Luckiness Skrevet 28. september 2014 #22 Skrevet 28. september 2014 Synes man bør få gå på do når man må. Er det bare 5min igjen av timen kan man vente (med mindre man får akutt vondt i magen). Ellers så burde kanskje læreren lagt opp til en tid i timen hvor det passer seg mer å gå på do, slik de som må kan gå. Feks når man gjør individuelle oppgaver, så ikke andre elever blir distrahert under en forelesning feks. Men generelt kan ikke en lærer nekte deg å få på do og det blir feil å gi anmerkning, med mindre læreren ser at eleven gjør noe annet enn å gå på do. Er ikke helt det store og måtte si etterpå "hadde diaré og mageknipp, please ikke gi meg anmerkning"...
Gjest Violetta Skrevet 28. september 2014 #23 Skrevet 28. september 2014 En lærer bør vel ikke nekte en elev å gå på do, men da bør også eleven til gjengjeld vise de øvrige elevene såpass respekt at de ikke går på do i tide og utide.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2014 #24 Skrevet 28. september 2014 Dersom man går før timen starter (noe en bør) så synes jeg det er rart en må i timen også, men folk er vel forskjellige da. Anonymous poster hash: df9dd...680
AnonymBruker Skrevet 28. september 2014 #25 Skrevet 28. september 2014 Du klarer å knipe igjen Du får si det til livmora mi når jeg har mensen på det verste. Jeg blør gjennom OB, bind, menskopp og alt som er i løpet av en halvtime Så det er ikke alltid man kan knipe igjen. Dessuten vil elever gi bedre innsats om de ikke sitter og tenker på at de snart kommer til å tisse seg ut. Anonymous poster hash: 506c2...969
kalinka85 Skrevet 28. september 2014 #26 Skrevet 28. september 2014 Har aldri skjønt greia med at folk "må" på do i timen. Er det lenge siden du var på do, eller du har drukket mye, ja så går du før timen i tilfelke du skulle bli trengende. Det samne gjelder arbeidslivet. Gå på do i pausen om du kan. Eller FØR møtet. Er det virkelig så vanskelig? 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2014 #27 Skrevet 28. september 2014 Har aldri skjønt greia med at folk "må" på do i timen. Er det lenge siden du var på do, eller du har drukket mye, ja så går du før timen i tilfelke du skulle bli trengende. Det samne gjelder arbeidslivet. Gå på do i pausen om du kan. Eller FØR møtet. Er det virkelig så vanskelig? For noen (ikke alle) ER det faktisk så vanskelig, uten at de kanskje ønsker å utlevere hele sin sykejournal til tilfeldige mennesker (dvs deg). Har aldri skjønt greia med at folk må mene så mye om andre....Anonymous poster hash: 34957...72d 3
AnonymBruker Skrevet 29. september 2014 #28 Skrevet 29. september 2014 Jobber som vikar og en elev kom til meg 5 min etter friminutt og spurte om han kunne få gå på do. Det sa jeg nei til. Men samme elev kom også 5 min før spisefri og spurte om han kunne få fylle på vannflaska si. Jeg så et mønster der. Sånt får man gjøre i friminuttet. Har man problemer og trenger ofte å gå på do sier man i fra om det til lærer, evt i starten av timen om det er ny lærer. Jeg har hatt elever som har kommet til meg og gitt beskjed om at de må gå av diverse grunner, møte,sykdom og sånt, og det er greit. Jeg prater ikke mer om det, og jeg forteller ikke om det til andre. Man skal kunne stole på læreren sin. Har ikke hatt dobbelttimer enda, men da hadde jeg latt en og en gå på do om de spurte pent. Anonymous poster hash: f3a91...ccb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå