Gå til innhold

Kan jeg spørre han om dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei KG

Ville bare spørre her førs før jeg kastet meg ut i det..

Det har seg sånn at jeg og en mann har nå vært på flørtern i snart et år, det er avstand inne i bildet, men vi har tilbragt tid sammen og hatt det fint.

Vi snakker mer eller mindre sammen hver dag, og hadde det ikke vært for avstanden hadde vi nok vært sammen for en stund siden.

Vi har hatt litt opp og ned, han har skuffet meg et par ganger. Han har også sagt at han skal ta seg tid til å komme på besøk, men har enda ikke klart det. Vet jo selvfølgelig at han er en opptatt person og jobber en god del.

I det siste har det kommet opp temaer som flytting, jobb situasjoner etc. Og nå er jeg veldig usikker på hvor vi står hen.

Kan jeg spørre han om hvor vi er på vei hen, om det kommer til å skje noe i det hele tatt?

Jeg er ikke så veldig ung lenger, og det er ikke han heller, og jeg mener at etter et år med å bli greit kjent, så burde man kanskje vite om man er noe for hverandre.

Jeg er bare lei av den usikkerheten jeg får av å ikke vite. Men, samtidig så blir det et lite ultimatum, er vi sammen, eller skal jeg komme meg videre?

Er dette noe jeg kan ta opp med han, eller blir det for mye? Evt. hvordan kan jeg få det inn i en samtale?



Anonymous poster hash: cd627...666
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter nesten et helt år på "flørtern" ville jeg så absolutt ha spurt han nå, ja.

Den samtalen må jo komme før eller siden, og nå som det tydeligvis er endringer på gang i livssituasjonen passer det jo fint å ta den samtalen nå. Jeg ville ha spurt han rett ut; er vi sammen eller ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter nesten et helt år på "flørtern" ville jeg så absolutt ha spurt han nå, ja.

Den samtalen må jo komme før eller siden, og nå som det tydeligvis er endringer på gang i livssituasjonen passer det jo fint å ta den samtalen nå. Jeg ville ha spurt han rett ut; er vi sammen eller ikke.

Enig.

Anonymous poster hash: b653e...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men mest av alt ville jeg heller demonstrert at du ikke kaster bort tiden. Dersom du kun sitter og pludrer med ham og bringer opp "dere" på banen er det lett for ham å snakke det vekk, komme med nye lovnader osv., spesielt når dere aldri snakker ansikt til ansikt.

Dersom dere har avtalt å treffes og han avlyser, hadde jeg allerede der kuttet ned på kontakten over chat, tlf eller hva det er. Rett og slett sagt "ok, si ifra når du har anledning til å komme". Og så gått videre med mitt. Da viser du at du ikke kaster bort tiden, har andre tilbud og ikke er så desperat på oppmerksomhet at du sitter og underholder en som ikke har noen intensjoner med deg. Ballen ligger hos ham, og hvis han virkelig vil ha deg må han kaste seg rundt og ta tak.

Mindre prating, mer handling.



Anonymous poster hash: c3e40...c0b
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg snakket med han.

Han sa at han ikke var klar for forhold enda, og at han ville treffe meg mer. Problemet mitt er bare at jeg er klar for forhold nå, og tenker som så at hvis han ville ha meg, så hadde han klart å ta en helg eller funnet en måte å se meg på.

Akkurat nå føler jeg bare at han holder meg der til han evt finner noe annet. Eller om han faktisk ikke er klar.

Men, jeg har snakket med en annen mann. En som bor nærmere, har samme alder, like interesser. Og jeg har lyst til å treffe han og se om det lan være noe. Jeg har fortsatt følelser for han første, men mangelen på bekreftelse og egentlig noe som helst gjør at jeg har lyst til å se andre steder.

Blir dette dumt av meg? Eller får jeg lov, på en måte?

Anonymous poster hash: cd627...666

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg snakket med han.

Han sa at han ikke var klar for forhold enda, og at han ville treffe meg mer. Problemet mitt er bare at jeg er klar for forhold nå, og tenker som så at hvis han ville ha meg, så hadde han klart å ta en helg eller funnet en måte å se meg på.

Akkurat nå føler jeg bare at han holder meg der til han evt finner noe annet. Eller om han faktisk ikke er klar.

Men, jeg har snakket med en annen mann. En som bor nærmere, har samme alder, like interesser. Og jeg har lyst til å treffe han og se om det lan være noe. Jeg har fortsatt følelser for han første, men mangelen på bekreftelse og egentlig noe som helst gjør at jeg har lyst til å se andre steder.

Blir dette dumt av meg? Eller får jeg lov, på en måte?

Anonymous poster hash: cd627...666

Ta sjangsen på å møt han andre. Jeger i samm situasjon, og jeg håper virkelig ikke at han holder meg på gress… ! Ikke vent på han. Møt andre! :)

Anonymous poster hash: 09587...346

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville først og fremst avsluttet det du har hatt med den første også utforsket om det kan bli noe mer med den andre. Det er det mest redelige å gjøre for alles del og du står mer fritt selv. Avstandsforhold til tross så synes jeg du har all rett til å ville ha en klargjørelse nå og hadde jeg datet en mann som enda ikke etter ett år var sikker eller villig til å gå videre i forholdet så hadde jeg avsluttet det for sjansen er stor for at han enten aldri blir klar eller som du selv sier holder deg varm til han eventuelt treffer en annen. Avslutt med den første og kos deg med den andre med god samvittighet er mitt råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...