pluttipott Skrevet 24. september 2014 #1 Skrevet 24. september 2014 Noen som kan hjelpe meg med et tastatur som hopper hit og dit når jeg skriver tekst?!?!? Og hvis jeg f.eks har skrevet et langt svar til noen her på KG så klikker plutselig tastaturet slik at hvis jeg skal ta bort en bokstav så er tastaturet plutselig ute av tekstboksen (jeg har ikke peiling på databegreper), og hele dritten går ut fra sida slik at alt jeg har skrevet blir borte????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Pappa er datageek og sier at det sikkert har noe med programmer eller internett i bakgrunnen, men hva når det skjer selvom ingen andre programmer/prosesser kjører??? Dette er jo ikke normalt??? Dritt lei! Den som kan hjelpe meg skal få en sjokolade!!
pluttipott Skrevet 24. september 2014 Forfatter #3 Skrevet 24. september 2014 Mac eller windows? Windows
Gjest constance90 Skrevet 24. september 2014 #4 Skrevet 24. september 2014 Ah sorry, da er ikke jeg til mye hjelp
-Jiinxs- Skrevet 24. september 2014 #6 Skrevet 24. september 2014 (endret) Stasjonær eller bærbar pc? Endret 24. september 2014 av -Leon-
pluttipott Skrevet 24. september 2014 Forfatter #7 Skrevet 24. september 2014 Stasjonær eller bærbar pc? Bærbar
-Jiinxs- Skrevet 24. september 2014 #8 Skrevet 24. september 2014 (endret) Bærbar Om problemet kun skjer i nettleseren din og ikke i et tekstdokument. Så prøvd å oppdater eller installer nettleseren på nytt Bruker du noen addons så slå de av og test på nytt. Endret 24. september 2014 av -Leon-
pluttipott Skrevet 24. september 2014 Forfatter #9 Skrevet 24. september 2014 Om problemet kun skjer i nettleseren din og ikke i et tekstdokument. Så prøvd å oppdater eller installer nettleseren på nytt Bruker du noen addons så slå de av og test på nytt. Det skjer når jeg skriver skoleoppgaver også begynner plutselig å skrive midt inne i teksten. Får like mye nervesammenbrudd hver gang.
Zevs Skrevet 24. september 2014 #10 Skrevet 24. september 2014 Tipper du mener at markøren plutselig finner på å flytte på seg? Sikker på at du ikker kommer borti noe? Evt mouse-paden? Statisk elektrisitet? Eller du kan ha fått noe rafs installert. Spyware med en hevngjerrig eks i den andre enden, eller no'
#Sunrise Skrevet 24. september 2014 #11 Skrevet 24. september 2014 jaa sånn skjer her også, jeg har lurt på om det kommer av at jeg kommer borti denna datamusa og derfor den hopper. sykt irriterende når alt man skriver bare forsvinner :S
pluttipott Skrevet 24. september 2014 Forfatter #12 Skrevet 24. september 2014 Tipper du mener at markøren plutselig finner på å flytte på seg? Sikker på at du ikker kommer borti noe? Evt mouse-paden? Statisk elektrisitet? Eller du kan ha fått noe rafs installert. Spyware med en hevngjerrig eks i den andre enden, eller no' Kommer ikke borti noe nei. Tviler på at det er statisk elektrisitet. Haha, om jeg så skulle hatt noe hevngjerrig eks så har ikke han vært borti denne pc'en, dessuten er han et nek.
pluttipott Skrevet 24. september 2014 Forfatter #13 Skrevet 24. september 2014 jaa sånn skjer her også, jeg har lurt på om det kommer av at jeg kommer borti denna datamusa og derfor den hopper. sykt irriterende når alt man skriver bare forsvinner :S Får lyst å kaste hele greia i gulvet og tråkke på den
pluttipott Skrevet 24. september 2014 Forfatter #14 Skrevet 24. september 2014 Tipper du mener at markøren plutselig finner på å flytte på seg? Sikker på at du ikker kommer borti noe? Evt mouse-paden? Statisk elektrisitet? Eller du kan ha fått noe rafs installert. Spyware med en hevngjerrig eks i den andre enden, eller no' Men ja, det jeg mente var at markøren plutselig finner på å flytte på seg, enten til midt inne i teksten en plass, eller helt ute av tekstboksen/skriveprogrammet. Forsvinner den ut av tekstboksen her på KG foreksempel, og jeg har skrevet et laangt innlegg også skal jeg ta vekk en bokstav, janei da hopper nettleseren til forrige side... Og vips er teksten tryllet bort.... GRRRR!!!
Zevs Skrevet 24. september 2014 #15 Skrevet 24. september 2014 Men ja, det jeg mente var at markøren plutselig finner på å flytte på seg, enten til midt inne i teksten en plass, eller helt ute av tekstboksen/skriveprogrammet. Forsvinner den ut av tekstboksen her på KG foreksempel, og jeg har skrevet et laangt innlegg også skal jeg ta vekk en bokstav, janei da hopper nettleseren til forrige side... Og vips er teksten tryllet bort.... GRRRR!!! Holder en knapp på styreflaten. Jeg har vært borti flere windows laptoper med håpløs styreflate som reagerer som pokker allerede før man kommer borti. Kan du stille følsomheten på den? Evt prøve å skru den av og se om problemet blir borte? 1
pluttipott Skrevet 24. september 2014 Forfatter #16 Skrevet 24. september 2014 (endret) Holder en knapp på styreflaten. Jeg har vært borti flere windows laptoper med håpløs styreflate som reagerer som pokker allerede før man kommer borti. Kan du stille følsomheten på den? Evt prøve å skru den av og se om problemet blir borte? Hvordan skrur jeg den av, da? Kan ikke stille følsomheten på den da jeg får enda mer nervesammenbrudd av en treig styreflate. Bedre å kunne skru av styreflaten (touchpaden?) midlertidig mens jeg skriver. Endret 24. september 2014 av pluttipott
laffehansen Skrevet 24. september 2014 #17 Skrevet 24. september 2014 (endret) Sannsynligvis er det underarmen som dulter nedi touch-området når du skriver og som dermed flytter på markøren hit eller dit litt tilfeldig. Det hjelper når man er bevisst på dette. Men det finnes også programmer/instillinger som skal kunne hindre det. Det kommer an på merke og hva som er installert av programvare fra produsenten. Ta en titt under "Mus" i Kontrollpanel. Noen støtter deaktivering av touchpad når ekstern mus er tilkoblet. Endret 24. september 2014 av laffehansen
pluttipott Skrevet 24. september 2014 Forfatter #18 Skrevet 24. september 2014 Sannsynligvis er det underarmen som dulter nedi touch-området når du skriver og som dermed flytter på markøren hit eller dit litt tilfeldig. Det hjelper når man er bevisst på dette. Men det finnes også programmer/instillinger som skal kunne hindre det. Det kommer an på merke og hva som er installert av programvare fra produsenten. Vil helst bare kunne hindre hele greia fra å skje. Selvom jeg er bevisst på det så skjer det jo, hvis det er det som er årsaken.
Zevs Skrevet 24. september 2014 #19 Skrevet 24. september 2014 Hvordan skrur jeg den av, da? Kan ikke stille følsomheten på den da jeg får enda mer nervesammenbrudd av en treig styreflate. Bedre å kunne skru av styreflaten (touchpaden?) midlertidig mens jeg skriver. Veitavelikkejeg. Bruker mækk. Hjelper denne? Les kommentarene hvis det ikke funker.
-Jiinxs- Skrevet 25. september 2014 #20 Skrevet 25. september 2014 (endret) No, keep your PC ;-) I have seen this alot with laptops! Lets give this a try: Click the Start button> click Control Panel> click Hardware> and then click Mouse. Click the Pointer Options tab, and then do the following: Uncheck the Hide pointer while typing box. Hope this helps you. Let us know either way. Make it a great day! http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_vista-performance/my-cursor-jumps-while-typing/9de98945-525a-45fe-a74c-741fb42d2069 Jeg bare antar at det er Windows 8 du bruker. Windowstasten + W og skriv inn mus/mouse -> pointer Options og Hide pointer while typing. Endret 25. september 2014 av -Leon-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå