Gå til innhold

hvor mange vaskemaskiner pr dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en familie på 3.Foreldre u full jobb, barn 2år fullt i bhg. Vi har ikke råd eller plass til tørketrommel, tørker klær på snora. Vi vasker klær etter jobb og i helger. Grunnet plassmangel kan vi ikke vaske mer enn 1-2maskiner hver gang (avhengig av innholdet i vaskemaskinen) for at det skal tørke.

Opplever ar jeg aldri kommer ajour med klesvask. Den vokser og vokser. Hvor manfe maskiner vasker dere pr.dag for å komme ajour?

Anonymous poster hash: ddd0b...a49

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan dere kjøpe en avfukter til å sette i det rommet tøyet tørkes i, så tørker tøyet ganske fort

Anonymous poster hash: ec370...878
  • Liker 1
Skrevet

Hei du, lik situasjon her. Vasker 2-3 maskiner til tørkestativet er fult, kanskje du kan skaffe deg et til? Vi har også en 2åring, men forstår helt ærlig ikke hvorfor dere har så mye å vaske :-) Hos oss kan jeg fint vente i 2-3 dager med å vaske klær, før det er det ikke så mye. Sett klesstativet ute eller luft så mye som mulig.

Anonymous poster hash: c0dcf...86d
Skrevet

To voksne, ett barn i bhg. Har på 1 hvit vask og to mørke i uka, 1 ull. Annehver dag har vi på en maskin. Har ikke tørketrommel.

Anonymous poster hash: 5e507...68e

Skrevet

To voksne med 1 datter på drøye året som går i barnehagen. Vasker ca 1 vask annenhver dag.

Skrevet

To voksne med 1 barnehagebarn, der vi voksne trener noen ganger i uka hver. Kjører snitt 4 maskiner i uka.

Skrevet

To voksne og en tenåring, vasker 4-5 maskiner i uka. Én vask fyller tørkestativet, henger sengetøy over dørene.

Skrevet

2 voksne og 2 barn, blir fort 6-7 maskiner i uka. Vasker ikke hver dag, men fordeler det over et par dager. Har tørketrommel, men tromler bare håndduker/vaskekluter/undertøy/sokker/sengetøy. Har to tørkestativ, og henger opp tøyet på annenhver tørkestreng (eller hva det nå heter). Hvis tøyet ikke henger for tett så tørker det kjappere.

Har tørkestativene stående på et gjesterom der vinduet står på luftestilling.

Skrevet

2 voksne og tre barn- vasker vel ca 1 om dagen! Noen ganger mindre. Men hva betyr ajour?- det er alltid klær i skityentøyskurven, men vi har også alltid nok rene klær! Da mener keg ihvertfall at vi er ajour😄

Anonymous poster hash: 33ca1...639

• Liker 1
Skrevet

Her er det kun meg og en baby som nettopp har startet å spise selv og griser mye;) vasker en maskin ca annen hver dag. Og skyller av eventuelt matgris med en gang så det ikke setter seg sånn

Anonymous poster hash: c35b0...72c

Skrevet

2 voksne og tre barn- vasker vel ca 1 om dagen! Noen ganger mindre. Men hva betyr ajour?- det er alltid klær i skityentøyskurven, men vi har også alltid nok rene klær! Da mener keg ihvertfall at vi er ajour😄

Enig - jeg er en voksen og et barn (som griser mye) og det er alltid klær i skittentøyskurven, men også alltid nok rene klær :) har ikke som mål å ha tom skittentøyskurv til enhver tid, det er umulig. Kanskje TS bør tenke på om de muligens trenger flere skift? Slik at de ikke må vaske klær hele tiden?

Anonymous poster hash: b39a0...13e

Skrevet

To voksne og en tenåring, vasker 4-5 maskiner i uka. Én vask fyller tørkestativet, henger sengetøy over dørene.

Hadde vært veldig interresant med et bilde av dørene dine. Er de ikke både skjeve, og full av fuktskader! Særlig åverst?

