AnonymBruker Skrevet 24. september 2014 #1 Skrevet 24. september 2014 Far til mine barn har ikke tatt kontakt med barna på 2 mnd.han sperrer barnas mobil nr så barna ikke får tak ikke ham.forrige gang måtte jeg be ham om kontakt med barna.det har Vært mange ganger sånn. Hva vil dere gjøre i min situasjon?forsetter å be eller later som han ikke esistere lenge.barna savner jo sin far.er så sliten av denne type far.i følgen avtalen skal han har barna 4-8netter pr.mnd.han. ,men gjennomsnitt er det en natt pr.mnd.han har gjort.det er vondt å se at barna savner sin far.han er nok surt fordi han må punge ut noen tusen lapp i bidrag for 3 barn.Anonymous poster hash: 50fc1...41a
Kontormus Skrevet 24. september 2014 #2 Skrevet 24. september 2014 Ingen kastet seg over tastaturet ser jeg. Kan det ha noe med at i dette tilfellet er det far som er r---hølet? Vel, svakheten i systemet er jo at en ikke kan tvinge noen til å ha kontakt eller samvær med barna sine. Hvis jeg var deg tror jeg at jeg hadde sendt melding eller mail og spurt ham hvorfor han gjør dette. Og så ville jeg gjort ham oppmerksom på at null samvær betyr mere bidrag... I mellomtiden tror jeg at jeg hadde vært forsiktig med å si noe negativt om far til barna. Uff, ingen hyggelig situasjon. 9
AnonymBruker Skrevet 24. september 2014 #3 Skrevet 24. september 2014 off! Sånn var pappa også. Klagde masse på alle pengene han måtte betale i barnebidrag. Hvis vi var hos han kunne vi bare glemme å spør om en is f.eks hvis vi var på tur. Det betalte han for mye i barnebidrag til. I tillegg fikk vi altfor lite mat når vi var hos han. Skikkelig stusselig. Etterhvert som vi ble større var det ofte vi måtte dele en grandiosa på fem personer. Eller en liten pakke med pommefrites. Jeg ville gitt far beskjed om å enten ha barna de nettene han skal ha, eller så må barnebidraget justeres opp. Man kan jo aldri tvinge noen til å være en far. Er han ikke interessert er det jo ikke så en får gjort dessverre. Anonymous poster hash: b0ca5...fbb 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2014 #4 Skrevet 24. september 2014 Hvor mye betaler han i bidrag for ungene pr måned? Anonymous poster hash: 329a2...cdc
AnonymBruker Skrevet 24. september 2014 #5 Skrevet 24. september 2014 Ingen kastet seg over tastaturet ser jeg. Kan det ha noe med at i dette tilfellet er det far som er r---hølet? Vel, svakheten i systemet er jo at en ikke kan tvinge noen til å ha kontakt eller samvær med barna sine. Hvis jeg var deg tror jeg at jeg hadde sendt melding eller mail og spurt ham hvorfor han gjør dette. Og så ville jeg gjort ham oppmerksom på at null samvær betyr mere bidrag... I mellomtiden tror jeg at jeg hadde vært forsiktig med å si noe negativt om far til barna. Uff, ingen hyggelig situasjon. Erfaring er at han stiller opp hvis han vil og nå han vil. Får ikke noe tilbake meld.hvis jeg lurer på noe.ikke en bursdaggratulasjon til barna,eller en hilsen om barna er syk og havnet i alvorlig ulykke som han fikk beskjed om.Anonymous poster hash: 50fc1...41a
AnonymBruker Skrevet 24. september 2014 #6 Skrevet 24. september 2014 Hvor mye betaler han i bidrag for ungene pr måned? Anonymous poster hash: 329a2...cdc Han betale 6100kr og utgift deler på 50/50. Han skylder mye i bidrag til barna.reiser mye med sin ny flamme.Anonymous poster hash: 50fc1...41a
AnonymBruker Skrevet 24. september 2014 #7 Skrevet 24. september 2014 Han betale 6100kr og utgift deler på 50/50.Han skylder mye i bidrag til barna.reiser mye med sin ny flamme. Snakk med NAV og få automatisk trekk fra fars konto over til din. (Tror det er NAV som ordner med det). Makan til type... Dersom han har barna mindre, ville jeg dokumentert dette fremover. Om dere har avtalt tid og han ikke dukker opp, ville jeg skrevet det ned og ikke tatt kontakt med han. Det er han selv som burde stille opp. Om det fortsetter slik, vil du kunne dokumentere med dette om noe skulle komme opp senere. Veldig synd å høre at dine barn har det vondt på grunn av en far som ikke stiller opp... Anonymous poster hash: 329a2...cdc
AnAngel Skrevet 24. september 2014 #8 Skrevet 24. september 2014 Lurer på hvorfor det er relevant hvor mye han betaler i bidrag? Jo mer han betaler, jo mer drittsekk har han lov til å være? Veldig synd at far ikke følger opp, det innebærer mange skuffelser for barna Hvor gamle er barna? 2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2014 #9 Skrevet 24. september 2014 Lurer på hvorfor det er relevant hvor mye han betaler i bidrag? Jo mer han betaler, jo mer drittsekk har han lov til å være? Veldig synd at far ikke følger opp, det innebærer mange skuffelser for barna Hvor gamle er barna? Å få svar på om han sniker seg unna barnebidragene, da kan mor ordne automatisk trekk fra hans konto. Anonymous poster hash: 329a2...cdc 1
AnAngel Skrevet 24. september 2014 #10 Skrevet 24. september 2014 Åja, beklager Der tolka jeg i full fart. Tenkte det var en av de typisk "menn skal ikke betale for barna sine, mødrene lever i sus og dus - typene".
