Gå til innhold

Sykemeldt fra jobb mens man studerer?


Ah92

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har hørt om flere som har gjort dette. Et vanlig "triks" for å skaffe seg litt ekstra lesedager. En uting.



Anonymous poster hash: deb59...9c2
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har flere jobber kan man så vidt jeg vet være sykemeldt fra en jobb, men jobbe i en annen. Så da kan man nok fint være sykemeldt fra jobb, men frisk nok til å studere. Kommer jo helt an på grunnen til sykemeldingen (man kan f.eks ikke sitte i kassen på Joker med armen i gips, men det går helt fint å sitte hjemme og lese). Men hvis jeg hadde vært arbeidsgiver og fått mistanke om at sykemeldingen egentlig var for å få flere lesedager, så hadde jeg nok sjekket litt...

Anonymous poster hash: 51b25...718

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den er nok ikke for å få lesedager da jeg studerer deltid. Men nav sier jeg ikke har krav på sykepenger siden jeg studerer.



Anonymous poster hash: acd0b...9f2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nå har jeg fått avslag på sykepenger pga studier. Har snakket med en advokat som synes dette var veldig merkelig! Når man er delitidsstudent er man jo det for å kunne jobbe ved siden av?

Anonymous poster hash: acd0b...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dette noe å gjøre med å være fast ansatt eller ikke? Har du faste vakter? Hvis disse går i vei fordi du er syk skal du få sykelønn. Men om du er bare tilkallingshjelp uten faste krav på vakter i uka kan du forvente 0.

Hvordan er din situasjon TS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...