Gå til innhold

Opplevelsestur OG shopping :)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg og mannen driver å snakker om å ta oss en kjærlighetstur på nyåret (mars eller april), men er litt usikre på hvor vi skal. Har vært flere ganger i Krakow før, men nå har vi liksom fått litt nok av Polen. Har jo sett alt så er liksom bare å shoppe der nede så er gøy. Er inne på London også, hvor jeg har vært engang før, men ikke han, og der er det jo veldig masse å se og oppleve sammen, samt gode shoppingmuligheter.Eneste som stopper oss med London er at det blir så dyrt om vi vil ha ett litt fint hotell..

Er det noen som har steder å anbefale oss hvor det er billig for fine hoteller, mye bra klesbutikker (trenger ikke å være skikkelig dyre merkebutikker, kan fint være vanlige kjedebutikker som vi har her hjemme også), billig og god mat, samt noen turistattraksjoner? :)

På forhånd, takk for alle svar :D

Videoannonse
Annonse
Gjest Solstråla88
Skrevet

Jeg digger Barcelona. Ikke kjempe billig, men veldig koselig by

Skrevet

Enig, for det formålet er Barcelona bra. Overnatting i Barcelona kan være dyrt, men rimeligere enn i London.

Åpenbart er også Roma og Lisboa flott.

Anonymous poster hash: 55ea2...2c3
Skrevet

Berlin! Den byen har alt du trenger, og mer til! Dessuten kan du få billige flybilletter og hotell dersom du bare følger med :) Min ultimate favorittby i hvertfall!

Skrevet

Alle forslagene i tråden er flott byer synes jeg, og er byer vel verd både en helgetur og lengre turer. Men, etter min mening er Berlin den eneste av byene man kan gjøre på budsjett og likevel leve godt mtp overnatting og mat (hvis man ikke er kjempeheldig med å finne et supertilbud da)

Den første byen jeg tenkte på da jeg leste denne tråden er Budapest. Det er en flott by med mye å se på, god shopping og 5 stjerners hotell finner du for godt under tusenlappen pr natt.

Skrevet

Har bodd på både 3 og 4 stjerners hoteller i Berlin til rundt 100-200 kr natten, så dersom man følger med kan man fint bo på et 5-stjerners rom til GODT under 1000-lappen. Dessuten er det en masse billige spisesteder der, togene rundt koster omtrent ingenting (rundt 1 euro). Dyreste middagen jeg har spist der kom på 60 euro. Da var vi 2 voksne som bestilte noe av det dyreste på menyen (haxe), øl, dessert og irish coffee. Alexa-senteret som ligger midt på Alexanderplatz er på ca 4 etasjer, hvorav butikkene består av alt man trenger av billige merker som hm, zara, mango, levis, bodyshop, skobutikker, change osv. Skal du ha luksus er KaDeWe, Friedrickstrasse og Galeries Lafayette stedet å dra. Tiergarten er også verdt et besøk, samme med Museuminsel (museumsøyen). Der er bla ett av de to beste egyptiske museum i verden.

Skrevet

Beograd!

Kjempefin by.Gode shoppingmuligheter,har alt av kjedebutikker feks gap,lacoste,zara,benetton osv.Prisnivået på mat,drikke,spa,taxi osv er veldig lavt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...