AnonymBruker Skrevet 24. september 2014 #11 Skrevet 24. september 2014 off! Sånn var pappa også. Klagde masse på alle pengene han måtte betale i barnebidrag. Hvis vi var hos han kunne vi bare glemme å spør om en is f.eks hvis vi var på tur. Det betalte han for mye i barnebidrag til. I tillegg fikk vi altfor lite mat når vi var hos han. Skikkelig stusselig. Etterhvert som vi ble større var det ofte vi måtte dele en grandiosa på fem personer. Eller en liten pakke med pommefrites. Jeg ville gitt far beskjed om å enten ha barna de nettene han skal ha, eller så må barnebidraget justeres opp. Man kan jo aldri tvinge noen til å være en far. Er han ikke interessert er det jo ikke så en får gjort dessverre. Anonymous poster hash: b0ca5...fbb Det høres veldig trist.men har dere likevel lyst å dra til pappa?man må ikke hvis man ikke vil når man er 12 år.mat må man få nok av.Anonymous poster hash: 50fc1...41a 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2014 #12 Skrevet 24. september 2014 Åja, beklager Der tolka jeg i full fart. Tenkte det var en av de typisk "menn skal ikke betale for barna sine, mødrene lever i sus og dus - typene". Ikke noe problem! Så ikke på det du skrev som noe negativt Anonymous poster hash: 329a2...cdc 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2014 #13 Skrevet 24. september 2014 Lurer på hvorfor det er relevant hvor mye han betaler i bidrag? Jo mer han betaler, jo mer drittsekk har han lov til å være? Veldig synd at far ikke følger opp, det innebærer mange skuffelser for barna Hvor gamle er barna? Barna er nok veldig skuffet.fikk ikke noe respons når de sender ham sms.12,8,5 år.Anonymous poster hash: 50fc1...41a 1
Gjest vian Skrevet 24. september 2014 #14 Skrevet 24. september 2014 Er ikke ute etter hans penger.vil bare at han kunne vise barna litt omsorg. Fyren gå rundt å fortelle folk at jeg ikke kan ta meg av 3 barna,men han gidde ikke å ringe barna en gang å spøre om hvordan det går med dem.
Peter007 Skrevet 24. september 2014 #15 Skrevet 24. september 2014 Har det hendt noe som gjør det har blitt slik? Har TS. en teori om hva som har utløst dette? 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #16 Skrevet 25. september 2014 Har det hendt noe som gjør det har blitt slik? Har TS. en teori om hva som har utløst dette? Han synes nok at barnebidrag hans dekker alt for ham.han synes jeg får både pose og sekk hvis han se barna.han er en som tenker bare på seg selv pluss en kone som ikke er god.Anonymous poster hash: 50fc1...41a
Peter007 Skrevet 25. september 2014 #17 Skrevet 25. september 2014 Han synes nok at barnebidrag hans dekker alt for ham.han synes jeg får både pose og sekk hvis han se barna.han er en som tenker bare på seg selv pluss en kone som ikke er god.Anonymous poster hash: 50fc1...41a Hei igjen Ts. Er det så enkelt som du sier? Angående en ny partner kan det være dom du sier. Videre har dere hatt avtale på ikke noe samvær har det også vært slik st bidraget har dekket alt for han. Med unntak av det som kommer inn under særtilskudd. Men der er en avtale på samvær på nest nederste trinnet (4-8 dg) i løpet av fire uker. Det jeg tenker på er om det er noe bakenforliggende som ikke har med bidrag å gjøre. Har jeg villet ha mindre bidrag ville jeg ha først hatt avtale på mer samvær. Det er ikke de store fradrag på samvær før en har over 8 dg. i løpet av fire uker. Jeg ser dette med by partner problematikken. Hvordan var det mellom dere før og under samlivsbruddet. Var det et opprivende brudd ovs. Har mannen personlige problemer. Ja flere muligheter. Jeg ser på bidragsstr.for tre barn i den alder at inntekten hans ikke er alverden. Dette selv om du skulle ha bra inntekt. Det er eller annet som gnager her son gjør det er som det er. Jeg tror psykologisk hjelp har vært noe i slike situasjoner. Men i Norge er ikke dette noe tema en får hjelp for. Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #18 Skrevet 25. september 2014 Hei igjen Ts. Er det så enkelt som du sier? Angående en ny partner kan det være dom du sier. Videre har dere hatt avtale på ikke noe samvær har det også vært slik st bidraget har dekket alt for han. Med unntak av det som kommer inn under særtilskudd. Men der er en avtale på samvær på nest nederste trinnet (4-8 dg) i løpet av fire uker. Det jeg tenker på er om det er noe bakenforliggende som ikke har med bidrag å gjøre. Har jeg villet ha mindre bidrag ville jeg ha først hatt avtale på mer samvær. Det er ikke de store fradrag på samvær før en har over 8 dg. i løpet av fire uker. Jeg ser dette