Gjest supernova_87 Skrevet 25. september 2014 #1 Skrevet 25. september 2014 I tråden "Kunne du vært venn med ei hore?" så kommer det frem noen synspunkt som sier at prostitusjon og ONS er to sider av samme sak, at det i bunn og grunn egentlig er det samme, at de ikke er forskjellige og at det er hyklersk å mene at ONS og prostitusjon er forskjellige, siden de egentlig er samme handling. Hva mener du, og hvorfor?
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #2 Skrevet 25. september 2014 Eh nei? Prostitusjon handler vel om å ha sex for penger. På ONS har man ikke sex for penger. Anonymous poster hash: ccdc3...6de 5
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #3 Skrevet 25. september 2014 Omtrent det samme, fyren spanderer drinker kanskje og litt forskjellig, kanskje en taxi hjem. Det er sjeldent gratis å få en fylle ons jente hjem. Anonymous poster hash: 15c4a...3ef 3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #4 Skrevet 25. september 2014 en prostituert jobber for å tjene penger, ved å selge sex. ONS er derimot to kåte mennesker som utnytter hverandre for nytelsens skyld. å det er absolutt ingen regel om at det er gutten som spanderer eller at noen av de i det hele tatt spanderer på hverandre så neeej. Anonymous poster hash: 25f2f...96b 6
minister-mio Skrevet 25. september 2014 #5 Skrevet 25. september 2014 nei, man tar ikke betalt ved ons 1
Gjest supernova_87 Skrevet 25. september 2014 #6 Skrevet 25. september 2014 Skulle ønske jeg klarte å argumentere tilbake skikkelig til dere som svarer her, sånn at dere virkelig fikk forklart hvorfor det er forskjellig. Men siden jeg egentlig er enig, er det jo litt vanskelig å kverrulere. Men argumentasjonen som sa at de var det samme gikk mest på at når du har en ONS så får du jo igrunn betaling i f.eks frukost dagen derpå, mens betalingen i prostitusjon var penger. "Det er jo to sider av samme sak."
Marie90 Skrevet 25. september 2014 #7 Skrevet 25. september 2014 Nei, det er ikke det samme og så vidt jeg ser fra den andre tråden er det ikke det som er påstanden heller. Ingen har sagt at det er helt like handlinger. Poenget er at det er noe veldig selvrettferdig ved å preke moral og slenge mye dritt om noen som har sex mot penger mens man samtidig ligger rundt med fremmede selv. Og det er jeg enig i. 3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #8 Skrevet 25. september 2014 Omtrent det samme, fyren spanderer drinker kanskje og litt forskjellig, kanskje en taxi hjem. Det er sjeldent gratis å få en fylle ons jente hjem. Anonymous poster hash: 15c4a...3ef Jeg har hatt to ons. Ble ikke spandert på av noen av dem og var også edru begge gangene. Så hvorfor er det prostitusjon? Og er det prostitusjon om jeg og min samboer har sex samme dag som jeg eller han har spandert på den andre middag? Vi ville uansett hatt sex siden vi uansett har det ca hver dag. Hvorfor må det å spandere på noen ha noe med prostitusjon å gjøre? Jeg har også blitt spandert på av mange venner og bekjente uten at vi har hatt sex eller det har vært en baktanke. Anonymous poster hash: c7059...ef2 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #9 Skrevet 25. september 2014 Skulle ønske jeg klarte å argumentere tilbake skikkelig til dere som svarer her, sånn at dere virkelig fikk forklart hvorfor det er forskjellig. Men siden jeg egentlig er enig, er det jo litt vanskelig å kverrulere. Men argumentasjonen som sa at de var det samme gikk mest på at når du har en ONS så får du jo igrunn betaling i f.eks frukost dagen derpå, mens betalingen i prostitusjon var penger. "Det er jo to sider av samme sak." ons= sex for sexens skyld selge sex=jobb Anonymous poster hash: 842a0...94f 2
Gjest supernova_87 Skrevet 25. september 2014 #10 Skrevet 25. september 2014 (endret) Nei, det er ikke det samme og så vidt jeg ser fra den andre tråden er det ikke det som er påstanden heller. Ingen har sagt at det er helt like handlinger. Poenget er at det er noe veldig selvrettferdig ved å preke moral og slenge mye dritt om noen som har sex mot penger mens man samtidig ligger rundt med fremmede selv. Og det er jeg enig i. Og det er jeg også enig i! "ja jeg vet at forskjellen på one night stand og prostitusjon er at kvinnen får penger ved prostitusjon. Ellers er handlingen helt lik." "Det er jo to sider av samme sak. [...]" Endret 25. september 2014 av Rainstorm
Gjest supernova_87 Skrevet 25. september 2014 #11 Skrevet 25. september 2014 Jeg har hatt to ons. Ble ikke spandert på av noen av dem og var også edru begge gangene. Så hvorfor er det prostitusjon? Og er det prostitusjon om jeg og min samboer har sex samme dag som jeg eller han har spandert på den andre middag? Vi ville uansett hatt sex siden vi uansett har det ca hver dag. Hvorfor må det å spandere på noen ha noe med prostitusjon å gjøre? Jeg har også blitt spandert på av mange venner og bekjente uten at vi har hatt sex eller det har vært en baktanke.Anonymous poster hash: c7059...ef2 Og betyr det at alt man gjør som tjenester for hverandre egentlig kan betegnest som handel? F.eks om du klipper plenen min og jeg lufter bikkja di, er det da en transaksjon, sånn egentlig?
Marie90 Skrevet 25. september 2014 #12 Skrevet 25. september 2014 Og betyr det at alt man gjør som tjenester for hverandre egentlig kan betegnest som handel? F.eks om du klipper plenen min og jeg lufter bikkja di, er det da en transaksjon, sånn egentlig? Det er en byttehandel, så ja en form for "handel" er det. Transaksjon er ordet som brukes når det er penger som byttes mot varer/tjenester. 1
Gjest supernova_87 Skrevet 25. september 2014 #13 Skrevet 25. september 2014 Det er en byttehandel, så ja en form for "handel" er det. Transaksjon er ordet som brukes når det er penger som byttes mot varer/tjenester. Ja, du har rett det var kanskje et dårlig eksempel, for det går jo faktisk an å bruke ordet handel om det jeg beskrev. Men hva med det ABef2 skriver om sex mellom partnere der ene partner nettopp har betalt noe for den andre?
Gjest Malanthor Skrevet 25. september 2014 #14 Skrevet 25. september 2014 Er absolutt ikke det samme. Man kan vel alltid finne likheter mellom de to tingene, men kan sikkert også finne at hitler hadde like personlighetstrekk som en selv også. Poenget mitt er at man kan finne likheter mellom ALT. Man kan trekke paraleller mellom prositusjon og to gifte mennesker hvor den ene gjør noe for den andre og blir belønnet med "noe ekstra" også. Det betyr ikke at det er noe som helst poeng i og skulle sammenligne det. 1
Gjest supernova_87 Skrevet 25. september 2014 #15 Skrevet 25. september 2014 Er absolutt ikke det samme. Man kan vel alltid finne likheter mellom de to tingene, men kan sikkert også finne at hitler hadde like personlighetstrekk som en selv også. Poenget mitt er at man kan finne likheter mellom ALT. Man kan trekke paraleller mellom prositusjon og to gifte mennesker hvor den ene gjør noe for den andre og blir belønnet med "noe ekstra" også. Det betyr ikke at det er noe som helst poeng i og skulle sammenligne det. Å herregud, nettopp!
