kjempesyk. Om legen skulle bli bekymret blir du henvist videre:) så lenge du ikke har mer symptomer enn du har så er det lite sjanse for at det skjer. Du skriver også at du har hatt en utskraping så legen tenker nok i de baner h*n også skulle du bli mer utredet så blir det nok blodprøver, mer urinprøver, samtale med spesialist og evt en cystoscopi der de går inn i blæra med kamera for å se etter skader eller sykdom. Ultralyd av nyrene kan også være at skjer. Men dettte trenger du ikke å bekymre deg for. Skriver bare litt for at du skal se hva vanlig forløp er. Når du er ung så er det liten sjanse for at det er noe kreft:) det ble litt rotete, men jaja;)
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #18 Skrevet 26. september 2014 Det kan henge litt igjen og du kan. Som sagt ha skjøre slimhinner, igjen, så er det mange som har utslag på blod nærmest hele tiden og det betyr ikke at det er noe galt allikevel:) du trenger ikke å bekymre deg. Nå skal du som du sier levere en ny prøve om 14 dager for kontroll og er det utslag på den også så betyr ikke det at du er kjempesyk. Om legen skulle bli bekymret blir du henvist videre:) så lenge du ikke har mer symptomer enn du har så er det lite sjanse for at det skjer. Du skriver også at du har hatt en utskraping så legen tenker nok i de baner h*n også skulle du bli mer utredet så blir det nok blodprøver, mer urinprøver, samtale med spesialist og evt en cystoscopi der de går inn i blæra med kamera for å se etter skader eller sykdom. Ultralyd av nyrene kan også være at skjer. Men dettte trenger du ikke å bekymre deg for. Skriver bare litt for at du skal se hva vanlig forløp er. Når du er ung så er det liten sjanse for at det er noe kreft:) det ble litt rotete, men jaja;) Ja regner med at det ikke er no, må få banket inn i hodet å stole på legen..ikke alltid like lett når tankene flyr:-) Ung og ung he he, vet ikke hva jeg går under, er hele 40 år :-):-)Anonymous poster hash: c761d...296
lillemeg90 Skrevet 26. september 2014 #19 Skrevet 26. september 2014 Ja regner med at det ikke er no, må få banket inn i hodet å stole på legen..ikke alltid like lett når tankene flyr:-) Ung og ung he he, vet ikke hva jeg går under, er hele 40 år :-):-)Anonymous poster hash: c761d...296 Hehe du er nå fremdeles ung, i alle fall sett i helseverden;)
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #20 Skrevet 26. september 2014 Hehe du er nå fremdeles ung, i alle fall sett i helseverden;) Snill du er, ser jeg fikk trykket null istedenfor 2. Dvs 42 år,:-):-)Anonymous poster hash: c761d...296
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå