Gå til innhold

Ille tilbakefall av panikkangst


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hei

jeg er en jente på 21 år. har slitt med intenst panikkangst i mange år (fikk det første anfallet som 5-åring og siden det ble det bare verre og verre). hadde en 3-4 årsperiode uten noe som helst angst, men det kom tilbake igjen og i år har det virkelig slått til for fullt. spesielt i senere tid.

jeg er kronisk syk, så er mye dårlig og det er jo noe av det som gjør at jeg får angst. vet ikke hva som feiler meg, er usannsynlig dårlig og får ikke gjort noe, redd for å besvime/kaste opp når jeg er alene, ikke klare å gjøre ting osv..

nå reiser mamma vekk imorgen og pappa også. har ingen andre å ringe. dvs. har en samboer men føler jeg ødelegger livet hans så mye allerede med angsten at han må få være i fred på jobben.

jeg pleier også som oftest å ringe etter mamma selvom han er hjemme pga det er hun som klarer å roe meg ned...

har vival, men har av en eller annen grunn fått angst for å ta de også... har også hund og er redd for å sovne hvis jeg tar så jeg ikke får gått tur med de (blir ekstremt trøtt av de). kan også sove i 18 timer når jeg har tatt en svak pille (2 mg), så tør liksom ikke det i tilfelle jeg ikke våkner av vekkerklokken...

aner ikke hva jeg skal gjøre :(
samboeren min har jo dårlig samvittighet for å gå fra meg pga han vet at jeg er redd for å være alene, og han sover mindre og dårligere fordi han er redd for meg osv...

aner bare ikke hva jeg skal gjøre for å komme videre...
fikk psykolog ifjor da jeg fikk tilbakefall, men de sa bare at det ikke var noe de kunne hjelpe meg med.. venter nå på time hos habiliteringstjenesten for aspergersutredning, så får ikke psykolog nå uansett...

noen som har tips? :(
er sååå livredd



Anonymous poster hash: b1a9c...6c2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd å ringe psykiatrisk legevakt evt. dratt ditt for å snakke med noen når du har angst? De kommer også på hjemmebesøk. De er veldig flinke, dyktige mennesker (ihvertfall etter hva jeg har erfart).

DPS som du tilhører via adresse har akuttteam som tar akutte ting, og du kan snakke med dem. De driver også med hjemmebesøk. NEI, du må ikke være pasient eller ha fått henvisning for å snakke med akutteamet!

Har du lært deg pusteteknikkene for å roe ned angsten? Har du noe du kan prøve å fokusere på istedenfor, noe som roer deg ned?

Min angst er skikkelig dritt om dagen selv! Eksponeringsterapi suuuuger!



Anonymous poster hash: b20c7...fea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, det har jeg ikke gjort :( visste ikke om det.

har lært pusteteknikker ja.. gått til psykolog i nesten 10 år, så har jo alle "verktøyene", men angsten er bare så sinnsykt sterk.. ingenting som hjelper. prøver alt som har funket før. matteoppgaver, logiske oppgaver, konsentrere meg om f. eks. et spill jeg liker, analyserer anfallet osv osv, ingenting hjelper lenger :(

Har du prøvd å ringe psykiatrisk legevakt evt. dratt ditt for å snakke med noen når du har angst? De kommer også på hjemmebesøk. De er veldig flinke, dyktige mennesker (ihvertfall etter hva jeg har erfart).

DPS som du tilhører via adresse har akuttteam som tar akutte ting, og du kan snakke med dem. De driver også med hjemmebesøk. NEI, du må ikke være pasient eller ha fått henvisning for å snakke med akutteamet!

Har du lært deg pusteteknikkene for å roe ned angsten? Har du noe du kan prøve å fokusere på istedenfor, noe som roer deg ned?

Min angst er skikkelig dritt om dagen selv! Eksponeringsterapi suuuuger!



Anonymous poster hash: b20c7...fea



Anonymous poster hash: b1a9c...6c2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...