Gå til innhold

Er det synd på de som blir "spiddet" av oksehornene  

4 stemmer

1. 1. Er det synd på de som blir "spiddet" av oksehornene

• Ja
      3
    • Nei
      28
    • Interesserer meg ikke
      3

Fremhevede innlegg

Skrevet

De som blir skadet i et slikt løp får ingen sympati hos meg. Min sympati ligger ene og alene hos det stakkars dyret som blir stresset og senere drept helt ufrivillig.

Alle slike typer "sport" er etter mitt syn aldeles for jævlig, og burde vært forbudt ved lov; tyrefekting, okseløp, rodeo...

Leste forøvrig her om dagen om en annen "øvelse"; det gjaldt å lure oksen ned på kaikanten så den datt i vannet - etterpå ble den selvsagt løftet opp med mobilkran!

:evil: :evil: :evil:

Jeg finner ikke ord!

Nei, alle som blir spiddet i rompe eller rygg i et okseløp må vel bli skadet, jeg kjenner det ikke en plass!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker ikke dyremishandling og det er vel det dette igrunnen er. Hisse opp dyrene så de skal bli mest mulig hissige og stresset.

Så jeg synes ikke så veldig synd på dem. :roll:

Gjest Valhalla
Skrevet

Artig å bli så ekstrem dyreforkjemper at man setter dyr over mennesket.

Gjest Pjusk
Skrevet

Jeg setter ikke dyr foran mennesket.

Men de som løper foran oksene gjør dette virkelig av egen fri vilje. Det er ikke akkurat snakk om en stakkar som intetanende er ute å svømmer og blir angrepet av hai....

:roll::roll::roll::roll:

Gjest Moonshadow
Skrevet
Men hva hvis noen dere hadde kjær hadde vært så dum og tankeløs at han (ja jeg er fordomsfull og skriver han :wink: ) hadde latt seg rive med på noe sånt og hadde endt opp med store skader og smerter - ville dere ikke syntes synd på ham da?

Jeg ville ikke syntes synd på de selv om de var i min familie... De har selv valgt å utsette seg for at dette kan skje..

Gjest Moonshadow
Skrevet

:klaske:

De velger jo å gjøre dette selv da...

Gjest Valhalla
Skrevet

Allikevel,å si at man fryder seg over at oksene "får tatt igjen" er ganske ekstremt

Gjest Moonshadow
Skrevet
Allikevel' date='å si at man fryder seg over at oksene "får tatt igjen" er ganske ekstremt[/quote']

Det synes jeg ikke.. For meg er det bare riktig at de også skal få beskytte seg og ta igjen på de som plager de..

Gjest Valhalla
Skrevet

Da er du ekstremist, meld deg inn i dyrenes frigjøringsfront eller lignende.

Gjest Moonshadow
Skrevet
Da er du ekstremist' date=' meld deg inn i dyrenes frigjøringsfront eller lignende.[/quote']

Ikke kom å kall meg ekstrimist.. Det er jeg absolutt ikke.. Jeg liker ikke organisasjonen DFF.. Jeg synes bare dyr har rett til å ta igjen når de blir plaga...

Gjest Valhalla
Skrevet

Så ifølge din logikk hvis f.eks sjefen min stresser og irriterer meg kan jeg stikke han med et skarpt objekt og tråkke på hodet hans. Eller gjelder disse reglene kun dyr?

Gjest Pjusk
Skrevet
Så ifølge din logikk hvis f.eks sjefen min stresser og irriterer meg kan jeg stikke han med et skarpt objekt og tråkke på hodet hans. Eller gjelder disse reglene kun dyr?

Gratulerer! Du vant akkurat førstepremien i "Den store ulogiske argumentasjonsturneringen".

Gjest Valhalla
Skrevet
Gratulerer! Du vant akkurat førstepremien i "Den store ulogiske argumentasjonsturneringen".

Jeg vil takke min mor gud osv

Gjest Moonshadow
Skrevet

Vi har ett helt annet instinkt til hvordan vi skal takle slike situasjoner.. Vi er tross alt ganske mye smartere enn det okser er..

Blir litt for dumt og sammenligne sånn..

Skrevet
Selvfølgelig er det synd at mennesker blir spiddet' date= men de legger opp til det selv, driver med dyremishandling og da klarer jeg ikke å føle noe særlig medfølelse for dem. hele løpet gjør meg kvalm og all min medfølelse går til oksene.

Helt enig med deg, blir kvalm når jeg ser hvordan disse oksene blir behandlet, så rett på tyrefektningsarenaen etterpå... :cry:

Skrevet

Jeg stemte ja... for ja, det er synd på dem, for det di er så dumme og løper foran disse stakkars beistene!!

• 6 år senere...
Skrevet

Kjære du som er glad i å irritere. Håper du virkelig ikke mener det du skriver, men man vet aldri. Mennesker er gale!

Jeg er ingen dyreforskjemper i den forstand du ser det. Jeg er ikke for å putte dyr forran mennesker. Heller er jeg ikke for å plage dyr bare for min egen underholdning.

Hvis jeg må velge mellom søsken og en av familiens kjæledyr så er valget veldig lett. Det blir mennesket, (føler jeg må påpeke det siden du til nå har vært veldig usakelig)

Jeg er også med på jakt. Vi er veldig selvforsynt på kjøtt og fisk.

For å svare på spørsmålet ditt. Hvis f.eks sjefen min stresser og irriterer meg kan jeg stikke han med et skarpt objekt og tråkke på hodet hans?

Nei, men hvis sjefene din kommer inn på kontoret, lageret, lanskapet ol, der du er og truer deg med et våpen eller lignende og sier at du må komme deg ut så fort som mulig hvis ikke vil du dø. (ja, for å gjenskape den samme følelsen av frykt, ikke fordi det er det samme de gjør med oksene. Av grunner kalt evelusjon, har byttedyr en automatisk flykt respons til fare.) Hvis alle i rommet gjør sitt beste for å hindre deg, da har du rett til å dytte de ut av veien.

Du kan ikke sammenligne et dyr som forsvarer seg med å angripe noe den registrere som en fare, med et menneske som irriterer seg overfor en annen. I såfall vil jeg føle meg tryggere i et tiger bur. Der vet jeg i hvertfall at jeg vil bli spist hvis tigeren er sulten. Med deg så kunne jeg ikke visst helt sikkert hva du ville gjort. Ikke slik du kommer frem i spørsmålet ditt.

Hvis jeg dreper et dyr er det mat, sport, selvforsvar.

Hvis et dyr gjør det så har det helt uberegnelig oppførsel.

Dette er ikke et angrep på deg som person. Jeg kjenner deg ikke, så det er umulig.

Jeg er bare så lei av å høre på mennesker som skylder på dyr når ting går dårlig.

Hvis du avler opp en hund til å være aggresiv, behandler den dårlig og så biter den deg.

SÅ ER DET IKKE HUNDENS SKYLD!

Det er som å slå seg selv i hode med en hammer for så å klage på kulen etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...