Harlekin Skrevet 26. september 2014 #21 Skrevet 26. september 2014 Jeg synes også at folk vasker uhorvelig mye. Her er vi 2 voksne og ett barnehagebarn. Vasker ca. 4 ganger i uken, en mørk vask 40 grader, en lys vask 40 grader, en vask av håndklær/sengetøy og en vask av ull/finvask. Det holder lenge.
Ciara Skrevet 26. september 2014 #22 Skrevet 26. september 2014 Vi er to voksne og to små barn. Jeg vil anslå at vi kanskje kjører fem vaskemaskiner i uka? Da prøver vi å ta et skikkelig raid på lørdager. Hva med en sånn kombinert vaskemaskin og tørketrommel?
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #23 Skrevet 26. september 2014 2 voksne og 2 barn. Vasker 2-3 vask pr uke. Ingen av oss bytter klær hver dag, så det blir max 2 vask med 40°. Og 60° vasken trenger vi mer enn en uke på å fylle opp. bortsett fra når vi bytter sengetøyet, da. Men det gjør vi bare en hang i måneden.Anonymous poster hash: 39369...711
koldbruna Skrevet 26. september 2014 #24 Skrevet 26. september 2014 Jeg vasker 4-5 maskiner i uka. Vi er 2 voksne og 1 jente på 10 år. Sengeklær og håndduker tørkes i trommel,alt annet henges opp på tørkestativ. Har eget vaskerom.
Vasa Skrevet 26. september 2014 #25 Skrevet 26. september 2014 Usikker på hvor mange. Men det blir mange. Vi er 2 voksne og 2 barn, alle trener minst 3 ganger i uken Noen dager kjører jeg 2-4 vask og andre dager ingen.
FantasDick Skrevet 26. september 2014 #26 Skrevet 26. september 2014 Hadde vært veldig interresant med et bilde av dørene dine. Er de ikke både skjeve, og full av fuktskader! Særlig åverst?Anonymous poster hash: 18d34...a23 Sånn for moro skyld; her er faktisk et bilde av den døra som får gjennomgå mest av sengetøyet. 1
Teriyaki Skrevet 26. september 2014 #27 Skrevet 26. september 2014 Vasker ikke hver dag. 2-3 vasker i uka trpr jeg.
GammelKaktus Skrevet 26. september 2014 #28 Skrevet 26. september 2014 (endret) Jeg har som regel iallfall en maskin hver dag, men det er sjelden de er fulle. Er bare jeg som ikke klarer at de ligge så lenge. Nå har jeg fått meg tørketrommel og da er det ingen begrensninger Er bare meg og lillegutt så jeg hadde nok kunnet vaske mindre, men nå er det nå sånn jeg liker å gjøre det. Endret 26. september 2014 av FrøkenMånestråle
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #29 Skrevet 26. september 2014 To voksne, et barn på 2 pg vasker ca 4 maskiner i uka, 5 om skifte sengetøy. Kommerbaldri ajour, vasker helst alt på søndagen og har to tørkestativ samt trommel for sokker,undertøy, håndklær og sengetøyAnonymous poster hash: 2b9f8...ddc
skruf Skrevet 26. september 2014 #30 Skrevet 26. september 2014 Vi bytter ikke klær hver dag, og jeg vasker klær bare når de er møkkete eller hvis det er svettelukt, likevel går det endel maskiner i uka. Vasker 2 maskiner med håndklær/undertøy/sokker i uka, 2 maskiner med sengetøy hvis jeg skifter på alle sengene samtidig, ei maskin med treningstøy, to maskiner på 40g med klær som bukser/skjorter/gensere siden jeg skiller mellom lyse og mørke klær. Nå til vinteren blir det også ekstra vaskemaskin med ulltøy. Det går endel håndklær i løpet av ei uke når man har to aktive unger som er med på hver sin idrett og dusjer etterpå, likedan har hun ene gym 2 ganger i uken med dusjing på skolen. Dessuten har vi en stor hund med masse pels som krever et par håndduker etter at hun har dusjet. Treningstøy må jeg også vaske hver uke, jeg trener 4 ganger i uken, mannen 2 ganger i uken, og barna to ganger i uken hver. Sengetøy bytter jeg hver uke, og da må det nødvendigvis vaskes. Klattvasker sjelden (bare av og til hvis jeg har noen bluser som må på finvask), og jeg har alltid full vaskemaskin før jeg setter den på.
charactouy Skrevet 26. september 2014 #31 Skrevet 26. september 2014 To voksne og en treåring. Vasker 4-5 maskiner i uka - fulle. To på 40, en på 60, 1-2 på 90 - alt etter hvor mange ganger vi dusjer/bader. Sengetøy i tillegg. Tromler undertøy, sokker, håndklær, sengetøy - og klær som begynner å bli slitne så det ikke er så nøye om de krymper/slites litt ekstra. Vasker alle klær i helgen, fyller som regel kun ett stativ.
Muscae Skrevet 26. september 2014 #32 Skrevet 26. september 2014 To voksne, en tenåring 50% (som bruker myye tøy). Vi vasker ca 2-4 (avhengig om tenåringen er her) maskiner i uka med mørke vanlige klær, en maskin med håndklær/undertøy/kluter, og hvitvask ved behov (den kurven er sjeldent full, men jeg setter den på når jeg trenger noe der), og sengetøy når det skiftes. Vi bruker tørketrommel på nesten alt. Vi bruker håndklærne opp igjen, henger dem opp til tørk, og bruker dem i alle fall to-tre ganger før de blir vasket. Jeg pleier også å vaske mine egne klær på hurtigprogram. Jeg vet jo selv hvor mye jeg har brukt dem, så kjoler, cardigan, bh-er osv går i maskinen på hurtigprogram, som bruker halvparten så lang tid. Om det bare er en flekk som gjør at den er skitten - altså ikke noe svettelukt eller lignende - så fjerner jeg flekken før plagget vaskes på hurtigprogram. Dette kan sikkert flere gjøre med mange klær. Ellers går det fint an å ha tørketrommelen oppå vaskemaskinen, så med mindre det er skråtak der vaskemaskinen står, så burde du få plass til en tørketrommel også.
Engel Skrevet 26. september 2014 #33 Skrevet 26. september 2014 Vi er en familie på 5 som tørker alt tøy på 2 tørkestativ på et loftsrom (pc-rommet). Tørketrommel benyttes kun til "nødtørking" en sjelden gang noe ikke har rukket å tørke. Men det er sjeldent behov for det. Ungene er 4, 7 og 9 år, og alle utenom 4-åringen trener minst 2 ganger i uka på fritiden, i tillegg til gymtøy til eldstemann. Så det er mye vask. Vasker nok ca 6 fulle maskiner i uka. Litt ekstra i våte perioder når yttertøyet til ungene ofte må skylles opp. Til større ting som sengetøy tas ofte dører og trapperekkverk i bruk som tørkestativ hos oss også. De fleste dører tåler faktisk det...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå