Gå til innhold

Tilvenning av nye briller?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

fikk meg nye briller i går med sterkere styrke enn jeg er vant med. Hvor lenge brukte dere på å venne dere til de nye brillene? Vet dette selvsagt er forskjellig da men greit å høre erfaringer :)

Anonymous poster hash: 3c07f...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1-2 uker som sagt over her.

Okei. :) Hvilke "symptomer" hadde dere?

Anonymous poster hash: 3c07f...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs litt om det "bare" er styrke som er forandret, eller om du også har fått større korreksjon for skjeve hornhinner. I sistnevnte tilfelle mener jeg det for min del tok 2-3 uker før trappetrinnene holdt seg i ro og hustakene ikke hadde et søkk midt på...

Anonymous poster hash: 202d7...fe9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. :) Hvilke "symptomer" hadde dere?

Anonymous poster hash: 3c07f...6d5

Jeg ble fort svimmel av å ha de på meg, så fikk jeg vondt i hodet og klarte ikke alltid fokusere helt. Måtte venne de til meg gradvis og brukte linser når det ble for ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mellom en og to uker, som de andre sier.

Som regel føles det ut som om jeg ser litt skjevt eller som om jeg får ølbriller på, men det går over av seg selv etter en stund.

Føltes særlig ut som jeg så skjevt med den siste oppgraderingen jeg fikk, siden jeg har fått litt skjev hornhinne på begge øya, og dermed har korrigering for astigmatisme i begge glassene.

Dette har jeg ikke i linsene siden korrigeringene er så små at det ikke finnes daglinser med så små verdier, så jeg føler synet er litt skjevt i fem minutter når jeg bytter fra linser til briller, men utenom det tok det kort tid før jeg vente meg til de nye glassene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...