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #16 Skrevet 25. september 2014 "Jeg er ikke prostituert, jeg har bare hatt ONS med 5000 forskjellige menn mot betaling."Anonymous poster hash: efa6d...3f4 1
Marie90 Skrevet 25. september 2014 #17 Skrevet 25. september 2014 (endret) Ja, du har rett det var kanskje et dårlig eksempel, for det går jo faktisk an å bruke ordet handel om det jeg beskrev. Men hva med det ABef2 skriver om sex mellom partnere der ene partner nettopp har betalt noe for den andre? Jeg synes egentlig ikke det er vanskelig å definere hva som er prostitusjon. Sex som på forhånd er kompensert med en gitt sum. Jeg tror også (om det jeg har lest stemmer) at transaksjonen foregår i forkant. Jeg hadde en venninne som en gang, etter å ha overnattet hos en veldig velstående fyr hun traff nå og da, fant 1000 euro i lommeboken som han hadde lagt der da han visste hun slet litt ift. penger. Jeg vil ikke klassifisere det som prostitusjon - hun ba ikke om pengene og det var ikke forutsetningen for sexen, som ville ha funnet sted uansett. Det samme gjelder da om man får frokost eller taxipenger dagen etter. Eller om han spanderer en drink eller to eller tre. For de fleste mennesker er ikke det ensbetydende med sex, og aldri en avtale/obligasjon. Poenget mitt var ikke at hva som kvalifiserer for prostitusjon er uklart - jeg synes det er ganske klart. Poenget var heller at jeg synes det er upassende å variere synet på moral utifra når det passer en selv. Og at jeg forventer at noen som ser på sex som noe man kan gi Gud og hvermann også har en mer liberal holdning til prostitusjon. Dersom det er "bare sex" så er det rett og slett det. Om man ikke ville gjort det for penger selv, burde man i det minste forstå at enkelte er komfortable med å bli kompensert for noe man uansett har med fremmede. Endret 25. september 2014 av Marie90 1
Gjest Riskjeks Skrevet 25. september 2014 #18 Skrevet 25. september 2014 Tilfeldig sex MÅ jo ikke være den klassiske "spandere drink - danse - ta drosje hjem til en av partene - ha sex - flykte neste morgen", da. Er jo mange som har uforpliktende sex helt edru og ikke knyttet til noen fest eller ut på byen-situasjon. Jeg mener uansett at det ikke er det samme. Ved prostitusjon har man jo sex som yrke, og pengene er en del av, eller hele, inntekten man lever av. Blir som å sammenligne det å skrive innlegg på KG med å være forfatter. Ja, i begge tilfellene skriver man, men ellers har det ikke så fryktelig mye til felles At det er dobbeltmoralistisk å kritisere prostituertes moral samtidig som man har masse tilfeldig sex selv, kan jeg for øvrig være enig i. 1
Gjest Løvemunn Skrevet 25. september 2014 #19 Skrevet 25. september 2014 Det samme gjelder da om man får frokost eller taxipenger dagen etter. Eller om han spanderer en drink eller to eller tre. For de fleste mennesker er ikke det ensbetydende med sex, og aldri en avtale/obligasjon. Å få en brødskive dagen derpå er nå en ting, men taxipenger? Det hadde jeg ikke likt. Få penger av en fremmed mann etter å ha tilbragt natten sammen? Da er man i en gråsone. Men sånn ellers: nei, ONS og prostitusjon er definitivt ikke det samme!
Marie90 Skrevet 25. september 2014 #20 Skrevet 25. september 2014 Å få en brødskive dagen derpå er nå en ting, men taxipenger? Det hadde jeg ikke likt. Få penger av en fremmed mann etter å ha tilbragt natten sammen? Da er man i en gråsone. Dette kommer vel an på hvor du er fra og hva som er normen. I enkelte byer (London, NY..) er taxi langt billigere og noe som er normen, spesielt dagen derpå. Det er da heller ikke snakk om at han gir deg kontanter, men bestiller eller praier en taxi for deg, og betaler sjåforen i forkant når du drar. Jeg har gjort det for venninner, og spesielt i scenario der jeg har tilbudt meg at de kan overnatte og nesten "tvunget" dem slik at vi kan bli ute litt lenger og de ikke har cash på seg, ser jeg det som rimelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå