Gå til innhold

ta med egen alkohol

Fremhevede innlegg

Skrevet

I min familie er det flere som er alloholikere,og jeg vil ikke ødelegge vår dag fordi jeg har spandert på dem drikke og fylla.på grunn av min bakgrunn,drikker jeg sjelden selv,og min samboer liker heller ikke alkohol spesielt godt.ser det som unaturlig for oss å ha fri flyt med alkohol i bryllupet.hvis folk ikke respekterer vårt valgt,får de heller la vær å komme.når det gjelder redusert gave fordi folk ikke får alkohol,må det vel bli opp til hver gjest.jeg blir ikke fornærmet hvis jeg ikke får gave pga det.det viktigste er å tilbringe dagen med våre nærmeste,så får grinebiterne være hjemme hvis de ikke vil ta med mer alkohol selv.;)

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner til noen regler, men kan ikke huske jeg har lest noe om bar og fri alkohol utover kvelden. Men kan få fatt i en skikk og bruk bok. Interessant å lese hva som står der om det. Vet du det?

Men kan aldri tenke meg at det er skikk og bruk og ta med sin egen alkohol. Men heller ikke at det er egen bar og fritt frem.

Nei vel..

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde ikke syntes det var så ille å ha med egen drikke. Da kan jeg bestemme selv hva jeg vil ha iallfall:) Mer spesielt at de ikke kan tilby kjøleskap til gjestene... hadde nok tatt med kjølebag (og kanskje kjøpt littegrann billigere gave:P)

Anonymous poster hash: 851fd...de1
  • Liker 1
Skrevet

Jeg ville syntes det var litt merkelig, ja, og trukket av litt på gavesummen. Da blir det på en måte et spleiselag.

Men ellers ville det nesten vært litt sjarmerende og nostalgisk å pynte seg til fest og gå med klirrende plastikkposer og drikke varm øl. Det var jo det vi gjorde på fest i ungdommen! :) Kanskje ta med et par poser pottis (det har de nok heller ikke i bryllupet, hvis de ikke har tenkt på servering etter middagen).

Bedre det enn å ikke få alkohol i det hele tatt, eller å ha en gnien bar som går tom etter et par timer. Har opplevd det, også.

Anonymous poster hash: 4ba4c...f15
  • Liker 2
Skrevet

Men hva bruker de pengene på da?? Det må da bli en sinnsykt god middag siden ikke bare de, men også foreldrene spytter inne med penger....

Ja den middagen bør pinade være god! Men sånn som de holder på, så blir det et veldig billig bryllup for deres del.

Skrevet

Ja den middagen bør pinade være god! Men sånn som de holder på, så blir det et veldig billig bryllup for deres del.

Ja, de får gjestene til å ta utgiftene for seg...

Skrevet

Jeg som gjest hadde egentlig ikke brydd meg så alt for mye. Hadde enkelt og greit tatt med en vinflaske og vært helt OK fornøyd med det. En rødvin tåler jo fint å bli romtemperert :)

Én ting er å være godt vertskap, men det er nå også ganske viktig å være en god gjest — og for meg innebærer det å innfinne seg med reglene som er satt for festen og gjøre det beste ut av det.

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes det er helt greit med medbragt jeg. Mye bedre enn å betale 80 kr for en øl i baren iallefall!

Har vært i et bryllup selv hvor vi tok med egne drikkevarer, det var null stress. Jeg drakk vin, så var ikke problematisk at det var lunkent, men om jeg måtte ha hatt med øl så hadde jeg alliert meg med noen andre for å fikse kjølebag.

Man vet ikke alltid grunnene brudeparet har for å kutte kostnader, mulig det ligger noe mer bak enn det du tror?

Ikke at jeg er en stor motstander av betalbar, men jeg er veldig enig i dette.

Skrevet

Vi kjører på lokalt grendehus. Vi har ikke særlig god økonomi men vi klarer oss. Betaler alt selv, brukt minimalt med penger på klær, pynt, lokale etc. Dropper fotograf, brudebukett og slike dyre ting. Vi spanderer velkomstdrink, 3 enheter til maten, cognac/likør til kaffen. Deretter kan gjestene drikke til det er tomt (kjøpt rikelig). Men har sagt at de som vil feste utover natten kan ta med det de liker og drikke. Jeg selv ammer og skal derfor ikke nyte alkohol.

blir noen sure for dette så er de ikke så nær og god familie som vi trodde. Gaver forventer vi ikke fra noen og det har vi sagt også. Alt vi ønsker er å bli mann og kone, samt ha en hyggelig sammenkomst med familien og noen nære venner.

Anonymous poster hash: b8e96...70d

• Liker 1
Skrevet

Ikke at jeg er en stor motstander av betalbar, men jeg er veldig enig i dette.

Nå skrev jeg jo at det var i et grendahus og ingen bar der. Ingen serveringspersonell heller. Hadde betalbar vært et alternativ så hadde deg vært en annen sak. Greia er at jeg syns det er litt gnient å ikke ha fri bar i et bryllup hbor det ikke er muligheter for å kjøpe seg noe alkohol annet enn å ta med selv.

Skrevet

Jeg som gjest hadde egentlig ikke brydd meg så alt for mye. Hadde enkelt og greit tatt med en vinflaske og vært helt OK fornøyd med det. En rødvin tåler jo fint å bli romtemperert :)

Én ting er å være godt vertskap, men det er nå også ganske viktig å være en god gjest — og for meg innebærer det å innfinne seg med reglene som er satt for festen og gjøre det beste ut av det.

What she said! Det er faktisk brudeparets dag, det er opp til dem hvordan de vil feire.

Skrevet

Hvis man er redd for fyllakalas, så bør man ihvertfall ikke be gjestene ta med alkohol selv.

• Liker 2
Skrevet

Bedre med medbrakt enn betalbar siden det ikke flår gjestene og tvinger de til å drikke vann fra dasskrana om lommeboka er glemt.

Men jeg hadde trukket litt av prisen på gaven da. Jo mer jeg må sponse av festen, jo mindre i gave. Heldigvis er familien min litt bedre oppdratt enn dette. Trur jeg hadde blitt uglesett om jeg krevde penger av gjester i bryllup eller bursdager.

Anonymous poster hash: 6286f...2e8

Skrevet

Jeg hadde absolutt tenkt mitt, men ville bare tatt med meg egen vin og reist for å hygge meg. Her får de i det minste vin til maten. Hos en venninne av meg ble det kun servert øl. Og så drinker i fri bar etterpå. Men det var trist å ikke få vin til maten. Og maten var heller ikke særlig god. Var så flau overfor det franske paret på bordet mitt, de syntes det var absurd.

Anonymous poster hash: cdd2f...a2d

Skrevet

What she said! Det er faktisk brudeparets dag, det er opp til dem hvordan de vil feire.

Ikke enig. Når det kommer til bryllup så er det en kode å følge.

• Liker 3
Skrevet

Så lenge de betaler drikke til maten så synes jeg ikke det er spesielt gjerrig. Jeg reagerer ikke på å måtte betale litt for alkohol i bryllup, så lenge man får til maten. Men jeg synes medbrakt i et bryllup (så lenge det ikke er grill i hagen til noen) er fryktelig harry.

Skrevet (endret)

Nå skrev jeg jo at det var i et grendahus og ingen bar der. Ingen serveringspersonell heller. Hadde betalbar vært et alternativ så hadde deg vært en annen sak. Greia er at jeg syns det er litt gnient å ikke ha fri bar i et bryllup hbor det ikke er muligheter for å kjøpe seg noe alkohol annet enn å ta med selv.

Ja, jeg vet du skrev det. Men jeg mente det i sammenheng med innlegget jeg siterte. Hun syns det var bedre med medbrakt enn blodpris i baren. Da sa jeg at jeg var ikke motstander av betalbar (fordi jeg synes ikke at brudeparet skal måtte betale andres fyll.), men at det må være bedre enn betalbar. :)

Edit: skrivefeil

Endret av _Essx
Skrevet

Ja, jeg vet du skrev det. Men jeg mente det i sammenheng med innlegget jeg siterte. Hun syns det var bedre med medbrakt enn blodpris i baren. Da sa jeg at jeg var ikke motstander av betalbar (fordi jeg synes ikke at brudeparet skal måtte betale andres fyll.), men at det må være bedre enn betalbar. :)

heller ville ta med det hun ville enn å betale blodpris i baren. Derfor sa jeg at at jeg ikke var motstander av betalbar, men

Aah, sånn ja :-)

Skrevet

ikke faen

Anonymous poster hash: 6aebc...3e9
  • 2 uker senere...
Skrevet

Ser ikke problemet, jeg!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...