Gå til innhold

Helvetes DRITT !

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ah, alt blir vel kanskje borte fordi du da har trykket på tilbake-knappen på utsiden av boksen, og da går browseren tilbake til forrige side. Skjønner det er sinnsykt irriterende, men høres ut som du kommer borti touchpadden eller har noe annet som flytter på den :\

Husk at du kan trykke ctrl+z fungerer som angre-knapp om du gjør feil i et tekstdokument. Og om jeg skal skrive et langt innlegg så kopierer jeg noen gang alt som står og lagrer det tilfelle jeg må skrive på nytt.

Anonymous poster hash: ed675...1a4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Windowstasten + W ? Søke på noe inne på windows mener du?

Det var bare en raskere måte å gjøre det som jeg linket til.

Har du prøvd det ut?

Skrevet

Det var bare en raskere måte å gjøre det som jeg linket til.

Har du prøvd det ut?

Ah. Ja, men den funket ikke... asdfghjkl

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Når lignende ting har skjedd med meg har jeg gått til fysisk angrep på shift, ctrl, og alt tastene mine.

Skrevet (endret)

Gidder ikke lese hele tråden men kjenner til problemet. Det er fordi du skriver og kommer borti med håndflatene på musematten på din bærbare pc. Da flytter pekeren seg til et annet sted på skjermen din.

Hvordan løse problemet? Du kan låse musematten akkurat når maskinen registrerer at du bruker tastaturet. Da vil ikke dette skje. Funksjonen finnes på de aller fleste bærbare pc vil jeg tro. :)

Det samme skjer selvfølgelig når du skriver og surfer på nettet. Som feks her... plutselig scroler siden opp og rare ting skjer.

Har jeg forstått ditt problem riktig?

Endret av Coolaid
Skrevet (endret)

Gidder ikke lese hele tråden men kjenner til problemet. Det er fordi du skriver og kommer borti med håndflatene på musematten på din bærbare pc. Da flytter pekeren seg til et annet sted på skjermen din.

Hvordan løse problemet? Du kan låse musematten akkurat når maskinen registrerer at du bruker tastaturet. Da vil ikke dette skje. Funksjonen finnes på de aller fleste bærbare pc vil jeg tro. :)

Ja, og jeg prøvde å fikse dette men det skjer ingen ting når jeg prøver å endre innstillingene på dette.

Trykk på bildet

swdf.jpg

Endret av pluttipott
Skrevet

Av og til når jeg bruker musa klikker den på ting jeg ikke klikker på, om det gir noen mening. Altså, jeg VET jeg ikke er borti touchpadden og jeg VET jeg ikke er borti knappen på musa. Men markøren hopper vilkårlig rundt og klikker både her og der.

Det virker som underlaget til musa er noe slitt og at det er det som forårsaker problemet, så om jeg flytter musa pleier den skjerpe seg. Kanskje det er det som skjer med deg?

Anonymous poster hash: 8917f...012
  • Liker 1
Skrevet

Av og til når jeg bruker musa klikker den på ting jeg ikke klikker på, om det gir noen mening. Altså, jeg VET jeg ikke er borti touchpadden og jeg VET jeg ikke er borti knappen på musa. Men markøren hopper vilkårlig rundt og klikker både her og der.

Det virker som underlaget til musa er noe slitt og at det er det som forårsaker problemet, så om jeg flytter musa pleier den skjerpe seg. Kanskje det er det som skjer med deg?

Anonymous poster hash: 8917f...012

Nja, kanskje, vanskelig å si men dette skjer jo hele tida så tror ikke det hjelper uansett.

Skrevet

Sannsynligvis er det underarmen som dulter nedi touch-området når du skriver og som dermed flytter på markøren hit eller dit litt tilfeldig.

Det hjelper når man er bevisst på dette. Men det finnes også programmer/instillinger som skal kunne hindre det. Det kommer an på merke og hva som er installert av programvare fra produsenten.

Ta en titt under "Mus" i Kontrollpanel. Noen støtter deaktivering av touchpad når ekstern mus er tilkoblet.

Meg har også hatt det samme som ts, og har ikke forstått hvorfor i @$€%&#!!! jeg fikk ting inn andre steder. Merkelig nok så har touchområdet på pc'n min vært "ute av drift" i en lang stund..men nå plutselig sjekket jeg og da fungerte den ypperlig selv om jeg har en ekstern Logitechmus i tillegg. >_<

Skrevet

FN+F7 slår touchpad av og på hos meg

Skrevet

på min laptop kan jeg trykke på : fn+f1 for å slå av touchpaden, teksten på knappene er blåaktig hos meg iallefall.

x)
Er sykt irriterende når du skriver også plutselig har man dytter musa midt i teksten :fnise: (men bruker datamus istedet for touch, så jeg slår den av...)

Skrevet

Ja, og jeg prøvde å fikse dette men det skjer ingen ting når jeg prøver å endre innstillingene på dette.

Trykk på bildet

swdf.jpg

Beklager, du har funnet feil innstilling. Det du har gjort er at den lille pila du flytter rundt på skjermen blir usynlig når du klikker på noe.

På min pc er det enda en fane i samme vindu som du er i. Den heter "touchpad", og der kan jeg deaktivere touchpaden. (Anbefales ikke å prøve uten å kunne bruke maskinen uten mus) Siden du ikke har samme fane vet jeg ikke hvordan du kan slå den av.

Det kan være du har en hurtigtast, min er fn+f5. Det vil stå i bruksanvisninga, og du kan også prøve deg fram.

Skrevet

Beklager, du har funnet feil innstilling. Det du har gjort er at den lille pila du flytter rundt på skjermen blir usynlig når du klikker på noe.

På min pc er det enda en fane i samme vindu som du er i. Den heter "touchpad", og der kan jeg deaktivere touchpaden. (Anbefales ikke å prøve uten å kunne bruke maskinen uten mus) Siden du ikke har samme fane vet jeg ikke hvordan du kan slå den av.

Det kan være du har en hurtigtast, min er fn+f5. Det vil stå i bruksanvisninga, og du kan også prøve deg fram.

Hmm.

Jeg har en hurtigtast på tastaturet, som også er fn+f5, men den funker ikke.

Skrevet

Hmm.

Jeg har en hurtigtast på tastaturet, som også er fn+f5, men den funker ikke.

Da er det ikke så greit. Vurdert eksternt tastatur? Du kan også prøve å skrive veldig, veldig forsiktig.

Skrevet

Nå har jeg fått innstallert en driver som gjør at jeg kan deaktivere touchpaden når som helst (via fn+f5). Dette hjelper jo da jeg ikke opplever det skrivehelvetet som før, dersom jeg bare husker å deaktivere touchpaden. Men å finne en knapp inne i programmet som automatisk deaktiverer touchpad mens jeg skriver, det har jeg ikke klart å finne.

Driveren heter "Dell Touchpad".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...