med by partner problematikken. Hvordan var det mellom dere før og under samlivsbruddet. Var det et opprivende brudd ovs. Har mannen personlige problemer. Ja flere muligheter. Jeg ser på bidragsstr.for tre barn i den alder at inntekten hans ikke er alverden. Dette selv om du skulle ha bra inntekt. Det er eller annet som gnager her son gjør det er som det er. Jeg tror psykologisk hjelp har vært noe i slike situasjoner. Men i Norge er ikke dette noe tema en får hjelp for. Lykke til. Faren var opptatt av seg selv.jeg var stort sett alene med barna i ett ekteskap.bruddet var vondt for meg og barna.han skaffet seg rask en ung jente fra utlandet. Han laget en samværsavtale slik at han betale mindre bidrag ,men han følge ikke den avtalen. Personlig problemer er gamling som han aldri innrømmer. Takk for bryderiet.Anonymous poster hash: 50fc1...41a
absinthia Skrevet 25. september 2014 #19 Skrevet 25. september 2014 Jeg hadde glatt gitt f... i hele fyren en stund, når han oppfører seg slik. Du får bare si til barna at han ikke er til å få tak i og at han sikkert tar kontakt en dag. Erfaringsmessig så har fedre som ikke er noe særlig opptatt av å ha kontakt med sine barn , en viss tendens til å ta kontakt rett i forkant av jula fordi de vil ha samvær. Om dere har planlagt julaften hos dere, så har dere den der , men tilby ham å ha samvær i juledagene, dersom dere ikke har avtalt at det er hans jul. Om du føler behov for det, så kan du jo godt sørge for å få fastsatt bidrag etter nåværende samvær hos NAV. Kanskje han finner ut at han skal ha dem den tiden som er avtalt, dersom alternativet er at det svir litt i pengesekken. Et annet alternativ om dette blir langvarig er å minne ham på at foreldreansvar både er plikter og privilegier og si fra at du kommer til å søke om å få overført alt ansvar til deg om han ikke tar det ansvaret han har fått tildelt. En kombinasjon av dette virket ihvertfall svært godt på min eks, som hadde det med å hoppe over samvær fordi han skulle ditt og datt som han mente var viktigere enn barna. -Utrolig nok er han i bunn og grunn en relativt god far og de har det fint når de er sammen, men det hadde ikke blitt mye kontakt der i gården om jeg ikke hadde gått såpass hardt ut. Det er utrolig tåpelig at en skal være nødt til å true på folk deres egne barn, men jeg ble faktisk nødt til å " finne min indre psykopat" for å sette hardt mot hardt i mine barns interesse. 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #20 Skrevet 25. september 2014 Jeg hadde glatt gitt f... i hele fyren en stund, når han oppfører seg slik. Du får bare si til barna at han ikke er til å få tak i og at han sikkert tar kontakt en dag. Erfaringsmessig så har fedre som ikke er noe særlig opptatt av å ha kontakt med sine barn , en viss tendens til å ta kontakt rett i forkant av jula fordi de vil ha samvær. Om dere har planlagt julaften hos dere, så har dere den der , men tilby ham å ha samvær i juledagene, dersom dere ikke har avtalt at det er hans jul. Om du føler behov for det, så kan du jo godt sørge for å få fastsatt bidrag etter nåværende samvær hos NAV. Kanskje han finner ut at han skal ha dem den tiden som er avtalt, dersom alternativet er at det svir litt i pengesekken. Et annet alternativ om dette blir langvarig er å minne ham på at foreldreansvar både er plikter og privilegier og si fra at du kommer til å søke om å få overført alt ansvar til deg om han ikke tar det ansvaret han har fått tildelt. En kombinasjon av dette virket ihvertfall svært godt på min eks, som hadde det med å hoppe over samvær fordi han skulle ditt og datt som han mente var viktigere enn barna. -Utrolig nok er han i bunn og grunn en relativt god far og de har det fint når de er sammen, men det hadde ikke blitt mye kontakt der i gården om jeg ikke hadde gått såpass hardt ut. Det er utrolig tåpelig at en skal være nødt til å true på folk deres egne barn, men jeg ble faktisk nødt til å " finne min indre psykopat" for å sette hardt mot hardt i mine barns interesse. Takk for rådet.fyren vil unngå barna så mye han kan.han bli bare irritert hvis j informere ham om barnas skolearbeid,han ville gi bort foreldreansvar men familiekontor fra rådet ham.jeg har ingen tror på at han noen ganger vil kontakte barna.stakkars barna mine.han kaster alle barnas og mine bilder fra barna var født til vi skilte lag.nå har jeg ikke baby bilder til barna. Så forbannet på ham. Nav.bruker opptil 1 år til å behandle en bidrag sak.Anonymous poster hash: 50fc1...41a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå