Gå til innhold

Er ONS og prostitusjon i grunn det samme?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Ved ONS har begge parter lyst til å ha sex med hverandre, noe jeg vil tro ikke er like vanlig ved prostitusjon da den prostituerte gjør dette for pengene. Tror det er få som tenker "viss jeg tar med meg han hjem i kveld så slipper jeg å betale taxi". Noen ganger drar man vel hjem til han også og da fungerer det enda dårligere å sammenligne ONS med prostitusjon ved å kalle den eventuelt påspanderte taxituren betaling.

Endret av Blondepiken
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Løvemunn
Skrevet

Dette kommer vel an på hvor du er fra og hva som er normen. I enkelte byer (London, NY..) er taxi langt billigere og noe som er normen, spesielt dagen derpå.

Det er da heller ikke snakk om at han gir deg kontanter, men bestiller eller praier en taxi for deg, og betaler sjåforen i forkant når du drar. Jeg har gjort det for venninner, og spesielt i scenario der jeg har tilbudt meg at de kan overnatte og nesten "tvunget" dem slik at vi kan bli ute litt lenger og de ikke har cash på seg, ser jeg det som rimelig.

Det er klart det blir annerledes om det er kultur for å betale taxi for hverandre. Noe det ikke er her i gamle Norge :P

Skrevet

Det er klart det blir annerledes om det er kultur for å betale taxi for hverandre. Noe det ikke er her i gamle Norge :P

Selvsagt. Jeg bor i London og her er det vanligere. Tar sjelden taxi når jeg er hjemme i Norge.

Skrev kun utifra hvordan det er her jeg bor, men regnet heller ikke med at noen ville henge seg opp i det ;)

Gjest Sprettballen
Skrevet

Nå er det jo enkelte som mener at kvinner i ekteskap i bunn og grunn prostituerer seg også, siden "mannen betaler for seksuelle tjenester ved å forsørge kona*", så det at noen mener ONS er prostitusjon overrasker meg ikke.

* Argumentet er kun gyldig der menn bidrar mer enn kvinnen økonomisk sett. I motsatte tilfeller, der kvinner bidrar mer til økonomien enn mannen gjør er ikke mannen prostituert.

Forstå det den som kan.

Jeg har heller ikke noen gode argumenter for hvorfor ONS (og ekteskap) ikke er prostitusjon, men for meg handler prostitusjon om pengeutveksling, ikke utveksling av "tjenester".

Gjest supernova_87
Skrevet

Jeg synes egentlig ikke det er vanskelig å definere hva som er prostitusjon. Sex som på forhånd er kompensert med en gitt sum. Jeg tror også (om det jeg har lest stemmer) at transaksjonen foregår i forkant.

Jeg hadde en venninne som en gang, etter å ha overnattet hos en veldig velstående fyr hun traff nå og da, fant 1000 euro i lommeboken som han hadde lagt der da han visste hun slet litt ift. penger. Jeg vil ikke klassifisere det som prostitusjon - hun ba ikke om pengene og det var ikke forutsetningen for sexen, som ville ha funnet sted uansett.

Det samme gjelder da om man får frokost eller taxipenger dagen etter. Eller om han spanderer en drink eller to eller tre. For de fleste mennesker er ikke det ensbetydende med sex, og aldri en avtale/obligasjon.

Poenget mitt var ikke at hva som kvalifiserer for prostitusjon er uklart - jeg synes det er ganske klart. Poenget var heller at jeg synes det er upassende å variere synet på moral utifra når det passer en selv. Og at jeg forventer at noen som ser på sex som noe man kan gi Gud og hvermann også har en mer liberal holdning til prostitusjon. Dersom det er "bare sex" så er det rett og slett det. Om man ikke ville gjort det for penger selv, burde man i det minste forstå at enkelte er komfortable med å bli kompensert for noe man uansett har med fremmede.

Wow, jeg tror det er lenge siden jeg har lest et innlegg som jeg er så enig med. Godt skrevet!

Gjest Sitronmelisse
Skrevet

Poenget mitt var ikke at hva som kvalifiserer for prostitusjon er uklart - jeg synes det er ganske klart. Poenget var heller at jeg synes det er upassende å variere synet på moral utifra når det passer en selv. Og at jeg forventer at noen som ser på sex som noe man kan gi Gud og hvermann også har en mer liberal holdning til prostitusjon. Dersom det er "bare sex" så er det rett og slett det. Om man ikke ville gjort det for penger selv, burde man i det minste forstå at enkelte er komfortable med å bli kompensert for noe man uansett har med fremmede.

Uenig.

Frivillig sex mellom to som har lyst på hverandre på en ONS kan ikke sammenlignes med prostitusjon. Sex er da ikke noe man "gir", men får. Hvorfor skal man ikke kunne ha all den sexen man har lyst på - uten å samtidig måtte ha en "liberal holdning til prostitusjon"?.

Skrevet

Kommer vel an på om den end parten blir betalt med drinker og mat først eller ikke.

Anonymous poster hash: cdab3...053

• Liker 1
Skrevet

Uenig.

Frivillig sex mellom to som har lyst på hverandre på en ONS kan ikke sammenlignes med prostitusjon. Sex er da ikke noe man "gir", men får. Hvorfor skal man ikke kunne ha all den sexen man har lyst på - uten å samtidig måtte ha en "liberal holdning til prostitusjon"?.

Jeg ser ikke på sex som noe man hverken "gir" eller "får", men deltar i. Hvor ofte, med hvem og på hvilke premisser avhenger av synet på sex. Og selv om synet på sex varierer, er det stort sett enten hovedsakelig konservativt eller liberalt. Ligger man rundt så er synet på sex liberalt og jeg synes det er dobbeltmoralsk å snu nesen opp mot de som velger å få kompensasjon for det du uansett foretar seg.

• Liker 1
Skrevet

Det eneste som er likt med ONS og prostitusjon er at det ikke (nødvendigvis) er med følelser i bildet, men bare ren sex.

Skrevet

en prostituert jobber for å tjene penger, ved å selge sex.

ONS er derimot to kåte mennesker som utnytter hverandre for nytelsens skyld. å det er absolutt ingen regel om at det er gutten som spanderer eller at noen av de i det hele tatt spanderer på hverandre

så neeej.

Anonymous poster hash: 25f2f...96b

Helt enig.

Skrevet

Ved prostistusjon er penger en forutsetning for sex

Ved ONS er lyst forutsetning for sex

Det er en stor forskjell.

Anonymous poster hash: c8f08...678

Skrevet

Hvorfor mener menn på kg at man betaler for en kvinne ved et ONS. Jeg har hatt ons, det er sjeldent jeg tar imot drikke fra menn, jeg betaler nattmat selv, og det meste jeg har fått før jeg har sprunget av gårde om morgningen, er en kopp kaffe til knappe 1 krone. Jeg har også hatt med meg ons hjem til meg, som jeg både har gitt frokost og kaffe. Han ene måtte jeg til og med kjøre hjem (jeg ser allikevel ikke på denne mannen som en prostituert.

Prostitusjon er en jobb, man har sex med noen for penger, hvordan kjemien er med denne mannen er likegyldig. Et one night stand er to mennesker som har lyst til å ha sex med hverandre, fordi de vil ha sex, synes vedkommende er attraktiv og har god kjemi sammen.

Anonymous poster hash: f197a...547

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...