AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #1 Skrevet 25. september 2014 Hvor mange av antall terrorangrep som har blitt begått de siste årene har blitt begått av islamistiske grupper? Nesten alle? Jeg er fullstendig klar over at de fleste muslimer er fredlige, jeg bare undrer litt på hvorfor de fleste terroristgrupper har en tilknytning til islam? Har det bestandig vært slik, eller ble det en voldsom økning etter 2001? Anonymous poster hash: 8bf5f...24f 1
AnonymBruker Skrevet 26. september 2014 #2 Skrevet 26. september 2014 Se litt på de islamske statene; Saudi Arabia, Iran etc. Hvordan det står til med menneskerettighetene der. Kvinners rettigheter. Hva skjer om man ønsker å skifte religion? Det er ikke bare terrorgrupper som er problemet, men også islamske totalitære regimer.Anonymous poster hash: 4df27...cf0 1
Druid Skrevet 26. september 2014 #3 Skrevet 26. september 2014 Hvor mange av antall terrorangrep som har blitt begått de siste årene har blitt begått av islamistiske grupper? Nesten alle? Jeg er fullstendig klar over at de fleste muslimer er fredlige, jeg bare undrer litt på hvorfor de fleste terroristgrupper har en tilknytning til islam? Har det bestandig vært slik, eller ble det en voldsom økning etter 2001? Anonymous poster hash: 8bf5f...24f Det ble en voldsom økning etter 2001. Hovedgrunnen er hvordan USA reagerte på 9/11. Gjennom "Krigen mot Terror" fundamenterte man ett felles ideologisk fiendebilde og ga dem en bevegrunn og relasjon som ikke egentlig fantes. På mange måter kan du si at AlQuada aldri ville fått så mye makt om det ikke var for USA. Selv soloangrep av folk som ikke er helt i vater, har blitt presentert som målrettet ideologisk krigsangrep. Europa på sin side var stort sett ferdig med å løse sine terrorproblemer, som hadde vært belastene de 3 tiårene før. I motsetning til i USA, ble Terror løst som kriminalsaker, ikke som ideologiske krigsangrep, og derfor hadde de enklere for å løse problemet. Dette er en tilnærming som er vanskeligere for amerikanerene å bruke når de skal jobbe mot utlandet, enn for Europa som lenge før EU hadde begrep på internasjonalt politisamarbeid. Hvis vi ser historisk, har de fleste terrorangrep, både i Europa og USA, vært knyttet til seperatister og anarkistiske eller lignende revolusjonære grupper.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå