Gå til innhold

Når angsten aldri blir bedre...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilke alternativer har jeg? Har prøvd et par medisiner og terapi, men angsten er der for å bli. Finnes det noen andre muligheter? Ect? Andre tabletter? Hvor forskjellig virker de ulike antidepressivaene? Ble mange spørsmål her!

Anonymous poster hash: b0aca...4e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes terapi der du lærer deg og takle angsten i hverdagen. Men øvelsene må du gjøre selv og hjemme når du kjenner det blir vanskelig. I de fleste terapier lærer man og puste og fokusere, slik som på Mindfulness kurs. Tabletter bare demper symptomene de fjerner ikke grunnen til du har angst. JEg får ikke tabletter da min psykolog sier jeg blir ikke frisk av de. Så jeg trener flere ganger i uka for og holde det i sjakk sånn at kroppen får jobbet litt.

Jeg får mye angstanfall når jeg går tur. Da stopper jeg opp og fokuserer på å få pusten ned i magen og tenke på noe annet enn angsten. Det tar tid og lære og stoppe anfallene.



Anonymous poster hash: d1cf7...34c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts:

Jeg har rimelig kontroll over angsten som kommer når jeg er alene, men sosial angsten sliter jeg veldig med. Synes det er vanskelig å fokusere på pust samtidig som jeg prøver å holde en samtale med andre.. Må liksom konsentrere meg for å ikke falle ut av hva jeg skal si. Noen tips for det?

Anonymous poster hash: b0aca...4e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...