Her brettes dynetrekk i tre, på langs, henges på en klype-buksekleshenger og henges i dusjåpningen over natta. Stretchlaken trs innpå en buksehenger og henges på samme sted som dynetrekkene.

Anonymous poster hash: 18d34...a23

Skrevet

Vi er tre stykker, et barn på 2,5. Her går det to vask om dagen men de hoper seg fortsatt litt opp. Vi trener begge to, så på oss blir det ofte to skift om dagen pluss at klærna fra barnehagen ofte er skitne og ikke kan brukes uten en vask først

Anonymous poster hash: be4cc...f74

Skrevet

2 voksne og 1 barn. Vi vasker klær så fort noe blir tørt på de to tørkestativene vi har. Alt fra 1-5 vask i maskinen om dagen.

Anonymous poster hash: 29f45...baf
Skrevet

2 voksne og tre barn- vasker vel ca 1 om dagen! Noen ganger mindre. Men hva betyr ajour?- det er alltid klær i skityentøyskurven, men vi har også alltid nok rene klær! Da mener keg ihvertfall at vi er ajour

Ajour betyr at man er oppdatert. At man ikke henger etter med noe. Men når det gjelder tilfellet med klesvask vil jeg nesten påstå at ordet betyr at mengden skittentøy ikke føles uovervinnelig.

Anonymous poster hash: 29f45...baf

Skrevet

To voksne og baby som bare får morsmelk. Vasker ca hver andre dag. For det meste kluter og håndklær, ca en vask i uka med vanlig tøy. Slenger med sengetøy og undertøy når vi uansett vasker kluter og håndklær.

Anonymous poster hash: ab7d2...073

Skrevet

Hvordan får dere så mye vask? Arbeidsklær som må vaskes hver dag kanskje? Eller har dere lite skift?

Vi er en voksen og ett barn (som går i barnehage), og vasker kanskje to-tre maskiner i uka (men så har vi mye klær da, men skittentøyskurven er allikevel aldri full).

Anonymous poster hash: 83518...c57
Skrevet

Wow, jeg blir sjokkert over hvor mye folk vasker! Vi er to voksne og fire barn fra 4-17, en voksen og tre barn trener, i tillegg til at far har arbeidstøy. Ett barn i barnehage, ett på SFO. Jeg er ansvarlig for klesvasken sammen med eldstemann, og jeg prøver å lære ham å tenke kostnad, miljø og arbeid. Ørene til en tenåring er ikke alltid helt åpne, så det går sakte framover... Men jeg har lært barna (og mannen :fnise: ) at klær ikke trenger å vaskes hver dag hvis de ikke er møkkete, flekket eller lukter vondt, men skal uansett vaskes etter tre gangers bruk - veldig grei regel. Sengetøy ligger på i mellom en og to uker, håndklær byttes en gang i uken, utenom de som har vært med på svømminga (og ofte havner på gulvet). Vi vasker i snitt en vask om dagen, utenom den dagen vi skifter sengetøy, da blir det en maskin eller to ekstra. Vi tromler håndklær, sokker og undertøy, sengetøy henges over dørene (og nei, det skader ikke dørene, har alltid gjort dette). Om sommeren henges alt ute, ingenting tromles, tørker jo så fort :) Vi har tre tørkestativ, og jeg vasker heller flere vask om dagen i to-tre dager enn at stativene skal være konstant fulle. Når eldstemann er borte (annenhver uke) tørker vi på rommet hans. Noen ganger er skittentøyskurvene ganske fulle, andre ganger er alt tomt (da er det vel gjerne søndag...).

• Liker 1
Skrevet

2 voksne, 1 barn, 1 hund. MINST 2 maskiner om dagen

Anonymous poster hash: 45cb7...d4a

Skrevet

Vi er to voksne og et barn på 2 år. Vasker 3-4 dager i uken. Da er det to maskiner hver gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...