Gå til innhold

Hvorfor ikke forebygge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir så oppgitt av systemet i dette landet. Er veldig takknemlig for alle fordelene vi har i Norge, men klarer ikke forstå hvorfor helsevesenet ikke har mer fokus på å forebygge.

Om huset begynner å brenne så står vi ikke og venter til det er i full fyr og flamme før vi ringer brannvesenet. Vi ringer så snart vi oppdager det og da kommer brannvesenet og slukker brannen.

Når det gjelder helse (da spesielt psykisk helse) så er det ikke mulighet å få hjelp når det har oppstått en gnist. Det er også vanskelig å få hjelp når gnisten har blitt til en stor brann som er vanskelig å håndtere. Når det er så ille at bare grunnmuren står igjen så kan man kanskje få litt hjelp, men da er det jo for sent og det tar mye lenger tid å rydde opp og bygge opp igjen enn å slukke når brannen ble oppdaget.

Jeg vet ikke hvor mye mer jeg kan takle. Vil ikke ende opp helt ødelagt og miste alt i livet mitt, jeg vil ha hjelp men jeg får det ikke. Legen anser meg ikke som "syk nok" for dps. Jeg er for flink til å ta meg sammen, men på innsiden rakner jeg mer og mer. Jeg kan ikke slippe taket heller for jeg må være sterk for barnet mitt og familien min.

Det er så mye motgang nå at jeg ikke vet om jeg klarer å holde ut i jobben heller. Sliter med å holde tårene tilbake hver bidige dag for jobben trykker meg mer ned enn den løfter meg opp. Hvis jeg sier opp ødelegger jeg for meg selv, men hvis jeg blir i jobben så ødelegger jeg også for meg selv.

Anonymous poster hash: ad55c...03b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ha byttet fastlege og forklart det til den nye fastlegen istedet. Det er viktig at du ikke legger skjul på noe når du prater med legen din, mye bedre å heller overdrive for å få ordentlig hjelp. Det er lett å prøve å gjøre probleme dine mindre fordi det er pinlig eller ubehagelig, men legen din vil bare vite at du trenger denne hjelpen og at det ikke er en forbigående greie.

Og, begynn å lese om psykologi selv, det kan hjelpe masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha byttet fastlege og forklart det til den nye fastlegen istedet. Det er viktig at du ikke legger skjul på noe når du prater med legen din, mye bedre å heller overdrive for å få ordentlig hjelp. Det er lett å prøve å gjøre probleme dine mindre fordi det er pinlig eller ubehagelig, men legen din vil bare vite at du trenger denne hjelpen og at det ikke er en forbigående greie.

Og, begynn å lese om psykologi selv, det kan hjelpe masse!

Jeg har ikke lagt skjul på noe, men jeg har heller ikke "klikka i vinkel" som jeg virkelig føler for noen ganger. Det er vanskelig å åpne seg ordentlig på så kort tid også.

Jobber i psykiatrien selv og ser at det er mye som skal til før man får skikkelig hjelp. Så lenge man er sterk utad og klarer å kontrollere seg selv er det nærmest umulig å få hjelp

Anonymous poster hash: ad55c...03b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...