Svartenke Skrevet 15. oktober 2014 Forfatter #21 Skrevet 15. oktober 2014 Tenkte å oppdatere litt: For noe herk jeg har vært gjennom. Jeg skammer meg over måten nav behandler sine klienter på. Gjennom første "intervju" fikk jeg gode vibber fra saksbehandleren min. Hun forstod hvor vanskelig situasjon jeg var i og tilbød hastetiltak slik at jeg skulle på beina igjen. Jeg ble spurt om jeg VILLE dra på kurs for jobb søknad. Jeg fortalte da at mest sannsynlig hadde jeg en jobb(mellom all ventingen søkte jeg så klart på flere stillinger og var innkalt til intervju) Saksbehandler sa så fort alt dokumentasjon var innlevert skulle jeg få nød-tiltak for å dekke nødvendige behov som, midlertidig bosted, mat osv. Alt ble så klart levert inn dagen etter og pengen skulle komme på mandag. Mandag, ingen penger på konto. Torsdag, fortsatt ingen penger. Jeg hadde da vært på 4 visninger og fått jobbrn jeg var på intervju hos. Men fortsatt ikke noe sted å bo. Jeg ringte da saksbehandler som selvsagt fortalte at siden jeg ikke kom på jobb kurs, så ble søknaden min avslått. Dette var det motsatte av det vi avtalte under første møtet vårt. Jeg sa klart ifra at jeg mest sannsynlig hadde jobb og ikke trengte kurs. Mellom all herket så bodde jeg hos en venninne, hun bodde i kollektiv. Du kan tenke deg hvor utilpass jeg følte meg? Venninnen min brydde seg så klart ikke, hun ville bare hjelpe(elsker henne) men jeg følte meg veldig overflødig. Jeg fikk lånt noen kroner av venninnen, opprettet en annonse og gjorde noe jeg lovet meg selv jeg aldri skulle gjøre...igjen. Gjorde dette i 6 dager og fikk 40000kr i kontanter ut av det. Leide meg inn på et billig hostel, der jeg fortsatt bor. Jeg har en fast deltid stilling, men jeg jobber mye, mye mer. Ikke lenge heller til første lønning. Blitt god venn med sjefen og håper på bruke han som referanse for en leilighet snart. Jeg lovet meg selv denne gangen at jeg aldri skulle la meg selv falle så lavt at jeg ble tvunget til å gjøre det jeg gjorde(prostit) Å ligge med menn for penger kan bryte ned mange. Ofte begynner man med rus og faller enda dypere. Jeg holdt meg unna denne gangen, men vet ikke om jeg klarer det neste gang.(jeg har slitt med rus tidligere, ingen opiater, men kokain bla.) Jeg er også(ufortjent siden jeg er idiot) heldig med utseendet og figur. Dette er også en av grunnene til at jeg ikke har hatt jobb og blitt forsørget av eksen min de siste 3 årene(han er en arving med mye midler) Jeg er veldig klar over mine handlinger, ofte selvdestruktive med ingen mening. Men nå sier jeg stopp. Innen 2-4 uker har jeg egen leilighet. Blir deilig med egen seng. ____________________________________________________________________________________ Jeg har lært mye av denne opplevelsen, viktigste: Ikke vær avhengig av andre. Andre må vel være NAV- Hadde jeg vært (u)heldig nok til å få en leilighet, så hadde jeg blitt kastet ut pga NAVs byråkrati. Jeg har dessverre ikke hatt tid til å følge meg på tråden før nå. Takker for alle rådene og tipsene dere har kommet med, selv om det ikke kom til nytte for meg personlig, men jeg er sikker på at andre vil finne denne tråden informativ neste gang de er i en lignende situasjon. Jeg trenger noen nye venninner, da jeg har kuttet ut all kontakt med den forrige clicken min.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå