Gå til innhold

hvor ofte tisser dere?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Føler jeg tisser mye, hvor mye er normalt pr dag.jeg tisser hver 2 til 3 time, er d mye??

Anonymous poster hash: 8f595...f97

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det hørtes litt ofte ut.

Skal forsøke å telle etter.. Sånn ca. morgen, etter jobb, etter blund, etter middag, før jeg legger meg. Er som regel 20 timer fra jeg står opp til jeg legger meg, sover ca. 2 timer på dagen. Snitt blir vel da hver 3,5 time av våkne timer. Nesten like ofte som deg. Hm..

Skrevet

Spørs jo hvor mye en drikker og.. Jeg drikker ikke sånn veldig mye utenom måltider, og tisser ca. 3 ganger om dagen, som oftest. Noen ganger 4-5, om jeg drikker litt ekstra.

Anonymous poster hash: fceb7...838

Skrevet

Alt fra to-tre ganger om dagen til fem-seks, avhengig av hvor mye jeg drikker og beveger meg.

Skrevet

2-5 ganger om dagen.

Anonymous poster hash: 1dc5c...c5a
Skrevet

Kommer mye an på om jeg drikker kaffe eller ikke. På kaffedager går jeg på do å tisser ca 7-10 ganger daglig. På koffeinfrie dager tisser jeg ca 5-6 ganger.

Kommer også an på kostholdet. I de periodene jeg spiser mye proteiner og fett, men lite carbs, så tisser jeg oftere.

Skrevet

Tre til åtte ganger daglig, alt ettersom hva jeg spiser og drikker.

En gang om morgenen før jeg drar på jobb, en gang til lunsj, kanskje en gang til før jeg drar fra jobb om jeg har drukket mye i løpet av dagen, en gang før eller etter middag, et par-tre ganger til om jeg drikker mye te eller lignende, og en gang før jeg legger meg.

Skrevet (endret)

Det trenger ikke nødvendigvis være mye om du drikker en del også. 

Endret av ninuska_
Skrevet

har tissa bare to ganger i dag faktisk, men har bare fått i meg en liter med drikke. pleier å drikke mer og da går jeg sikkert på do opptil 3-4 ganger...

Skrevet

Oi.

Jeg drikker ikke så mye i løpet av en dag (1 liter kanskje) og jeg springer på do hele tiden. Jeg kan sitte å tisse også står jeg opp igjen og må tisse minst like mye bare 20min - 30min etterpå. Noen ganger føler jeg meg ikke ferdig heller så jeg må på do igjen med engang jeg har vært der.

Har vært hos legen å sjekket etter UVI og tatt urinprøve men ingenting galt med den :vetikke:

Noen av dere som kan tenke seg hva det kan være, eller er i samme "båt"?

Anonymous poster hash: bd0c3...eba

Skrevet

Spørs hvor mye jeg drikker. Men jeg drikker mer når jeg har mensen og tisser like mye hver gang. Så på meg så kommer det helt ann på, jeg kan tisse fra 3-7 ganger om dagen.

Anonymous poster hash: d4cca...6d1
Gjest lillelarve
Skrevet

Hm... Kanskje like ofte som deg. I alle fall hver 3. time. Drikker mye vann, så er nok derfor ;)

Skrevet

3-5 ganger om dagen, alt etter hvor mye jeg drikker. :)

Skrevet

Like ofte som ts

Skrevet

Oi.

Jeg drikker ikke så mye i løpet av en dag (1 liter kanskje) og jeg springer på do hele tiden. Jeg kan sitte å tisse også står jeg opp igjen og må tisse minst like mye bare 20min - 30min etterpå. Noen ganger føler jeg meg ikke ferdig heller så jeg må på do igjen med engang jeg har vært der.

Har vært hos legen å sjekket etter UVI og tatt urinprøve men ingenting galt med den :vetikke:

Mye tissing kan også være symptom på diabetes, men da pleier man å bli ganske tørst i tillegg. Har du tatt blodprøver og sjekket for sykdommer/syndromer med høy tissefrekvens som symptom?

Det kan også være at du rett og slett har utviklet overaktiv blære. Det er lite å gjøre med annet enn å trene pvc-musklene og holde deg lenger og lenger hver gang du må på do til du tisser omtrent halvparten så ofte per dag.

Skrevet

Jeg drikker masse vann (føler meg alltid tørst), og tisser ca hver time. Min mor tror jeg har fått nedfallen livmor da hun har det samme. Kan tisse og så går det ti minutter etter jeg har lagt meg så må jeg tisse igjen.

Veldig plagsomt.

Skrevet

Oi.

Ja. Godt å vite jeg ikke er alene om det - ibkant føles det slik. Der er utrolig hemmende - bare å ta flybuss feks kan være veldig utfordrende! Skjønner ikke at det er mulig, for drikker veldig lite. Har aldri hatt UVI el kjønnssykdom, har testet meg for diabetes, tatt det opp med lege og bare blitt ledd av.... :(

Anonymous poster hash: 146f3...01f

Skrevet

fem-6 :)

Anonymous poster hash: ecb59...4e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...