Gå til innhold

Når bør barn flytte ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på 25år som fortsatt bor hjemme. Har selvsagt veldig lyst til å flytte ut, men er student og meste parten av tiden går til å vær på skolen/skolearbeid er ikke tid til mye jobbing da.

Og idag er det heller ikke så lett å etablere seg alene

Andre på samme alder som er i samme situasjon?

Når flyttet dere/deres barn ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

25 var veldig sent syns jeg. Jeg var 16 år selv, samboer var derimot 23 noe som viste seg tydelig når vi flyttet sammen. Syns ma burde være ute av huset iløpet av året man er 18:)

Nå er jeg 22 og har vært huseier i 2 år.

Anonymous poster hash: 1664b...2af

• Liker 4
Gjest Magdalene
Skrevet

Når man blir student flytter de fleste ut.

• Liker 6
Skrevet

Jeg flytta ut når jeg var 19, men kom tilbake etter ett år. Deretter flyttet jeg ut når jeg ble 22.

Så lenge du trives hjemme og går på skole, er det å bo hjemme en god "investering" økonomisk til du er ferdig med studiene. Har en kompis og ei venninne fra hjembyen som er 25 og bor hos sin mor. Han/hun gjør dette av grunner for å slippe studielån. Ser ingenting galt i det.

Klart det er greit å flytte hjemmefra for å bli selvstendig og starte for seg selv, men så lenge det ikke er noe problem for deg å bo hjemme, så gjør du det.

Anonymous poster hash: 02576...d71
  • Liker 2
Skrevet

Jeg syntes man bør være ute til man er 20

• Liker 8
Skrevet

25 var veldig sent syns jeg. Jeg var 16 år selv, samboer var derimot 23 noe som viste seg tydelig når vi flyttet sammen. Syns ma burde være ute av huset iløpet av året man er 18:)

Nå er jeg 22 og har vært huseier i 2 år.

Anonymous poster hash: 1664b...2af

Jeg syntes året man er 18 er litt tidlig, da man fortsatt går på vgs. Jeg er enig med året man fyller 20.

Anonymous poster hash: 4b8fa...d3e

• Liker 8
Skrevet

Mange som ikke er klare for å flytte ut, ingen jobb, ingen studier, hvem skal betale for leiligheten og maten deres da?? NAV?

• Liker 2
Skrevet

Vist man har mulighet og råd til det. Så synes jeg at man burde ha flyttet ut innen man er 25.

Anonymous poster hash: 33519...91b
Skrevet

Tror det spørs helt egentlig. Jeg var ute når jeg hadde fylt 18, men av litt uforutsette ting som skjedde har jeg nå flyttet tilbake til mamma og pappa. Ser dog på leilighet og håper å være ute til etter nyttår.

Skrevet

Det faller seg vel naturlig når man skal gå på universitet/ høyskole hvis ikke det er i nærheten av hjemstedet.

Ellers synes jeg 25 år var seint. Tjener du overhode ikke penger, eller bruker du alt du tjener på deg selv?

Uansett, så gjør foreldrene dine deg en bjørnetjeneste. Du blir/ er bortskjemt og forvent...

Anonymous poster hash: 7c95e...52a
  • Liker 3
Skrevet

For min del tenker jeg slik at så lenge mine barn studerer så skal de få lov til å bo hjemme. Når studier er ferdige så er det på tide å finne seg noe eget.

Anonymous poster hash: 45afd...692
  • Liker 7
Skrevet

Mange som ikke er klare for å flytte ut, ingen jobb, ingen studier, hvem skal betale for leiligheten og maten deres da?? NAV?

Når man er 25, så er man voksen. Og har man ikke hverken studie eller jobb, så må man få hjelp fra Nav. Man kan ikke forvente at foreldre skal forsørge en på 25 år.

• Liker 11
Skrevet

Når man er 25, så er man voksen. Og har man ikke hverken studie eller jobb, så må man få hjelp fra Nav. Man kan ikke forvente at foreldre skal forsørge en på 25 år.

Kan man forvente at samfunnet skal forsørge en da?

• Liker 2
Skrevet

Kan man forvente at samfunnet skal forsørge en da?

Ja, det er blant annet derfor vi betaler skatt.

• Liker 10
Skrevet

Jeg flyttet ut nå i august, og jeg er 22 år. Jeg fikk meg jobb og da så jeg ikke for meg seg å bo hjemme hos mamma lenger. Å flytte ut var det første jeg gjorde da jeg fikk meg jobb.

Skrevet (endret)

Jeg syns at det ikke er tallbestemt,men situasjonbestemt.

Hvordan er situasjonen hjemme? hva slags situasjonen er "barnet" i? Er det belastning for foreldrene å ha ungen hjemme?

Tror at en del av å bygge seg selv opp som en fullstendig menneske går ut på å klare seg litt selv. Utfordre seg og oppdage noen nye ting.

Jeg mener også at lykken ligger ofte i det å ha mål som man jobber mot. Hvis ungen bare bor hjemme uten å ta utdanning eller jobb, og ligger i sofaen i hele dag, så er det dårlig tegn. Men hvis det er noe hun eller han jobber seg opp mot så syns jeg det er greit. Folk er forskjellig...

Jeg hadde aldri sagt til mine barn at de må ut når de er 20. Men, hvis de nærmer seg 30 og ikke har klart å få seg jobb eller utdanning så er det litt dumt.

Endret av Red-Ruby
  • Liker 2
Skrevet

Jeg flyttet ut da jeg var 15 grunnet skole, kom hjem da eg var 19 da jeg hadde gips fra foten og opp til låret og svært mørbanket og hadde egentlig ikke mulighet til å ta var på meg selv, så ble boende hjemme i 1 år, før jeg flyttet ut igjen.
Så bodde jeg borte til jeg ble 25 og når har jeg akkurat flyttet "ut" men leier leillighet av familie :fnise:

Moren min mener nå bestemt at siden de har hus med sokkelleilighet så skal jeg bo der, for jeg bor jo tross alt i samme by. + Jeg sparer penger, 2000kr i mnd + strøm :)
Helt greit ^^
Men er jo en litt liten by og de fleste leilighetene går for 8-14000 o_o

Skrevet

Ja, det er blant annet derfor vi betaler skatt.

Nei, det er ikke en av grunnene til at vi betaler skatt, nei. Det er en bieffekt av at vi betaler skatt.

• Liker 5
Skrevet

Jeg er en jente på 25år som fortsatt bor hjemme. Har selvsagt veldig lyst til å flytte ut, men er student og meste parten av tiden går til å vær på skolen/skolearbeid er ikke tid til mye jobbing da.

Og idag er det heller ikke så lett å etablere seg alene

Andre på samme alder som er i samme situasjon?

Når flyttet dere/deres barn ut?

Lurer på hvorfor det er så mye værre for deg og jobbe ved siden av studiene enn det er for andre.

Har selv en 17 åring som går på videregående, har 2 jobber og likevel tid til egne interesser og trening, samt å være med venner.

Vet selvsagt at det ikke kan sammelignes å gå på videregående og universitet, men likevel. Har også ei stedatter som går på universitet. Hun har alltid hatt jobb ved siden av studiene.

• Liker 9
Skrevet

Jeg syns det er greit å flytte ut innen ett år etter at vgs er avsluttet (forutsatt normalt løp)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...