Gå til innhold

Leier leilighet. Menstruasjon i seng

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ush.. Vi leier en leilighet og sengen er ikke vår.

Her om natten hadde jeg et uhell, jeg blødde gjennom og det er en brun flekk på overmadrassen nå.

Hvordan hadde dere forholdt dere til en slik situasjon?

Det må nevnes at leiligheten ikke var vasket når vi flyttet inn. Utleier sa han skulle vaske overmadrassen, men den var visstnok for stor for vaskemaskinen. (No shit tenkte jeg, man sender den jo på rens). Jeg orker ikke å bry meg mer med det. Men synes det er litt kjipt å måtte betale for dette selv når han ikke gadd. Det var gule flekker og den var ikke ren akkurat fra før av.

Flaut er det.

Lever på kreditt fra måned til måned så dette kom veldig ubeleilig..

Anonymous poster hash: 1ef7a...4e3
Skrevet

Flekkfjerner funker fint. La det sitte på en stund før du vasker over (gnir med bare svakt fuktig klut). La lufttørke en stund.

Anonymous poster hash: ee958...ada
Skrevet

Send den på rens, kosta bare 300 da det samme skjedde meg:-) og det er nok verd det, med tanke på at dere ikke er de eneste som har brukt overmadrassen...

• Liker 6
Skrevet

Send den på rens, den burde jo vært der for lenge siden uansett

Skrevet

Oi, 300 var jo ingenting. Hadde sett for meg over tusenlappen jeg.

Da skal den definitivt på rens. Må bare få lånt bil, tar den ikke med på bussen akkurat. HAHAHHA

Skrevet

Kan du ta av trekket og vaske det? Spraye flekken godt med vanish eller bio-tex før du tar alt i vaskemaskina

Anonymous poster hash: a5a43...f53

• Liker 1
Skrevet

Lever du bare på kreditt? Håper du ikke trenger det lenge. Vask i mellomtiden og rens når du får råd:)

Anonymous poster hash: 9f29e...7e5
Skrevet

Lever du bare på kreditt? Håper du ikke trenger det lenge. Vask i mellomtiden og rens når du får råd:)

mm! Men betaler hele summen med lønna jeg får hver måned. Men tar maks en tur på butikk før jeg må begynne på kreditten igjen. Heldigvis betaler jeg ikke ei krone i rente når jeg gjør det på denne måten da. Kommer nok ut av det når jeg får en bedre betalt jobb :)

Trekket kan desverre ikke taes av

Skrevet

Snu overmadrassa opp ned. At noen i det hele tatt klarer å sove i en brukt seng i det hele tatt skjønner ikke jeg..

Anonymous poster hash: 81185...1d8
  • Liker 12
Skrevet

Ush.. Vi leier en leilighet og sengen er ikke vår.

Her om natten hadde jeg et uhell, jeg blødde gjennom og det er en brun flekk på overmadrassen nå.

Hvordan hadde dere forholdt dere til en slik situasjon?

Det må nevnes at leiligheten ikke var vasket når vi flyttet inn. Utleier sa han skulle vaske overmadrassen, men den var visstnok for stor for vaskemaskinen. (No shit tenkte jeg, man sender den jo på rens). Jeg orker ikke å bry meg mer med det. Men synes det er litt kjipt å måtte betale for dette selv når han ikke gadd. Det var gule flekker og den var ikke ren akkurat fra før av.

Flaut er det.

Lever på kreditt fra måned til måned så dette kom veldig ubeleilig..

Wow, dere er et par, og lever på kreditt? Tjener ikke mannen i forholdet penger?

Anonymous poster hash: ce1e0...9ea

Skrevet

Absolutt greit å sende på rens generelt, da det ikke har vært gjort før dere flyttet inn. TIPS: Si fra til huseier at dere kan gjøre det for han, da det ikke var gjort før dere flytter inn, og at dette er standard å gjøre. Da får dere penger av han for å gjøre jobben ;)

Anonymous poster hash: 71267...99e
  • Liker 3
Skrevet

Wow, dere er et par, og lever på kreditt? Tjener ikke mannen i forholdet penger?

Det har ingen av oss noe med.

Anonymous poster hash: 71267...99e

• Liker 8
Skrevet

Du kan sende en epost til huseier "Vi ble enige om at overmadrassen skulle vaskes da vi flyttet inn. Da dette ikke har skjedd sender vi den på rens og trekker beløpet fra leien neste måned. Vi sender kopi av kvitering i ettertid." Etter å ha gitt huseier noen dager på å reagere sender dere overmadrassen på rens.

Jeg fatter ikke at dere har taklet å bruke en så tydelig brukt overmadrass.

Anonymous poster hash: b3f8d...358
  • Liker 11
Skrevet

Snu overmadrassa opp ned. At noen i det hele tatt klarer å sove i en brukt seng i det hele tatt skjønner ikke jeg..

Anonymous poster hash: 81185...1d8

Du sover aldri på hotell?

Anonymous poster hash: 8ec7e...131

• Liker 9
Skrevet

Du kan sende en epost til huseier "Vi ble enige om at overmadrassen skulle vaskes da vi flyttet inn. Da dette ikke har skjedd sender vi den på rens og trekker beløpet fra leien neste måned. Vi sender kopi av kvitering i ettertid." Etter å ha gitt huseier noen dager på å reagere sender dere overmadrassen på rens.

Jeg fatter ikke at dere har taklet å bruke en så tydelig brukt overmadrass.

Anonymous poster hash: b3f8d...358

Enig

Jeg ville nok kjøpt ny overmadrass før jeg la meg i den sengen, og lagt vekk den gamle

Anonymous poster hash: 8ec7e...131

Skrevet

Anonymous poster hash: ce1e0...9ea

Han betalte ned halve forrige månedens kreditt om du absolutt må vite. Dette bare pga av at jeg ikke vil la rentene løpe på det. Selv er han student.

Kunne både spurt han og mine foreldre om ekstra penger, men slik jeg gjør nå fungerer fint. Renta rekker ikke å løpe og jeg unngår bare å handle unødvendig.

Litt stas å ikke bli forsørget også i en alder av 23 :)

Skrevet

Han betalte ned halve forrige månedens kreditt om du absolutt må vite. Dette bare pga av at jeg ikke vil la rentene løpe på det. Selv er han student.

Kunne både spurt han og mine foreldre om ekstra penger, men slik jeg gjør nå fungerer fint. Renta rekker ikke å løpe og jeg unngår bare å handle unødvendig.

Ikke bli forsørget, men leve på kreditt. Ja, ja. Noe man skal bli stolt av. Banken forsørger jo det i flere dager uker hver nmd, selv om rentene ikke løper.

Du bør spare deg en buffer.

Anonymous poster hash: 8895d...082

Skrevet

Ikke bli forsørget, men leve på kreditt. Ja, ja. Noe man skal bli stolt av. Banken forsørger jo det i flere dager uker hver nmd, selv om rentene ikke løper.

Du bør spare deg en buffer.

Anonymous poster hash: 8895d...082

Det fungerer jo akkurat på samme måte som en buffer! Jeg har jo stålkontroll!

La oss si lønna ikke strekker til og jeg må bruke kreditt de siste ukene av måneden. Det blir 3000 kr i minus.

Så kommer lønna på 10 000 og jeg betaler ned kreditten. Min kreditt er på på null og jeg har 7000.

Lønna strekker forstatt ikke tilm, men nå greier jeg meg litt lengere og bruker bare kreditt den aller siste tiden og får 2000 kr i minus.

Lønna kommer på 10 000 igjen, betaler ned kreditt og har 8000 kr igjen som strekker mye lenger.

Trenger kun å betale 1000 med kreditt denne måneden. Det vil si at ved neste måneds lønn sitter jeg igjen med hele 9000 kr!

Lar heller banken "forsørge" meg ja som du sier. Det er et lån!

De fleste har jo boliglån og mer til. Vil ikke akkurat kalle det å være forsørget av banken...

• Liker 3
Skrevet

Og selvsagt sparer jeg meg til buffer når jeg endelig sitter i en måned der jeg har ikke trenger å betale ned kreditt og har penger til overs!

Det er ikke gøy å bruke kreditt, men noen ganger så må man! Det er jo farlig å bruke kreditt først når man slutter å se på det som et lån og tror man kan bruke pengene i hytt og gevær

• Liker 3
Skrevet

Får mange fordeler av å bruke mastercard over visa. Forsikring, bonus, tilbud, om kortet blir misbrukt mister jeg ikke pengene mine osv. Jeg bruker mastercardet tomt før jeg betaler det ned, før renta løper. Har ikke gått i minus enda :) Mange som gjør det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...