AnonymBruker Skrevet 23. september 2014 #1 Skrevet 23. september 2014 Gaaaaaaaaaaah!! Jeg har hatt gjentatte soppinfeksjoner ganske hyggpig i de siste 5 årene, og vet snart ikke hva jeg skal gjøre De kommer som regel i forbindelse med mens, så det er nok ''miljøforandringen'' der nede som forårsaker faenskapet! Jeg har helt sluttet å bruke canesten og behandler nå ved å sprøyte litt yoghurt naturell opp i skjeden ( siste 1-2år ). Dette har forsåvidt fungert greit, plagene blir borte etter ett par behandlinger, men jeg skulle så gjerne blitt kvitt dette helvete for godt!!! Dette er forferdelig slitsomt... Har hendt at jeg har måttet dra hjem fra jobb fordi det svir noe så jævlig! Merker det ofte rett før jeg må skikkelig på do og tisse, svir før jeg tisser, mens jeg tisser, og etterpå ( Nei, det er ikke blærekatarr ). Det er så ille at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Skjer det på kvelden/natta får jeg ikke sove. Ja, jeg vasker alt undertøy på 60grader. Nei, jeg bruker ikke skyllemiddel. Nei, jeg vasker ikke underlivet med såpe ( begynte å bruke kun vann for ca 1års tid siden ). Unngår trange bukser, og sover en del uten truse. Noen som har opplevd lignende og som har fått hjelp evnt funnet en mirakelkur? Anonymous poster hash: d84f2...404
AnonymBruker Skrevet 23. september 2014 #2 Skrevet 23. september 2014 Hvis du går på p-pille burde du prøve og bytte. Fikk soppinfeksjon 1 gang i mnd i over ett år. Prøvde alt, og tilslutt byttet jeg merke fra microgynon til loette, og problemet var borte! Dette er 11 mnd siden.Anonymous poster hash: b3f85...f05
AnonymBruker Skrevet 23. september 2014 #3 Skrevet 23. september 2014 Kutt ut sukker, ikke bruk trange truser/string, bruk fint papir (ikke tørk deg unødvendig for mye/hardt), ikke bruk intimsåpe (helst ikke vanlig heller!) og ikke vask deg for ofte. Det holder å skylde med lunkent vann. Kanskje du trenger påfyll med gode bakterier i kroppen? Mulig du har kronisk soppinfeksjon. Når du ikke kurer soppen skikkelig med medisin så vil ikke soppen forsvinne skikkelig, det hjelper ikke bruke yougurt. Be legen skrive ut noe på resept.Anonymous poster hash: 49c7f...d9c
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #4 Skrevet 25. september 2014 Hvis du går på p-pille burde du prøve og bytte. Fikk soppinfeksjon 1 gang i mnd i over ett år. Prøvde alt, og tilslutt byttet jeg merke fra microgynon til loette, og problemet var borte! Dette er 11 mnd siden.Anonymous poster hash: b3f85...f05 Hei! Nei, jeg bruker ingen form for p-piller ( gjorde det tidligere ). Og problemet er det samme både på/av p-piller. Men takk for tips Kutt ut sukker, ikke bruk trange truser/string, bruk fint papir (ikke tørk deg unødvendig for mye/hardt), ikke bruk intimsåpe (helst ikke vanlig heller!) og ikke vask deg for ofte. Det holder å skylde med lunkent vann. Kanskje du trenger påfyll med gode bakterier i kroppen? Mulig du har kronisk soppinfeksjon. Når du ikke kurer soppen skikkelig med medisin så vil ikke soppen forsvinne skikkelig, det hjelper ikke bruke yougurt. Be legen skrive ut noe på resept.Anonymous poster hash: 49c7f...d9c Som jeg skrev innledningsvis, så bruker jeg ikke såpe. String er noe svineri, så eier ingen slike lenger. Jeg har fått tabletter for soppinfeksjon fra lege tidligere, men jeg ga til slutt litt opp da den til stadighet kommer tilbake Får vel ta en ny pille-runde da. Takk for svar Hvis du går på p-pille burde du prøve og bytte. Fikk soppinfeksjon 1 gang i mnd i over ett år. Prøvde alt, og tilslutt byttet jeg merke fra microgynon til loette, og problemet var borte! Dette er 11 mnd siden.Anonymous poster hash: b3f85...f05 Anonymous poster hash: 96bdb...106
Ah92 Skrevet 25. september 2014 #5 Skrevet 25. september 2014 Hei! Nei, jeg bruker ingen form for p-piller ( gjorde det tidligere ). Og problemet er det samme både på/av p-piller. Men takk for tips Som jeg skrev innledningsvis, så bruker jeg ikke såpe. String er noe svineri, så eier ingen slike lenger. Jeg har fått tabletter for soppinfeksjon fra lege tidligere, men jeg ga til slutt litt opp da den til stadighet kommer tilbake Får vel ta en ny pille-runde da. Takk for svar Anonymous poster hash: 96bdb...106 Var og veldig plaget av dette før. Gikk til lege med det og fikk en tablett der som skulle hjelpe mot det. Både jeg og samboer tok denne siden det kunne "smitte" over fra han til meg osv. Etter det har jeg nesten ikke vært plaget!
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #6 Skrevet 25. september 2014 På en så gjenstridig soppinfeksjon, må det ofte 8-12 uker med Diflucantabletter (ukentlig tablett). Det er ikke allltid Canesten hjelper nok. Det virker jo som du har forsøkt det meste av ikke-medikamentelle behandlinger uten særlig effekt. Når man må dra hjem fra jobb pga soppinfeksjon, er den rimelig alvorlig... Snakk med legen, og få om nødvendig henvisning til en gynekologisk avdeling. Anonymous poster hash: 2c081...fc3
AnonymBruker Skrevet 25. september 2014 #7 Skrevet 25. september 2014 Jeg hadde det slik i 4 år uten opphold. Gikk 1,5 år på ukentlige og til tider daglige diflucan-tabletter uten å bli kvitt det. Ga til slutt opp tablettene og startet å skylle med eddikblanding når det var som verst. Vasker kun underlivet med jojoba-olje. Tar 4 tabletter med olivenbladekstrakt om dagen (soppdrepende, kan kjøpes på iHerb) og tar 30 milliarder melkesyretabletter om dagen. KUN luftige bomullstruser. Hadde en lengre periode uten sukker. Serla dopapir (lambi ikke bra for meg). Nå merker jeg det bare en og annen gang og det går over av seg selv. Har hatt det bra siden juli i år :-) Nå kan jeg til og med spise godteri igjen. Anonymous poster hash: 14343...bff
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå