Gå til innhold

Er det synd på de som blir "spiddet" av oksehornene  

4 stemmer

1. 1. Er det synd på de som blir "spiddet" av oksehornene

• Ja
      3
    • Nei
      28
    • Interesserer meg ikke
      3

Fremhevede innlegg

Gjest Embla s
Skrevet

Pjusk: Langtpåvei helt enig med deg.

Videoannonse
Annonse
Gjest Valhalla
Skrevet

Jeg synes det er ganske tøft gjort å være med jeg. Kan noen fortelle meg på hvilken måte dyrene blir plaget,jeg mener det er ikke akkurat dyreplageri å la oksene løpe fritt i gaten.

Gjest Poirot
Skrevet
Jeg synes det er ganske tøft gjort å være med jeg. Kan noen fortelle meg på hvilken måte dyrene blir plaget' date='jeg mener det er ikke akkurat dyreplageri å la oksene løpe fritt i gaten.[/quote']

De blir drept når gaten til slutt ender i en tyrefekterstadion. I tillegg til at de blir jaget og det er masse bråk og stress (i seg selv ikke ille).

Gjest Valhalla
Skrevet

Det visste jeg ikke,blir alle oksene drept? Da synes jeg ikke noe særlig om det,men selve okseløpet synes jeg er ganske artig. Mannen skal være så feminin i dagens samfunn,fint å få litt manndomsprøver.

Gjest Poirot
Skrevet
Det visste jeg ikke' date='blir alle oksene drept? Da synes jeg ikke noe særlig om det,men selve okseløpet synes jeg er ganske artig. Mannen skal være så feminin i dagens samfunn,fint å få litt manndomsprøver.[/quote']

Vet ikke om det er alle, men ihvertfall en god del.

Gjest baby-E
Skrevet

syns over hodet ikke synd på dem. Det er selvforskylt. :evil: :evil: Syns heller synd på de stakart dyre..

Gjest Embla s
Skrevet
Det visste jeg ikke' date='blir alle oksene drept? Da synes jeg ikke noe særlig om det,men selve okseløpet synes jeg er ganske artig. Mannen skal være så feminin i dagens samfunn,fint å få litt manndomsprøver.[/quote']

:ler: Det er noe av det dummeste jeg har hørt! Er det macho å løpe som en gal foran redde og forvirrede okser? For meg er en skikkelig mann en som er såpass til mann at han ikke trenger gjøre sånne teite ting for å understreke at han har baller. En mann som vet han har baller behøver ikke gjøre noen ting faktisk :wink:

Skrevet

Hva er så maskulint med å løpe fra en okse? :klø:

..og er vi virkelig kommet dit hvor menn må risikere livet for å bevise at de ikke feminine?

Gjest TomKrus
Skrevet
..og er vi virkelig kommet dit hvor menn må risikere livet for å bevise at de ikke feminine?

:) Kommet dit? Har vi ikke alltid vært der?

Skrevet

Ok, dumt formulert, men du skjønte poenget mitt tror jeg.

Gjest Valhalla
Skrevet

Nei manne ting er fy,i dag skal guttebarna leke med dukker og lekekomfyrer. Det er jo tydelig at for de mennene som er med er det viktig. Er det så farlig om menn er menn og kvinner er kvinner. :roll::roll::roll:

Gjest Embla s
Skrevet
Nei manne ting er fy' date='i dag skal guttebarna leke med dukker og lekekomfyrer. Det er jo tydelig at for de mennene som er med er det viktig. Er det så farlig om menn er menn og kvinner er kvinner. :roll::roll::roll:[/quote']

Ja, tydeligvis er det ganske farlig :wink:

Gjest Valhalla
Skrevet
Ja, tydeligvis er det ganske farlig :wink:

:hoho:

Skrevet

Jeg personlig ser en manns kvaliteter mye bedre dersom han bare er seg selv, personligheten er mye viktigere en om han tør å løpe forran stressede og farlige okser. At menn føler for denne "bevis"runden for å vise hvor macho de er, det blir på en måte ovenfor hverandre tror jeg. Litt på samme måte som at kvinner kan skje synes det er viktigere å være feminin sammenlignet med andre kvinner, ikke for å imponere gutta?

Jeg har lyster i retning ekstremsport selv jeg (selv om jeg ikke har fått satt det ut i live enda), og skjønner ønsket om å gjøre spennende ting. Men okseløp i Pamplona, som er "oppvarmingen" til tyrefektingen som det ender i, det har jeg ikke sansen for.

jeg hadde heller ikke forventet at noen syntes synd på meg dersom jeg skadet meg mens jeg drev med f.eks fallskjermhopping, det er en risiko, den risikoen velger man frivillig, da får man ta det "som en mann/kvinne" om noe skjer også.

Skrevet
bare for å ha sagt det' date=' jeg fryder meg heller ikke når de blir skadet, jeg synes bare ikke synd på dem![/quote']

Undertegner på denne jeg.

Gjest Catwoman
Skrevet

Jeg synes ikke synd på de som blir skadet nei, de har kun seg selv å takke for det så jeg gidder ikke ofre de en tanke. Familien og vennene til de som blir skadet, kanskje drept, er noe helt annet.

Skrevet

Jeg fryder meg faktisk når idioter setter seg laglig til for hugg på den måten, og så ikke så uventet (for meg) blir spiddet. Det er jo fordi dette er den ene dagen i året hvor oksen har mulighet til å ta igjen, resten av året blir jo han spiddet og plaget av tynne menn i rosa sokker for underholdning uten særlig mulighet til å forsvare seg. Urettferdig. Så jeg har litt lyst til å ta på meg en T-skjorte fra Chicago Bulls hvor det står "Go Bulls" hvis jeg noengang skal dit :ler:

Skrevet
Jeg fryder meg faktisk når idioter setter seg laglig til for hugg på den måten' date=' og så ikke så uventet (for meg) blir spiddet. [/quote']

:enig_animasjon:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...